AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #1 Skrevet 2. november 2016 Anser dere barn fra før av som en belastning når dere møter nye damer? Altså, ville du sett på det som negativt dersom du møtte en dame som har to barn med to forskjellige menn, dersom du selv er barnløs? Nysgjerrig på svar kjenner jeg.. Anonymkode: 9b8f4...66b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #2 Skrevet 2. november 2016 Jepp, negativt. Anonymkode: 58238...8e5 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #3 Skrevet 2. november 2016 Med en mann ok, men 2 forskjellige. ikke aktuelt. Anonymkode: 9c9e7...8c6 10
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #4 Skrevet 2. november 2016 Jeg er jo ikke mann. Men for meg hadde det vært deal break. Det er det nok for mange andre også, men så er det jo kjempe mange det ikke betyr noe for. Jeg vil tro at det er lettest for deg å finne menn som også har barn fra før. Da har dere samme hverdag, enige om første hvem som er første prioritet osv. Man må jo finne noen man matcher med. Jeg har f. eks hund og katt, det er for veldig mange en deal break, men jeg vill jo ikke være sammen med noen som ikke liker dyr. Du vill ikke være sammen med noen som ikke liker barn:) Anonymkode: caefa...829 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #5 Skrevet 2. november 2016 Uaktuelt å date noen med barn! Anonymkode: 079ce...9da 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #6 Skrevet 2. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uaktuelt å date noen med barn! Anonymkode: 079ce...9da Kan jeg spørre om grunnen til det? Anonymkode: b5c69...9a0
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #7 Skrevet 2. november 2016 Barn fra før, ikke noe problem. Barn med flere forskjellige fedre, definitivt et problem. Anonymkode: f7d3e...dcc 9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #8 Skrevet 2. november 2016 Ja. Uten tvil. Hvis noen ser etter en kjæreste. Så er det deg man er ute etter. Ikke all mulig håndbagasje hun har med seg. Så foruten det å være kjæreste med deg som kan være ganske hyggelig. Følger det med masse ansvar og ting som distraherer kjærligheten mellom dere to. Tenk på deg selv hvis du hadde valget? Ville du hatt en mann som du kan få barn sammen med og starte på scratch. Eller en som har barn med andre fra før som du om du vil eller ikke må være stemor til? Men når det er sagt. Er man nok glad i moren og hun er et fantastisk menneske. Så kan man akseptere litt ekstra bagasje. Anonymkode: 1d2af...258 2
Den mystiske Skrevet 2. november 2016 #9 Skrevet 2. november 2016 TS: Personlig så hadde jeg blitt litt skeptisk til situasjonen. Allikevel, så hadde jeg gitt deg en sjanse på en date for å bli bedre kjent med deg. Kall meg naiv, og jeg tror ikke akkurat at dette var planlagt. Alle har en fortid med bagasje på en eller annen måte. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #10 Skrevet 2. november 2016 Jeg var gift med pappaen til mitt første barn og det var et såkalt kjærlighetsbarn. Så fikk jeg meg ny kjæreste etter skilsmissen. Etter at jeg gjorde det slutt med han fant jeg ut at jeg var gravid. Da hadde jeg hormonspiral og fant ikke ut at jeg var gravid før jeg hadde nådd grensen for abort. Har et kjempegodt samarbeid med begge fedrene - pappa nr 1 har barnet annenhver uke og pappa nr 2 har det andre barnet annenhver torsdag til mandag. Er det også totalt uaktuelt? Har ofte lurt på det samme som ts lurer på her, da jeg merker at de fleste jeg kommer i kontakt med bare vil ha sex og ikke noe annet.... Anonymkode: 1e316...05e 1
Gjest Trollkarlen Skrevet 2. november 2016 #11 Skrevet 2. november 2016 To barn med to forskjellige menn? Nei takk! Med kun en far hadde det kanskje gått med noen betingelser som ingen samboerskap og kun treffes når hun har barnefri. Uansett så er det nok av menn som går etter alenemødre. Har kompiser som har gått i den fella.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #12 Skrevet 2. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Anser dere barn fra før av som en belastning når dere møter nye damer? Altså, ville du sett på det som negativt dersom du møtte en dame som har to barn med to forskjellige menn, dersom du selv er barnløs? Nysgjerrig på svar kjenner jeg.. Anonymkode: 9b8f4...66b Ja, helt klart. Og enda verre er det dersom hun har barn med forskjellige menn. Jeg stiller meg i prinsipp bak det meste som står skrevet i denne artikkelen (selv om det så klart er satt litt på spissen). I tillegg vil jeg legge til at jeg syns det blir feil å gjøre noen til nummer én i mitt liv, så lenge jeg aldri kan bli nummer én i hennes liv (ungene kommer først, og slik skal det så klart også være). Jeg tror du vil ha mer hell dersom du går etter menn som er i samme situasjon som deg, altså menn som har barn fra før av, gjerne med flere forskjellige kvinner. Anonymkode: a835c...d9e 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #13 Skrevet 2. november 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg vil jeg legge til at jeg syns det blir feil å gjøre noen til nummer én i mitt liv, så lenge jeg aldri kan bli nummer én i hennes liv (ungene kommer først, og slik skal det så klart også være). Anonymkode: a835c...d9e Jeg klippet kun ut en liten del av teksten din, som jeg følte for å kommentere😊 Du vil kun være nr en til dere får egne barn, da vil dere begge sannsynligvis være hverandres nr to. Jeg synes det er verre å være nr 2, der nr 1 er et husdyr, feks en hund. Anonymkode: df220...993 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #14 Skrevet 2. