AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #1 Skrevet 2. november 2016 Skal ha ny pulsklokke, har fra før Polar M400, men pga den er stor og klomsete ønsker jeg en annen. Har sett litt på forbit Charge hr. Noen som har erfaring, og er oppgradering til 2 verdt pengene? Anonymkode: 50f81...6e8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #2 Skrevet 2. november 2016 Det er ikke en pulsklokke. Anonymkode: d9af8...31d
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #3 Skrevet 2. november 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke en pulsklokke. Anonymkode: d9af8...31d Treningsklokke, aktivitetsklokke, aktivitetsmåler som måler puls da. Kall det hva du vil. Anonymkode: 50f81...6e8 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 Jeg har Fitbit Charge HR og var veldig fornøyd helt til jeg begynte å trene skikkelig. Til hverdagsbruk er klokke helt perfekt, det er morsomt å følge med på skritt, ha konkurranser med venner og familie og følge med på pulsen under trening. Men da jeg begynte å trene fem ganger i uka, mye kondisjon, men også tung styrke, forsto jeg at dette ikke er en god klokke å bruke til dette. For det første er den ikke nøyaktig på puls. Jeg kan løpe skikkelig heavy 4x4 intervaller med hastighet på 13 (som er veldig fort for meg) og likevel registrer klokken makspuls på 144 (som er lavere enn det jeg har på langkjøring). Noen dager senere kan jeg ha samme 4x4-opplegg og da registrerer den plutselig riktig puls. Med andre ord: pulsklokken er rett og slett ikke nøyaktig eller spesielt god. For det andre er det svært ofte at pulsfunksjonen ikke fungerer overhode. Jeg hadde hatt klokken i 11 måneder da den begynte å slite med denne funksjonen. Noen uker senere stoppet pulsfunksjonen å fungere fullstendig. Jeg googlet det og leste flere amerikanske forumer som er stappet med samme erfaring. For det tredje er det utrolig upraktisk å følge med på puls, distanse osv mens man trener kondisjon, spesielt løping. Siden den kun viser én funksjon om ganger er det tungvindt å trykke mange ganger på klokka mens man løper for å se på puls, km, skritt osv. Oppsummering av min erfaring etter ett år med Fitbit: Det er en diskré aktivitetsklokke å ha på armen til hverdagsbruk. Den fungerer overhode ikke godt nok til trening. Anonymkode: 11160...f47 2
Gjest Boxee Skrevet 3. november 2016 #5 Skrevet 3. november 2016 Kjøp oppgraderingen heller. Hadde tidligere charge hr, og ble plaget med luftbobler i reima på begge klokkene. Charge 2 har muligheten til å bytte reimer.
*Pixie* Skrevet 3. november 2016 #6 Skrevet 3. november 2016 Jeg har Charge HR men bruker pulsklokke med bryststropp for nøyaktig måling når jeg trener. Charge HR (og andre klokker som måler puls på håndledd) vil aldri være like nøyaktig som en med stropp rundt brystet. Det er også problemer med måling på håndledd mtp plassering og hvor stramt den bør sitte. Samt svette - den kutter ofte ut å måle når du begynner å bli skikkelig svett.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 På 3.11.2016 den 10.48, AnonymBruker skrev: Jeg har Fitbit Charge HR og var veldig fornøyd helt til jeg begynte å trene skikkelig. Til hverdagsbruk er klokke helt perfekt, det er morsomt å følge med på skritt, ha konkurranser med venner og familie og følge med på pulsen under trening. Men da jeg begynte å trene fem ganger i uka, mye kondisjon, men også tung styrke, forsto jeg at dette ikke er en god klokke å bruke til dette. For det første er den ikke nøyaktig på puls. Jeg kan løpe skikkelig heavy 4x4 intervaller med hastighet på 13 (som er veldig fort for meg) og likevel registrer klokken makspuls på 144 (som er lavere enn det jeg har på langkjøring). Noen dager senere kan jeg ha samme 4x4-opplegg og da registrerer den plutselig riktig puls. Med andre ord: pulsklokken er rett og slett ikke nøyaktig eller spesielt god. For det andre er det svært ofte at pulsfunksjonen ikke fungerer overhode. Jeg hadde hatt klokken i 11 måneder da den begynte å slite med denne funksjonen. Noen uker senere stoppet pulsfunksjonen å fungere fullstendig. Jeg googlet det og leste flere amerikanske forumer som er stappet med samme erfaring. For det tredje er det utrolig upraktisk å følge med på puls, distanse osv mens man trener kondisjon, spesielt løping. Siden den kun viser én funksjon om ganger er det tungvindt å trykke mange ganger på klokka mens man løper for å se på puls, km, skritt osv. Oppsummering av min erfaring etter ett år med Fitbit: Det er en diskré aktivitetsklokke å ha på armen til hverdagsbruk. Den fungerer overhode ikke godt nok til trening. Anonymkode: 11160...f47 Du bør sende inn klokken dersom pulsfunksjonen stoppet og virke. For det skal den jo ikke. Jeg har hatt polar M400, og pulsbelte og pulssensoren fungerte overhodet ikke. Den bare tullet viste feks 150 i puls mens jeg sto i ro og før jeg trente eller beveget meg, men sendte den inn og dette fikset de. Ser Fit Charge 2 skal være litt bedre på pulsfunksjonen ser jeg, men vet ikke da.. Det er selvsagt gøy å følge med på puls osv, men fikk dårlig erfaring med Polar M400, og den var altfor klumsete så den fikk min samboer. Får sjekke litt ut, for det er jo litt dumt om den ikke fungere optimalt også. Anonymkode: 50f81...6e8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 På 3.11.2016 den 11.45, *Pixie* skrev: Jeg har Charge HR men bruker pulsklokke med bryststropp for nøyaktig måling når jeg trener. Charge HR (og andre klokker som måler puls på håndledd) vil aldri være like nøyaktig som en med stropp rundt brystet. Det er også problemer med måling på håndledd mtp plassering og hvor stramt den bør sitte. Samt svette - den kutter ofte ut å måle når du begynner å bli skikkelig svett. Ser Fit charge 2 skal være noe forbedret, men selvsagt sikker ikke godt nok. Men jeg har dårlig erfaring med pulsbelte også, selv om dette skal være det beste. Men siden samboer til slutt fikk min Polar M400 skal jeg teste ut likheten om jeg kjøper. Ta meg en økt med begge to på. Jeg er ikke så opphengt i pulsen i grunn, men det er litt motiverende under økten. Og ikke minst til å bevege seg:) Anonymkode: 50f81...6e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå