Gå til innhold

Lime sålen med limpistol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sålen på den ene joggeskoen er løsnet. Kan jeg lime den med limpistol? Eller bør jeg bruke annen type lim?

Har ingen mulighet til å kjøpe nye, da jeg ikke har penger. Så derfor må jeg lime.

Anonymkode: 613df...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde dette en gang. Gikk fra hverandre igjen ganske fort. Stikk innom en skomaker å spør hvor mye det vil koste å fikse de :) 

Anonymkode: 17dad...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i skobutikk, og vi limer sålene for kunder så lenge det er innenfor reklamasjonsfristen. Vil de reklamere får de selvsagt lov til det, men mange blir glad for at vi limer sålen for dem. Nå vet jeg ikke hvor du har kjøpt skoene dine, men det kan være verdt et forsøk å gå innom butikken før du bruker penger på skomaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke penger, så jeg kan ikke gå til skomaker iallefall. De er ca 1,5 år gamle. Er de da innenfor reklamasjonsfristen? Men jeg vet ikke om jeg har eller hvos jeg evt har kvitteringen. Og da utføres det gratis, eller må jeg betale?

ts

Anonymkode: 613df...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limpistol er for sprøtt. Så det funker ikke med skosåler. 

Du må ha en kontaktlim. Ha lim på begge flatene. Vent 15min og press sammen hardt. Ha også noe slik at det står i klem et døgn. F.eks en klype. 

Denne er bra. Husk å ikke kjøp den transparente utgaven. Den er ikke like bra: http://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/maling-og-fugemasse/maling-og-fugemasse-og-sparkel/kontaktlim/kontaktlim-504024/

Anonymkode: 5f5a8...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...