Gå til innhold

Svensk krone vs norsk krone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg skal til sverige om noen uker og tenker å handle litt der.

Men så lurer jeg på hva som er en bra kurs på svenske kroner? Skal en tur senere også, så tenker bare om det kan være lurt å vente å se an. På norges bank sine sider så står det 100NOK = 91,31SEK er dette bra eller dårlig?

Er det noen som kan forklare dette enkelt for meg? :P 

Lurer også på om det er enkelte ting som lønner seg å kjøpe i sverige for tiden? (tobakk, snus og alkohol er noe jeg ikke bruker så det tenker jeg ikke på.)

Anonymkode: 02fd6...310

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den svenske krona er bittelitt mindre verdt enn den norske. Dvs, noe som koster 100 svenske vil vi nordmenn betale 91, 31 kr for. (du skrev motsatt). Det er ikke store svingninger i kursen på få uker. Betaler du med kort, og de spør om du vil betale i norske eller svenske, svarer du SVENSKE!

Jeg skal ta en biltur til svenskegrensen i dag, og da kjøper jeg" Nôtfars" som er det nærmeste vår kjøttdeig som vi bruker til taco osv. Obs på fettprosenten, under 10 er bra. Ellers er det meste av kjøtt og pålegg halve prisen av hva vi betaler her. Hvis en drikker brus er koster dette omtrent 1/3 av hjemme. Jeg pleier også kjøpe kaffe, det er også halvparten av hva vi betaler her. Meieriproduktene deres koster omtrent det samme som våre.

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, Kontormus skrev:

Den svenske krona er bittelitt mindre verdt enn den norske. Dvs, noe som koster 100 svenske vil vi nordmenn betale 91, 31 kr for. (du skrev motsatt). Det er ikke store svingninger i kursen på få uker. Betaler du med kort, og de spør om du vil betale i norske eller svenske, svarer du SVENSKE!

Jeg skal ta en biltur til svenskegrensen i dag, og da kjøper jeg" Nôtfars" som er det nærmeste vår kjøttdeig som vi bruker til taco osv. Obs på fettprosenten, under 10 er bra. Ellers er det meste av kjøtt og pålegg halve prisen av hva vi betaler her. Hvis en drikker brus er koster dette omtrent 1/3 av hjemme. Jeg pleier også kjøpe kaffe, det er også halvparten av hva vi betaler her. Meieriproduktene deres koster omtrent det samme som våre.

Ok, tusen takk for nyttig svar :)

Da blir det ihvertfall handling av "kjøttdeig", pålegg og brus ;) 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, tusen takk for nyttig svar :)

Da blir det ihvertfall handling av "kjøttdeig", pålegg og brus ;) 

Jeg glemte en ting, det er populært å kjøpe kyllingfilé og bacon. Når det gjelder kyllingen, så sjekk vannprosenten. Ikke kjøp den billigste, men se etter merket som heter" Guldfågel" og er pakket i hvite esker. 

Og bacon da, mye billigere enn Norge, og kan fint puttes i fryser :)

Skrevet

Gode kjøp i Sverige pleier være ost og de fleste andre meieriprodukter.

Anonymkode: 9c8c9...d80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...