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg klippet kun ut en liten del av teksten din, som jeg følte for å kommentere😊 Du vil kun være nr en til dere får egne barn, da vil dere begge sannsynligvis være hverandres nr to. Jeg synes det er verre å være nr 2, der nr 1 er et husdyr, feks en hund. Anonymkode: df220...993 Forskjellen er at da er man sammen om det. Det er en gjensidig greie, og noe helt annet. Men av en alenemor å forvente at hun skal komme foran andre ting i mitt liv er bare provoserende. Og det er en av veldig mange gode grunner til at alenemødre kun er aktuelle for rent seksuelle relasjoner for de aller fleste menn med litt valgmuligheter, med mindre det da er snakk om menn som er i samme situasjon. Anonymkode: a835c...d9e 5
Gjest made4u Skrevet 2. november 2016 #15 Skrevet 2. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Anser dere barn fra før av som en belastning når dere møter nye damer? Altså, ville du sett på det som negativt dersom du møtte en dame som har to barn med to forskjellige menn, dersom du selv er barnløs? Nysgjerrig på svar kjenner jeg.. Anonymkode: 9b8f4...66b I min alder må jeg nesten skulle forvente at en ny dame har barn fra tidligere forhold, har også selv ei jente fra et tidligere forhold og er derfor ikke negativ til at dama har barn fra tidligere, dog er ett barn og maksimalt to fra tidligere forhold min grense. Om det viser seg at hun har barn med to forskjellige menn, ja da er hun uaktuell for min del og slik jeg forstår venner i min nære krets så er de av den samme oppfatning av det som meg. Har motforestillinger mot å involvere damer med såpass løssluppent og ukritisk verdisyn at hun valgte å bli gravid med to menn fått ta del i min datters liv også at jeg vanskelig ser for meg at en slik dame ville klart å overbevise meg om at hun var et godt valg. Har en viss standard angående dette med damevalg, moral, dannelse og verdisyn er vesentlige faktorer for min del. Å presentere ei som har barn med to forskjellige menn for familie og venner ville være ett nederlag for meg som alltid har bestrebet meg å fremstå som dannet og en mann med karakter.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #16 Skrevet 2. november 2016 Hvilken mann med respekt for seg selv vil ha ansvar for barna til 2+ andre fedre? Unntaket ville kanskje vært dersom mannen selv er ufrivillig barnløs, "ønsker barn" og er lite kresen, eller at barna hennes er/nærmer seg myndig alder og han dermed kommer til å ha lite arbeid med de barna å gjøre. Det er likevel et MEN. Med så skjøre familieverdier som preger dagens samfunn hva angår samboerskap og ekteskapets varighet idag, kan man ikke vente noe annet enn det at en kvinne(og mann) kommer drassende på med fellesbarnet de har med X og Y. Dette uansett utdanningsnivå. Så ts, dette er på vei til bli normalen, så du kan begynne å senke skuldrene litt. Anonymkode: c78f5...1ef 2
hog Skrevet 2. november 2016 #17 Skrevet 2. november 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Anser dere barn fra før av som en belastning når dere møter nye damer? Altså, ville du sett på det som negativt dersom du møtte en dame som har to barn med to forskjellige menn, dersom du selv er barnløs? Nysgjerrig på svar kjenner jeg.. Anonymkode: 9b8f4...66b 4 timer siden, AnonymBruker skrev: .. Er det også totalt uaktuelt? Har ofte lurt på det samme som ts lurer på her, da jeg merker at de fleste jeg kommer i kontakt med bare vil ha sex og ikke noe annet.... Anonymkode: 1e316...05e Ville vært dealbreaker for min del. Ikke lyst på egne barn i utgangspunktet, så ferdigpakke med to virker i hvert fall ikke fristende. 1
Gjest blåbærpike Skrevet 2. november 2016 #18 Skrevet 2. november 2016 Det forundrer meg ikke at de fleste her svarer nei, men med en så stor prosentdel som gjør det lurer jeg på hvordan bloggere som har barn med ulike fedre likevel finner seg ny kjæreste relativt raskt. Ta mammatilmichelle eller villapaprika som eksempel, sistnevnte har tre barn - med to fedre - og fikk ny kjæreste når det yngste barnet var rundt en måned gammel.
Sphere Skrevet 2. november 2016 #19 Skrevet 2. november 2016 Helt ærlig? I en datingsammenheng vil du kunne oppleve menn som løper det de er mann for, men også de som synes det er helt greit. Det har alltid vært sterke meninger om dette. Personlig ville jeg nok måtte gjøre en langt grundigere vurdering enn med ei som var barnløs. Ikke fordi det er turn-off, men fordi det blir veldig mye mer å forholde seg til. Og to unger med to fedre vil bli en enda større utfordring.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #20 Skrevet 2. november 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Anser dere barn fra før av som en belastning når dere møter nye damer? Altså, ville du sett på det som negativt dersom du møtte en dame som har to barn med to forskjellige menn, dersom du selv er barnløs? Nysgjerrig på svar kjenner jeg.. Anonymkode: 9b8f4...66b Tenk heller på det som en sil som siler klinten fra hveten. Jeg er i motsetning til deg steril og kan garantere for at de samme mennene som synes det er negativt at du har barn, vil mene at det er negativt at jeg er steril. Anonymkode: 1926e...99c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå