Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste har mer enn fire venner, så dette rådet er jo fult gjennomførbart. Rådet er følgende.

Oppsøk en god venn, be om å få låne 1000 kroner av han, som en god venn går det helt sikkert i orden med en lovnad om en tilbakebetaling uken etterpå. Bruke 1000-lappen på hva enn du ønsker.

Uken etter går du til en ny venn (du eier jo ikke penger til å tilbakebetale han første), spør om du kan få låne 1000 kroner av han uten å si hva dem skal benyttes til men med lovnad om tilbakebetaling uken etterpå. Denne tusenlappen benytter du til å tilbakebetale han du først lånte penger av.

Er slik man skaper tillit, ved å overholde forpliktelser. Første man du lånte penger av er således tilfreds.

At du ikke eier penger til å betale tilbake han siste betyr intet, for han du først lånte penger av vet at du holder dine lovnader så det er bare å spørre om ett nytt lån på 1000 kroner, han vet jo at du tilbakebetaler han. Denne bruker du til å tilbakebetale den andre du lånte fra.

Slik fortsetter du å låne fra den ene til å tilbakebetale den andre uke for uke...

---

Etter noen månder er jo dette blitt ett mønster de også vil kjenne igjen, men som kjent er jo du en god lånetaker og tilbakebetaler - ergo kaller du begge parter inn til ett møte å forklarer situasjonen for dem begge. Nemlig at hver uke så låner du av den ene for å gi til den andre, noe som for din egen del er ganske stressende, ergo foreslår du at de seg imellom ordner ett fast trekk med banken sin så de kan få betalt hverandre annenhver uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med fire mente jeg at du kan ha to slike prosjekter på gang, 2000 kroner rett i lomma altså... :)

Skrevet

Fader, jeg må skrape sammen flere bekjente her... Noen har over 1000 venner på fb., 500.000 er de verdt!!

Skrevet

Hva gjør du den dagen en av vennene sier "NEI, du får ikk låne fordi bla-bla-bla"....? Da ødelegges den "fine" balansegangen du skisserer. Man kan ikke holde på sånn særlig lenge. Jeg personlig hadde ikke lånt ut penger på fast basis til den samme vennen over lang tid. En eller to ganger kanskje, ja, men kommer han/hun tilbake en tredje og fjerde gang for å låne IGJEN, så ville jeg nok etterhvert si nei. Jeg er ingen bank heller. Ta tak i din egen økonomi og få orden på den, så slipper du å låne, hadde jeg sagt til slutt.

Anonymkode: 01130...310

• Liker 2
Skrevet

Haha :)

Anonymkode: e060e...6df

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du den dagen en av vennene sier "NEI, du får ikk låne fordi bla-bla-bla"....? Da ødelegges den "fine" balansegangen du skisserer. Man kan ikke holde på sånn særlig lenge. Jeg personlig hadde ikke lånt ut penger på fast basis til den samme vennen over lang tid. En eller to ganger kanskje, ja, men kommer han/hun tilbake en tredje og fjerde gang for å låne IGJEN, så ville jeg nok etterhvert si nei. Jeg er ingen bank heller. Ta tak i din egen økonomi og få orden på den, så slipper du å låne, hadde jeg sagt til slutt.

Anonymkode: 01130...310

En positiv innstilling og å ikke ta sorger på forskudd er en god ide, er anbefalt å se an sine venner også så man har en ide om hva man kan forvente av dem, om ikke kan jo kjedelige overraskelser oppstå.

Skrevet

Også en ypperlig løsning om du vil miste vennene dine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...