Gå til innhold

Når pus holder deg fanget og det går utover jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele begynte så uskyldig..  jeg hadde 5 min før jeg skulle rekke banen til jobb og tenkte å bruke tiden til litt avslapning med en avis. Så skjedde det..

Fra gulvet hører jeg små poter nærme seg og før jeg vet ordet av det ser jeg de nydeligste bedende øynene som vil ha kos og jeg tenker "hold stand, hold stand! Bare 5 min igjen og han har fått kos idag". Vel, sånn gikk det ikke..

Han satte på dure motoren og hoppet opp og all logikk ut av vindu og jeg koser med pus og føler meg skyldig for i det hele tatt tenke tanken å ikke kose med han. 

Så.. kremt.. 20 min senere kommer virkeligheten tilbake, jeg får hjertet i halsen og kommer meg på jobb slukøret og alt for sent. 1,5 timer for sent til viktig møte..

Er dette gyldig fravær? Pusens ønsker var større enn jobben og hvis de har noe som helst hjerte må de kunne ha empati og se på meg, nikke og si "alt for en katt, når en katt vil kose må den få lov til det" 

gruer meg til samtalen med sjefen imorgen...

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med pusen, det ordner seg. Han vil forstå.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Sarianne skrev:

Det hele begynte så uskyldig..  jeg hadde 5 min før jeg skulle rekke banen til jobb og tenkte å bruke tiden til litt avslapning med en avis. Så skjedde det..

Fra gulvet hører jeg små poter nærme seg og før jeg vet ordet av det ser jeg de nydeligste bedende øynene som vil ha kos og jeg tenker "hold stand, hold stand! Bare 5 min igjen og han har fått kos idag". Vel, sånn gikk det ikke..

Han satte på dure motoren og hoppet opp og all logikk ut av vindu og jeg koser med pus og føler meg skyldig for i det hele tatt tenke tanken å ikke kose med han. 

Så.. kremt.. 20 min senere kommer virkeligheten tilbake, jeg får hjertet i halsen og kommer meg på jobb slukøret og alt for sent. 1,5 timer for sent til viktig møte..

Er dette gyldig fravær? Pusens ønsker var større enn jobben og hvis de har noe som helst hjerte må de kunne ha empati og se på meg, nikke og si "alt for en katt, når en katt vil kose må den få lov til det" 

Håper det er trolleri

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Sarianne skrev:

1,5 timer for sent til et viktig møte er grunn god nok til en skriftlig advarsel, faktisk. For nei, å kose med katta er naturligvis ikke godkjent fravær. Ærlig talt!

Anonymkode: 2f5c7...956

• Liker 4
Skrevet

Hadde jeg vært din sjef hadde jeg sagt at katten kommer først. Men desverre... transynte folk som ikke elsker katter har ikke forståelse for slikt. Håper der ordner seg for deg! Hadde skyldt på at naboen fikk hjertestans og jeg måtte hjelpe til eller noe jeg. Å lyve er lov!

Anonymkode: 859b7...c75

Skrevet

Hehe, må innrømme at denne tråden er en salig blanding  av trolleri men også en grenseløs tilbedning til de flotte kjæledyrene våre! 

Gjest Amininata
Skrevet

Må innrømme at jeg har en gang vært borte fra min jobb pga hunden min ikke ville jeg skulle gå, haha

Skrevet
28 minutter siden, Sarianne skrev:

Hehe, må innrømme at denne tråden er en salig blanding  av trolleri men også en grenseløs tilbedning til de flotte kjæledyrene våre! 

Du vet det ikke er lov å lage tulletråder på KG? Står i reglementet. 

Anonymkode: d1197...497

Skrevet

Flott historie, men ikke med en happy ending da.

Uskyldig trolleri som denne må jo være lov😉

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan innrømme at historien er delvis fiktiv, fordi jeg har faktisk Holdt på å komme for sent pga noe slikt. Er vanskelig å stå imot.

Men jeg påtar meg ikke skyld for slemt trolleri ;) 

for øvrig støtter jeg Amininata som var hjemme pga hund. Bra dyrevenn :)

Skrevet
2 minutter siden, Sarianne skrev:

Jeg kan innrømme at historien er delvis fiktiv, fordi jeg har faktisk Holdt på å komme for sent pga noe slikt. Er vanskelig å stå imot.

Men jeg påtar meg ikke skyld for slemt trolleri ;) 

for øvrig støtter jeg Amininata som var hjemme pga hund. Bra dyrevenn :)

Jeg er også pusevenn :)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Onar skrev:

Jeg er også pusevenn :)

Hurra!! :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært din sjef hadde jeg sagt at katten kommer først. Men desverre... transynte folk som ikke elsker katter har ikke forståelse for slikt. Håper der ordner seg for deg! Hadde skyldt på at naboen fikk hjertestans og jeg måtte hjelpe til eller noe jeg. Å lyve er lov!

Anonymkode: 859b7...c75

Vel. Jeg vil aldri anbefale noen å lyve overfor arbeidagiver. Men uansett så skulle TS gitt beskjed om at hun kom for sent og ikke rakk viktig møte med én gang hun hadde mulighet til det. Da hadde hun antagelig hatt en grinete sjef, mens hun nå med stor sannsynlighet har en forbannet sjef. 

Anonymkode: 2f5c7...956

• Liker 1
Skrevet

Herregud, jeg er også glad i dyr, men å bruke dyra som unnskyldning for å skulke jobb kunne aldri falt meg inn. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...