AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #1 Skrevet 2. november 2016 Hvordan er det? Har hørt mye dårlig og vurderer Bergen. Anonymkode: 4e945...e02
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #2 Skrevet 2. november 2016 Erfaring fra begge steder. Synes Bergen var mer en "studentby". Miljøet på jussen der følte jeg var litt mer oversiktlig samtidig som du kunne være med folka "dine". Folk er generelt inkluderende samtidig som studieløpet de første 3 åra er lagt opp til mer gruppearbeid(obligatorisk). Dette dytter(kanskje) deg til å måtte mingle mer, noe som er positivt. Personlig syntes jeg at det var hyggelig med folk som stadig tok kontakt og ønsket å bli kjent. Traff også på en del som hadde byttet fra UiO til UiB. Tilfellet har ikke vært det samme her i Oslo. Litt mer tam atmosfære(ala utseende på Domus Nova). Fakultetet i Bergen har fine lokaler med fjorden i bakgrunnen. Lokalene er myyye nyere sammenliknet med UiO. Finnes en drøss av foreninger du kan delta på. Men så var det regnet da..Anonymkode: b99a6...5b9
Gjest moreno Skrevet 2. november 2016 #3 Skrevet 2. november 2016 Gikk i Bergen, mange som underveis gikk fra UiO til UiB...
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #4 Skrevet 2. november 2016 Jeg har to venninner som begge droppet jussen på Uio etter 1 år. De syntes det var altfor mye fokus på penger og status. Men nå brant de ikke for faget heller. Studerte selv i Bergen og hadde forelesninger på jurdisk fakultet. Miljøet var variert som jeg kunne se, og lokalene var flotte. Og jeg har hørt mer postivt om foreningene der, mer variert enn Uio. Anonymkode: af8e1...562
postitlapp Skrevet 2. november 2016 #5 Skrevet 2. november 2016 Jeg går i Oslo og trives godt i miljøet der. Med så mange studenter finner man folk man trives sammen med, og det er ikke alle som er opptatt av status og penger (men man legger gjerne mer merke til dem enn de "vanlige" folkene). Jeg var heldig og møtte en av mine beste studievenner allerede på exphilseminarene helt i begynnelsen. Det er selvfølgelig ikke alle som har så flaks, men det går an. Det er mange foreninger/undergrupper å være med på i Oslo også. Jeg har vært engasjert i forening, uten å være spesielt utadvent, og har mange gode venner derfra. De som er med i foreningene opplever nok miljøet som bedre enn de som ikke er det. For å få en god opplevelse må man legge inn litt innsats selv. Tenk mer på hvilken studiemodell du liker best når du skal velge mellom Oslo og Bergen. Jeg kjenner flere som har byttet fra Bergen til Oslo fordi de syns det blir for mye obligatorisk i Bergen, men så er det også mange som trives med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå