AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #1 Skrevet 2. november 2016 Jeg trodde det var 3 dager sammenhengende man kunne bruke egenmelding, men samboer mener det er 4. Hva stemmer? Jobber i kommunen og har 100% fast stilling, som jeg har hatt i 4 år. Vet ikke om det er relevant info men... Anonymkode: 475e7...2db
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #2 Skrevet 2. november 2016 Hvis du har fravær utover tre kalenderdager kan arbeidsgiveren kreve sykmelding. Anonymkode: 3b321...a33
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #3 Skrevet 2. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har fravær utover tre kalenderdager kan arbeidsgiveren kreve sykmelding. Anonymkode: 3b321...a33 ok, så da har jeg rett, det er 3 dager. Det er en standardregel? Anonymkode: 475e7...2db 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #4 Skrevet 2. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ok, så da har jeg rett, det er 3 dager. Det er en standardregel? Anonymkode: 475e7...2db Ja det er du som har rett, 3 dager er standard Anonymkode: 3b321...a33
Viktualia Skrevet 2. november 2016 #5 Skrevet 2. november 2016 Etter loven kan du egenmelde deg 4 ganger a maks tre kalenderdager per gang. Hvis du jobber i en IA-bedrift er reglene ganske annerledes, da har du tilsammen 24 dager, og maks 8 kalenderdager per tilfelle. 2
asterix Skrevet 2. november 2016 #6 Skrevet 2. november 2016 Hvis det er en IA-bedrift er det andre regler.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #7 Skrevet 2. november 2016 2 minutter siden, Viktualia skrev: Etter loven kan du egenmelde deg 4 ganger a maks tre kalenderdager per gang. Hvis du jobber i en IA-bedrift er reglene ganske annerledes, da har du tilsammen 24 dager, og maks 8 kalenderdager per tilfelle. ja det tror jeg vi er... Huff, dette burde jeg jo vite, men jeg har aldri brukt sykedager før (pleier å time forkjølelse og ferier jeg :P) Anonymkode: 475e7...2db
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #8 Skrevet 2. november 2016 1 minutt siden, asterix skrev: Hvis det er en IA-bedrift er det andre regler. vet du hva de er? Anonymkode: 475e7...2db
Million Skrevet 2. november 2016 #9 Skrevet 2. november 2016 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: vet du hva de er? Anonymkode: 475e7...2db 14 minutter siden, Viktualia skrev: Hvis du jobber i en IA-bedrift er reglene ganske annerledes, da har du tilsammen 24 dager, og maks 8 kalenderdager per tilfelle. Endret 2. november 2016 av Million
RompeRusk Skrevet 2. november 2016 #10 Skrevet 2. november 2016 Vi er ia bedrift, har 24 dager egenmelding og 8 dager sammenhengende
penny_ Skrevet 2. november 2016 #11 Skrevet 2. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: ja det tror jeg vi er... Huff, dette burde jeg jo vite, men jeg har aldri brukt sykedager før (pleier å time forkjølelse og ferier jeg :P) Anonymkode: 475e7...2db Det bør stå i personalhåndboka.
Illuminatum Skrevet 2. november 2016 #12 Skrevet 2. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: vet du hva de er? Anonymkode: 475e7...2db Andre egenmeldingsregler for IA-bedrifterVilkårene for opptjening av rett til å benytte egenmelding er de samme (ftrl § 8-24) men dersom bedriften du jobber i, er en IA-virksomhet, er det andre regler knyttet til antallet egenmeldingsdager. I IA-virksomheter kan du bruke egenmelding i opp til åtte kalenderdager. Egenmelding kan brukes i 24 kalenderdager i løpet av en 12 måneders periode. Det er ikke begrensning på antall ganger retten kan benyttes. Er du syk utover egenmeldingsdagene, må du kontakte legen for sykemelding.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #13 Skrevet 2. november 2016 54 minutter siden, Illuminatum skrev: Andre egenmeldingsregler for IA-bedrifterVilkårene for opptjening av rett til å benytte egenmelding er de samme (ftrl § 8-24) men dersom bedriften du jobber i, er en IA-virksomhet, er det andre regler knyttet til antallet egenmeldingsdager. I IA-virksomheter kan du bruke egenmelding i opp til åtte kalenderdager. Egenmelding kan brukes i 24 kalenderdager i løpet av en 12 måneders periode. Det er ikke begrensning på antall ganger retten kan benyttes. Er du syk utover egenmeldingsdagene, må du kontakte legen for sykemelding. ok, takk for godt svar. Anonymkode: 475e7...2db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå