AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Scenario: Du og din kollega er på jobb frem til nattevakta kommer på kvelden. Du er ferdig først, et kvarter før din kollega. Han må sitte igjen til nattevakten har "gått runden" sin som tar et kvarter Når du er ferdig sier han: "Åja, skal du gå..? Jeg må rekke bussen snart..." Du har bil, men du har lengst reisevei hjem, og han har ikke nevnt med et ord at han skal gå tidligere for å rekke bussen. Du vil hjem siden det er sent på kvelden. Hva gjør du? Jobber du 15 min overtid for å være snill? Anonymkode: b4371...e49
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Nei Jeg hadde gjort det hvis jeg hadde blitt spurt pent, men ikke på denne måten Anonymkode: db848...82a 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 Jeg var så bitch at jeg gikk.. Anonymkode: b4371...e49 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg var så bitch at jeg gikk.. Anonymkode: b4371...e49 Bra Anonymkode: db848...82a
The Kitten Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Jeg har jobbet med flere som må gå tidligere fordi de skal rekke bussen. En ting er å spørre pent i begynnelsen av vakten om det er greit at man går litt tidligere, men man kan ikke bare si på slutten "jeg må gå jeg." Man har faktisk en arbeidstid å forholde seg til (med mindre man har fleksitid da, og selv der er det jo vanlig med kjernetid). 12
minister-mio Skrevet 1. november 2016 #8 Skrevet 1. november 2016 men hvis vakta var ferdig, hvorfor må noen jobbe overtid? 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #9 Skrevet 1. november 2016 Hvis de viser vanlig høflighet og litt ymykhet så hjelper jeg gjerne gode kolleager, hvis de utnytter det gir jeg beskjed. Anonymkode: 69541...21c 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #10 Skrevet 1. november 2016 Hvorfor var du ferdig først? Har man en arbeidstid så jobber man frem til da. Anonymkode: ce4ba...8f5 7
Gjest noe tilfeldig Skrevet 1. november 2016 #11 Skrevet 1. november 2016 1 minutt siden, minister-mio skrev: men hvis vakta var ferdig, hvorfor må noen jobbe overtid? Jeg forsto det slik at de har ulike vakter, og TS skal da slutte 15min før sin kollega. Om TS blir jobber TS dermed overtid.
Spiteful Skrevet 1. november 2016 #12 Skrevet 1. november 2016 Eh ikke om vedkommende ikke hadde spurt pent. Jeg vet hvor ille det er å miste bussen og måtte rekke den i tide, men altså, folkeskikk er også en god ting å ha. 1
minister-mio Skrevet 1. november 2016 #13 Skrevet 1. november 2016 Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev: Jeg forsto det slik at de har ulike vakter, og TS skal da slutte 15min før sin kollega. Om TS blir jobber TS dermed overtid. men hvorfor skal ts bli hvis vakta er over? 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #14 Skrevet 1. november 2016 Ikke om de hinter på den måten, nei, det opplever jeg som slitsomt. Om de spør meg tidlig i vakten kan jeg gjerne gjøre de en tjeneste i ny og ne om de ikke er drittsekker og prøver utnytte det. Man jeg hater den type hinting og passive kommentarer. Er han satt opp på den vakten så burde han vite i forkant at buss eventuelt kan bli et problem. At han da ikke ahr gjort noe med det før 15min før han skal gå er ikke mitt problem Anonymkode: 7f08a...956 5
Frøken.stille Skrevet 1. november 2016 #15 Skrevet 1. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke om de hinter på den måten, nei, det opplever jeg som slitsomt. Om de spør meg tidlig i vakten kan jeg gjerne gjøre de en tjeneste i ny og ne om de ikke er drittsekker og prøver utnytte det. Man jeg hater den type hinting og passive kommentarer. Er han satt opp på den vakten så burde han vite i forkant at buss eventuelt kan bli et problem. At han da ikke ahr gjort noe med det før 15min før han skal gå er ikke mitt problem Anonymkode: 7f08a...956 Enig med denne. 1
Mis(s)Understood Skrevet 1. november 2016 #16 Skrevet 1. november 2016 Jeg hadde nok tatt en for laget siden det er snakk om et lite kvarter ekstra, og spesielt om neste buss for kollegaen først går om 1 time. Jeg mener det ikke skader å strekke seg litt for en kollega innimellom. Neste gang er det du som trenger en liten tjeneste. 14
Jolene Skrevet 1. november 2016 #17 Skrevet 1. november 2016 Hadde gått. Spør pent i begynnelsen av vakten, ikke kom med hinting når man egentlig er ferdig. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #18 Skrevet 1. november 2016 2 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Jeg hadde nok tatt en for laget siden det er snakk om et lite kvarter ekstra, og spesielt om neste buss for kollegaen først går om 1 time. Jeg mener det ikke skader å strekke seg litt for en kollega innimellom. Neste gang er det du som trenger en liten tjeneste. Samme her. Anonymkode: 7dc48...16c 2
Gjest Raiu Skrevet 1. november 2016 #19 Skrevet 1. november 2016 Jeg hadde latt kollega dra først hvis han hadde sagt ifra tidligere istedet for rett før han skulle dra.
Kontormus Skrevet 1. november 2016 #20 Skrevet 1. november 2016 Ja, det hadde jeg gjort. Er kjedelig å måtte vente lenge på neste buss sent på kvelden, og hvis jeg kan sette meg inn i varm bil som står utenfor døren så hadde jeg blitt igjen 15 minutter. Selv i en situasjon som oppsto der og da. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå