Gå til innhold

Tørkepapir og toalettpapir lukter surt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det bare meg eller lukter det surt av mange typer tørkepapir/toalettpapir? Tilogmed papiret på toalettet til legekontor/sykehus har denne sure lukten. Du vasker hendene, tørker deg, og surlukten sitter på hendene etterpå. Så en vaske hendene igjen og tørke seg på buksen for å slippe unna problemet. Prøvde å si ifra på legekontoret en gang, men de så bare dumt på meg..merkelig nok hadde de bytta papir type når jeg var innom et halvt år senere.

Ps. Hører vel også til historien at jeg er meget var for sur lukt i klær(skjønner ikke hvordan folk klarer å ikke kjenne at klærne deres har surnet..og gidder ikke si ifra lengre etter en kamerat klikket på meg fordi jeg nevnte at genseren hans luktet surt. Men det var en annen historie.). Og jeg er allergisk mot muggsopp. Har alltid tenkt det er en sammenheng der angående var på sur lukt.

Anonymkode: 53ee3...42c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig, man blir luktende skikkelig tåfis på hendene av enkelte typer tørkepapir. Det er egentlig lenge siden jeg har vært borti noe som var veldig ille nå, men et sted jeg jobbet lot jeg heller være å bruke det til de fikk et annet. Hvis jeg glemte meg skylte jeg av hendene om igjen. Når jeg er på offentlige toaletter vurderer jeg fortsatt om papiret ser ut som det som setter lukt på hendene.

Anonymkode: 02c15...c01

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde fått tak i noe slikt på jobben en gang også. Fy f.., som det stinket! Det luktet nesten oppkast av hendene mine etter at jeg hadde tørket meg. Har ikke merket det på en stund nå, selv om jeg tror vi har samme type papir, så jeg lurer på om det kan ha vært et problem med en spesiell batch av papiret e.l.?

Anonymkode: 75ef5...7de

Skrevet

Takk for svar. Det er ikke bare meg som reagerer altså. :-) Første gang jeg merket noe var for noen år siden når Tork(tror jeg) begynte med rosa trykk på de blekede papir flakene. Men det ublekede Tork papiret hadde ikke denne lukten. Ei heller toalettpapiret. Men i det siste er det flere typer papir som lukter surt.(all inn my head..? lol) Har i flere år holdt meg til Serla maximeter toalettpapir hjemme. Litt for grovt egentlig, men det smuldrer ikke/går ikke i oppløsning i hendene på deg. Men iløpet av året merket jeg at det også har fått denne lukten(sitter ikke like godt på hendene, men kjenner det godt hvis man snyter seg i det). Så, kort historie lang, jeg gikk til innkjøp av Lambi. Gode greier, ingen lukt, men smuldrer..dog det kan jeg leve med. To pakker sener, storfornøyd, begynner på nr tre..neeeeeeeei!! Ikke bare lukter det, det er av verste sort. Lukten sitter igjen etter bruk(på hendene altså, er ikke slangemenneske). What to do? I dobbel betydning. Noen som har samme 'superevne' til å kjenne sure lukter som har et toalettpapir evt. også tørkepapir de kan anbefale?

Kleenex lukter ingenting, men det er bruker jeg bare til snyting. + for dyrt, og det skal ikke kastes i do.

Skrevet

Er du sensitivert for noe? 

Anonymkode: 49c73...ec9

• Liker 1
Skrevet

Har tenkt over det du nevner om batch av papiret. Håper virkelig det er problemet denne gangen, men tidligere erfaringer tilsier at når en type papir lukter så lukter den. Finner det ut hvis jeg kjøper en ny pakke Lambi.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sensitivert for noe? 

Ja, som nevnt i første innlegg, allergisk mot muggsopp blant annet.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som nevnt i første innlegg, allergisk mot muggsopp blant annet.

Ser det nå, ja. Men hvordan vet du at du er allergisk mot muggsopp, og eventuelt hvordan har du blitt allergisk mot mugg?

Lukter alt papir, eller er det noe som ikke lukter?  

Skrevet

Har ikke merket noe til dette jeg

• 2 uker senere...
Skrevet
På 3.11.2016 den 9.41, AnonymBruker skrev:

Ser det nå, ja. Men hvordan vet du at du er allergisk mot muggsopp, og eventuelt hvordan har du blitt allergisk mot mugg?

Lukter alt papir, eller er det noe som ikke lukter?  

Ts her, litt oppdatering.

Jeg begynner å klø i øyne og nese når jeg går inn et sted med mugg. Blir kvalm og får kraftig hodepine hvis jeg oppholder meg på sånne steder(unngår det helst).

Bodde noen år i en kjelkerleilighet hvor det ble oppdagett fukt og mugg inne i veggen på soverommet(de rev ned vegger noen år senere). Jeg ante ingenting. Men det var når jeg bodde der problemene mine startet. Reagerte ikke så lett på sure lukter før den tid.

Men toalettpapiret fant jeg en løsning på nå. Denne gangen kjøpte jeg Lambi hos en litt større dyrere butikk, luktfritt. :-) Kommer ikke til å kjøpe toalett-/tørkepapir hos den lokale butikken igjen. Sikkert vært lagret i et fuktig lokale.

• 2 uker senere...
Skrevet

Lukt på fingrene dine etter at du har tørket deg på rullene man drar i på Gardermoen. Det er langt ifra så ille som det verste jeg har kjent, men det er ikke akkurat godlukt.

Anonymkode: 02c15...c01

Skrevet

Nå i disse trange tider, bruk papirets begge sider.

Og tenk også på din gode venn, og heng papiret opp igjen...

Anonymkode: 5a5a2...b71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...