AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Håper jeg kan få noen tips her og takk til den som gidder å lese. :-) Jeg er lei av sorte prikker på nesa...Jeg er ikke spesielt plaget med akne (er i midten av tyveårene) , men sorte prikker på nesa de lar seg ikke rikke. De er svært lette å klemme ut. Det merkelige er at det ser ut som de er på vei ut (beklager for detaljene :p) om kvelden. Jeg skjønner ikke dette. Kanskje huden er mer uren da? Men det hjelper ikke å klemme de ut da de kommer like fort tilbake. Har litt større porer på/rundt nesa. Har også eksem rundt nesa (seboreisk) som gjør at jeg i utgangspunktet har litt sensitiv hud og ikke ønsker å klemme for mye på huden min. Kan noen anbefale meg noen produkter som kan hjelpe mot dette? Mot eksemen bruker jeg en medisinsk krem og de få kvisene jeg har er et så lite problem at det gjør ikke noe. Men de sorte prikkene skulle jeg gjerne blitt kvitt. Selvsagt skjønner jeg at dette er et "filleproblem" da det sikkert er kun jeg som ser det. Det er f.eks ikke nok til at jeg syns jeg burde spørre legen om differin, men hvis det fantes noen skjønnhetstips så tar jeg gjerne i mot. :-) Når det gjelder hudpleie så veksler jeg litt mellom la roche posay toleriane fluid (bestiller den fra utlandet og den inneholder svært få ingredienser og er parfyme og oljefri.) og Dermalogica. Active moist, og peeling. Hender også i perioder jeg bruker aloe serien fra bodyshop i kombinasjon med la roche. Toneren og rensen derfra. Er litt plaget med bittelitt couperose rett under nesa så bruker et serum fra LRP derfra mot dette. Bare hudpleieproduktene er fri for mineralolje, parfyme og er oljefri så er jeg ikke kresen hva jeg bruker. Er også nøye på sminke. Der går det i Bare minerals mineralpudderet (uten bismuth eller BB kremen fra The body shop. Med andre ord så skjønner jeg ikke hva jeg gjør "feil". Jeg bruker sjelden sminke og lar huden derfor puste. Renser hver kveld, og gir huden fuktighet. Tar sink og har et variert kosthold. Så er det egentlig noe mer jeg kan gjøre som ikke koster fletta? Anonymkode: 86b07...ad6
wulfie Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 De har noen tykke ansiktsmasker som skal fjerne slike sorte prikker. Nå er jeg ikke helt sikker på hva det heter og hvilket merke, ettersom jeg aldri har prøvd selv. Antar at du finner det med et enkelt google-søk
Purple Basil Skrevet 2. november 2016 #3 Skrevet 2. november 2016 Jeg tror ikke det finnes noe som faktisk funker på disse prikkene. De kommer alltid tilbake uansett hva man gjør. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #4 Skrevet 2. november 2016 Uffda. *Skuffa*. :-) Jaja, det ante meg vel egentlig. Noen som har erfaring med The body shop produktene forresten? Synes Dermalogica og Bare minerals er gode produkter, men er litt nysgjerrig på TBS. Husker jeg likte BB kremen da den var så lett. Anonymkode: 86b07...ad6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #6 Skrevet 2. november 2016 Det jeg synes funker best er oljerens som masserers godt inn og fjernes med gasklut vridd opp i varmt vann. Rensen løser opp all smuss og skitt som gaskluten fjerner med en mild skrubbeeffekt. Gir generelt veldig fin og glødende hud og er veldig egnet for sensitiv hud. Gasklut er slike man bruker til babyer. Vanlig vaskeklut funker ikke, de er for grove. Anonymkode: 7a982...759
