Gå til innhold

Kvinner som ikke betaler selv på første date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på date her om dagen. Vi hilste og ga hverandre en klem. Hun sa at vi skulle gå i baren å få oss noe å drikke - vi hadde avtalt at vi skulle drikke vin. Jeg går mot baren og hun sier til meg "jeg tar et glass rødvin". Jeg ble litt satt ut, men kjøpte to glass rødvin. Etter en time med helt grei stemning dro jeg hjem og slettet henne fra tinder. 

Seriøst, finnes det fremdeles damer som forventer at mannen skal betale for henne på første date? Dette er for meg en skikkelig deal-breaker. Kunne aldri ha datet en slik dame. 

Anonymkode: 1ed27...1f1

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Herregud, det var ett glass vin, så jeg synes du høres litt smålig ut. Lang mer stil er det å si at "første runde er på meg" og komme tilbake til bordet med en hel flaske på deling. Men det er jo min mening. 

Skrevet

Spørs om ikke du må belage deg på å være singel en stund....

Anonymkode: 709ac...097

• Liker 26
Skrevet

Ganske kleint å stå der og betale for hvert sitt glass når man er på date... Jeg pleier å la han spandere først, så tar jeg neste runde. Kanskje du bare ikke ga henne muligheten?

• Liker 26
Skrevet

Skjønner deg godt! Synes det er litt frekt og forvente at daten betaler.. 

• Liker 9
Skrevet

Hvem av dere tok initiativ til å møtes?

Anonymkode: 123f2...8fd

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på date her om dagen. Vi hilste og ga hverandre en klem. Hun sa at vi skulle gå i baren å få oss noe å drikke - vi hadde avtalt at vi skulle drikke vin. Jeg går mot baren og hun sier til meg "jeg tar et glass rødvin". Jeg ble litt satt ut, men kjøpte to glass rødvin. Etter en time med helt grei stemning dro jeg hjem og slettet henne fra tinder. 

Seriøst, finnes det fremdeles damer som forventer at mannen skal betale for henne på første date? Dette er for meg en skikkelig deal-breaker. Kunne aldri ha datet en slik dame. 

Anonymkode: 1ed27...1f1

Ja, ser faktisk på det som en selvfølge.

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Ganske kleint å stå der og betale for hvert sitt glass når man er på date... Jeg pleier å la han spandere først, så tar jeg neste runde. Kanskje du bare ikke ga henne muligheten?

Støttes! Hadde noen reagert med å slette meg på grunn av noe slikt hadde jeg ledd meg i hjel! Tror ikke TS selv ser hvor dumt det er når han likevel kjøper dette glasset, har det hyggelig og går hjem og gjør noe så dumt!

• Liker 11
Skrevet

Man ber ikke andre om å betale for seg. Om daten tilbyr å betale etterpå, greit nok. Men å forvente det er en veldig uappetittlig egenskap.

Anonymkode: e80b6...293

• Liker 14
Skrevet

Ble du så satt ut altså? Jeg har vært på flere dates og på den første dates foreslår jeg å betale, men mannen insisterer alltid. Neste date, eller neste drikke, blir mer likestilling. Det er høffelg og gentleman aktig å spandere det første når man treffes. Riktignok har jeg aldri møtt dates på vin, som er dyrere, men varm drikke som kaffe/kakao. Likevel merkelig av deg å bli så satt ut av en helt vanlig date situasjon. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man ber ikke andre om å betale for seg. Om daten tilbyr å betale etterpå, greit nok. Men å forvente det er en veldig uappetittlig egenskap.

Mister du matlysten da?

Anonymkode: 123f2...8fd

• Liker 3
Skrevet

Jeg er litt enig med Ts jeg da. Å si "jeg tar et glass vin" til daten som om det er en selvfølge at mannen alltid betaler? Virkelig?! Det syns jeg er freidig.. En ting er når han insisterer men å bare ta det som en selvfølge er ikke greit. 

• Liker 12
Skrevet

Synes det er ganske dårlig å forvente at mannen skal betale daten, vi har vel kommet lengre med likestilling enn det. :P likevel overreaksjon av deg synes jeg da, TS, å slette henne fra Tinder. Hvem vet, kanskje hun hadde betalt neste date?

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Populært kalt prinsessesyndrom.

Anonymkode: d45ac...a2b

Gjest canacas
Skrevet

Jaja, ikke lag en sutretråd om at ingen damer vil ha deg som er så snill og god da. Sånn om en måneds tid, når du ikke har fler matcher igjen på tinder. Spesielt av damen ja, men syns du er drøyt pirkete. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke at så mange kvinner mener det er helt ok å kreve at andre mennesker skal betale for seg. Er dere så selvsentrerte at dere mener at mannen er en drittsekk om han ikke åpner lommeboka for dere? Herregud

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke at så mange kvinner mener det er helt ok å kreve at andre mennesker skal betale for seg. Er dere så selvsentrerte at dere mener at mannen er en drittsekk om han ikke åpner lommeboka for dere? Herregud

Jeg og ble overrasket over det.

• Liker 5
Skrevet

For meg virker dette som et skikkelig minefelt. Skal ikke skryte på meg å ha datet allverden, men jeg har en kamerat som gjør som deg og avskriver damene om de overlater til mannen å betale, og så har jeg en annen kamerat som avskriver damene om de forlanger å betale, fordi han synes det er usjarmerende. 

Synes likevel det er frekt å "forlange" det på den måten uten å føle seg litt frem, men det kan jo være at hun stort sett har vært på date med menn som insisterer på å betale. For egen del forventer jeg alltid å betale halvparten hvis han inviterer, alt om jeg inviterer og har alltid penger til å betale alt også når han inviterer for sikkerhets skyld. Om han betaler første, ser jeg på det som min oppgave å betale neste. 

• Liker 3
Gjest Minesveiper
Skrevet

Du datet en dame da som tydeligvis mente at det er mannen sin oppgave å ta vare på kvinnen.

Jeg hadde også synes det hadde vært litt rart, men mest fordi jeg er vant med at damene vil betale selv. Jeg er litt likegyldig når det kommer til om man skal "dele regningen" eller ikke. Tenker at det viktigste er å unngå å lage en greie ut av det.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...