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #7 Skrevet 2. november 2016 Takk for tips! Oljerens har jeg prøvd og det var dessverre ikke noe for meg. Takk til link for produkter fra VITA og KICKS. :-) Jeg har bestemt meg for å prøve å ikke henge meg så mye opp i de, for jeg tror ikke jeg egentlig blir kvitt de. Men jeg har en prøve på en dermalogica ansiktsmaske som er ei rensemaske. Kanskje jeg skal prøve denne en kveld. :-) Samt å være flink til å peele litt forsiktig en gang i uka, Jeg bruker skin prep scrub fra Dermalogica og den kjennes helt ok ut. Anbefales det å klemme ut hudormene eller burde man la være? Jeg vet det anbefales å gjøre det profesjonelt hos hudpleier, men det blir da veldig dyrt i lengden hvis man skal gjøre det en gang hver andre uke. Og burde man bruke hendene til å klemme ut, eller sånn fancy skje fra ebay hvis noen skjønner hva jeg mener? Husker ikke navnet på det. Det er kanskje best å gjøre det etter en dusj pga dampen. Og kanskje bare en gang i uka for at huden ikke skal bli mer sensitiv. Anonymkode: 86b07...ad6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #8 Skrevet 2. november 2016 Jeg fikk en krem (eller salve) av legen som skulle minske talg og lukke porene mer. Fungerte ganske bra Anonymkode: 3724e...cc7
Gjest Nanne70 Skrevet 2. november 2016 #9 Skrevet 2. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Oljerens har jeg prøvd og det var dessverre ikke noe for meg. Takk til link for produkter fra VITA og KICKS. :-) Jeg har bestemt meg for å prøve å ikke henge meg så mye opp i de, for jeg tror ikke jeg egentlig blir kvitt de. Men jeg har en prøve på en dermalogica ansiktsmaske som er ei rensemaske. Kanskje jeg skal prøve denne en kveld. :-) Samt å være flink til å peele litt forsiktig en gang i uka, Jeg bruker skin prep scrub fra Dermalogica og den kjennes helt ok ut. Anbefales det å klemme ut hudormene eller burde man la være? Jeg vet det anbefales å gjøre det profesjonelt hos hudpleier, men det blir da veldig dyrt i lengden hvis man skal gjøre det en gang hver andre uke. Og burde man bruke hendene til å klemme ut, eller sånn fancy skje fra ebay hvis noen skjønner hva jeg mener? Husker ikke navnet på det. Det er kanskje best å gjøre det etter en dusj pga dampen. Og kanskje bare en gang i uka for at huden ikke skal bli mer sensitiv. Anonymkode: 86b07...ad6 Jeg holder de sorte prikkene i sjakk med rensen fra Bliss - hvis jeg bytter produkt, kommer de tilbake igjen, om enn ikke i samme grad som tidligere. Sorte prikker oppstår oppstår når talgkjertlene tettes igjen på grunn av en opphoping av døde hudceller på hudoverflaten og inne i talgkjertelåpningene. Produkter med glykolsyre (som de pads'ene jeg tipser om) bidrar til å løse opp bindingene mellom de døde hudcellene, og kan i alle fall gjøre problemet mindre ,
Purple Basil Skrevet 2. november 2016 #10 Skrevet 2. november 2016 Det som har funket litt på meg er Ole Henriksen produkter, huden min er blitt mye bedre, men fremdeles er det prikker på nesa. Jeg har lest flere steder at man aldri kan bli kvitt dem, men det går an å redusere.
Invicta Skrevet 2. november 2016 #11 Skrevet 2. november 2016 Det mest effektive mot sorte prikker er BHA. Kjøp et produkt som blir på huden, f.eks denne: http://www.paulaschoice-eu.com/skin-perfecting-2-beta-hydroxy-acid-liquid-exfoliant.html 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #12 Skrevet 2. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Oljerens har jeg prøvd og det var dessverre ikke noe for meg. Takk til link for produkter fra VITA og KICKS. :-) Jeg har bestemt meg for å prøve å ikke henge meg så mye opp i de, for jeg tror ikke jeg egentlig blir kvitt de. Men jeg har en prøve på en dermalogica ansiktsmaske som er ei rensemaske. Kanskje jeg skal prøve denne en kveld. :-) Samt å være flink til å peele litt forsiktig en gang i uka, Jeg bruker skin prep scrub fra Dermalogica og den kjennes helt ok ut. Anbefales det å klemme ut hudormene eller burde man la være? Jeg vet det anbefales å gjøre det profesjonelt hos hudpleier, men det blir da veldig dyrt i lengden hvis man skal gjøre det en gang hver andre uke. Og burde man bruke hendene til å klemme ut, eller sånn fancy skje fra ebay hvis noen skjønner hva jeg mener? Husker ikke navnet på det. Det er kanskje best å gjøre det etter en dusj pga dampen. Og kanskje bare en gang i uka for at huden ikke skal bli mer sensitiv. Anonymkode: 86b07...ad6 Trikset med å bruke varm oppvridd gasklut virker også med andre typer rens. Poenget er at gaskluten gir en mild skrubbeeffekt når du fjerner renseproduktet. Litt som når du vasker dusjen, det blir alltid renere om du skrubber litt med en klut enn bare spray på og skyll av Forøvrig har jeg merket meg at mange hudpleiere gjør det samme når jeg er på spa, så jeg tror det er et hemmlig triks det der med gasklut Anonymkode: 7a982...759
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #13 Skrevet 2. november 2016 Hm, kanskje verdt å teste ut. Tusen takk! Blir veldig takknemlig for så utfyllende svar. :D Jeg er litt frustrert for synes huden min er så "krevende". Jeg er heldigvis ikke plaget med kviser (det var jeg før), og de sorte prikkene har jo "alle", men jeg lengter etter den lytefrie, jevne huden. Jeg har også litt couperose. Spesielt under nesa. Er selvfølgelig litt rosa ved nesen der jeg har eksemen. Men en hudpleier sa at det var antagelig etter mange år med seboreisk eksem og at det kom til å bli bedre etter noen år. Hun forklarte at ting tar tid når det gjelder hud. Er også litt rosa på haka, men der har jeg lett for å få betent hud og det er der jeg får kviser hvis jeg får det. Prøvde faktisk elektrolyse for couperose, men egentlig synes jeg bare det ga meg små arr. :/ Vurderte et øyeblikk om jeg skulle prøve igjen, men det er jo bare få blodkar det gjelder som kun jeg ser. Tror heller jeg skal teste serumet fra La roche posay (rosaliac) for dette. Laser synes jeg blir latterlig dyrt når det er et så lite problem egentlig. Anonymkode: 86b07...ad6
Puny Skrevet 3. november 2016 #14 Skrevet 3. november 2016 På 2.11.2016 den 3.14, Purple Basil skrev: Jeg tror ikke det finnes noe som faktisk funker på disse prikkene. De kommer alltid tilbake uansett hva man gjør. enig, de kommer nok tilbake, men man kan gjøre ting for å midlertidig fjerne dem. Vanndamp funker veldig godt på meg. Gjerne etterfulgt av en lett ansiktsskrubb.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #15 Skrevet 3. november 2016 Får prøve å dampe litt inn i mellom. Noen som har noen tips mot couperose? Som nevnt ovenfor har jeg slitt litt med det under nesa og har prøvd elektrolyse to ganger, men synes ikke det hjalp nevneverdig. Har tenkt på rosaliac serumet fra LRP, men kjedelig hvis det ikke fungerer i det hele tatt og bare blir bomkjøp... Laser er ikke noe alternativ da det kun er under nesa det dreier seg om. Anonymkode: 86b07...ad6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #17 Skrevet 3. november 2016 På 11/2/2016 den 19.08, AnonymBruker skrev: Hm, kanskje verdt å teste ut. Tusen takk! Blir veldig takknemlig for så utfyllende svar. :D Jeg er litt frustrert for synes huden min er så "krevende". Jeg er heldigvis ikke plaget med kviser (det var jeg før), og de sorte prikkene har jo "alle", men jeg lengter etter den lytefrie, jevne huden. Jeg har også litt couperose. Spesielt under nesa. Er selvfølgelig litt rosa ved nesen der jeg har eksemen. Men en hudpleier sa at det var antagelig etter mange år med seboreisk eksem og at det kom til å bli bedre etter noen år. Hun forklarte at ting tar tid når det gjelder hud. Er også litt rosa på haka, men der har jeg lett for å få betent hud og det er der jeg får kviser hvis jeg får det. Prøvde faktisk elektrolyse for couperose, men egentlig synes jeg bare det ga meg små arr. :/ Vurderte et øyeblikk om jeg skulle prøve igjen, men det er jo bare få blodkar det gjelder som kun jeg ser. Tror heller jeg skal teste serumet fra La roche posay (rosaliac) for dette. Laser synes jeg blir latterlig dyrt når det er et så lite problem egentlig. Anonymkode: 86b07...ad6 Det er i hvertfall både billig og enkelt å teste, ikke noe dyre investeringer. Jeg har seboreisk eksem, psoreasis, sensitiv hud og tilbøyelig til urenheter og har virkelig merket stor forbedring ved å bruke mild oljerens og gasklut fremfor dyre produkter. Det tar et par uker før man virkelig ser forbedringen, men nå merker jeg fort når jeg har vært lat og ikke giddet brukes gasklutene. Jeg innrømmer også at det ikke har fjernet sorte prikker helt, men definitivt forminsket problemet og gitt finere hud generelt. For ikke å snakke om innsparingen på alle produktene jeg ikke lengre trenger... Anonymkode: 7a982...759
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #18 Skrevet 3. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er i hvertfall både billig og enkelt å teste, ikke noe dyre investeringer. Jeg har seboreisk eksem, psoreasis, sensitiv hud og tilbøyelig til urenheter og har virkelig merket stor forbedring ved å bruke mild oljerens og gasklut fremfor dyre produkter. Det tar et par uker før man virkelig ser forbedringen, men nå merker jeg fort når jeg har vært lat og ikke giddet brukes gasklutene. Jeg innrømmer også at det ikke har fjernet sorte prikker helt, men definitivt forminsket problemet og gitt finere hud generelt. For ikke å snakke om innsparingen på alle produktene jeg ikke lengre trenger... Anonymkode: 7a982...759 Hva slags oljerens bruker du? Eventuelt framgangsmåte også? Anonymkode: 3642f...df7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #19 Skrevet 3. november 2016 Jeg har dessverre dårlige erfaringer med oljerens. :/ Den ble verre av eksemen og jeg fikk fetere hud. Likte det ikke i det hele tatt. Men jeg liker tanken veldig godt og bra det har fungert for deg. :-) Jeg er jo i grunnen veldig enig i at dyre produkter ikke nødvendigvis er det beste...Jeg har alltid likt Dermalogica, men gikk over til La roche posay da de ikke bruker eteriske oljer som seboreisk eksem heller ikke bør ha så mye av... Bruker nå en krem fra LRP som jeg bestiller fra utlandet og den inneolder bare 4 ingredienser og er oljefri. Utrolig lett krem. Når det gjelder rens har jeg best erfaring med gelerens. Bruker nå en fra Eucerin som blir til skum når den kommer i kontakt med vann og er uten SLS og alkohol. Anonymkode: 86b07...ad6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #20 Skrevet 3. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags oljerens bruker du? Eventuelt framgangsmåte også? Anonymkode: 3642f...df7 Jeg er veldig partisk til Babors sin 2-fase, men liker også andre merker. Nå har jeg en fra Caudalie (aner ikke om den finnes i norge), men har også brukt fra Decleor og Lóreale. Jeg er ikke så kresen så lenge jeg tåler produktet Fremgangsmåten er såre enkelt, påfør rens og masser godt med fingrene så smuss og skitt løses opp. Vri opp klutt i varmt vann og tørk av, skrubb litt ekstra på problempmråder. Gjenta ved behov. Andre typer rensekremer funker også. Det er bare å prøve seg frem litt. Det viktige er å gi rensen tid til å løse opp skitt og smuss, samt den milde skrubbeeffekten fra kluten. Forøvrig, det er en gammel metode som våre bestemødre/oldemødre brukte da de var unge. Den gang brukte de såkalt Cold Cream.. Anonymkode: 7a982...759
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå