AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Nok en runde med overspising. Er vel oppe i 4000 kcal. I morgen må jeg spise så lite jeg bare kan. føler meg så fæl og skamfull. Og tjukk..At det ikke skal ta noen ende. Denne onde sirkelen med for lite mat, så alt for mye mat, så for lite mat osv. Tar vekk all livslyst..Faen. Anonymkode: 84073...434
Gjest Ajax Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Hvis du begynner å løfte vekter så vil hvertfall noe av det du spiser bli til muskler. Det gjør det jo i det minste LITT bedre?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Du må kutte den orde sirkelen med underspising-overspising- dårlig samvittighet-sprekk-overspising-underspising osv. med en gang! Du må ikke prøve å spise så lite som mulig i morgen. Du må tenke at gjort er gjort og i morgen er en ny dag. Da må du spise sunt og i sunne mengder slik at du ikke får dårlig samvittighet og overspiser igjen. ca. 1800-2200 kcal basert på aktivitetsnivå. Du må finne ut av hvorfor du spiser sånn og hvordan du kan endre på det for å få et sunt forhold til mat. Du bør snakke med noen om det også. Har du lyst til å drive på sånn og føle deg slik resten av livet? Anonymkode: 7db8b...c3a
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må kutte den orde sirkelen med underspising-overspising- dårlig samvittighet-sprekk-overspising-underspising osv. med en gang! Du må ikke prøve å spise så lite som mulig i morgen. Du må tenke at gjort er gjort og i morgen er en ny dag. Da må du spise sunt og i sunne mengder slik at du ikke får dårlig samvittighet og overspiser igjen. ca. 1800-2200 kcal basert på aktivitetsnivå. Du må finne ut av hvorfor du spiser sånn og hvordan du kan endre på det for å få et sunt forhold til mat. Du bør snakke med noen om det også. Har du lyst til å drive på sånn og føle deg slik resten av livet? Anonymkode: 7db8b...c3a Nei har selvsagt ikke det. Er i startfasen av behandling, men akkurat nå hjelper det ikke, og med en gang jeg drar derfra så tar det noen timer også er motivasjonen /viljestyrken borte igjen. Jeg føler behov for daglig oppfølging for å klare å holde meg, men det kan jeg ikke få.. Anonymkode: 84073...434
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 Fokuser på hva du kan gjøre. Du har spist ditt. Det føles jævli, jeg vet. Skriv ned tankene dine i en dagbok. Det hjelper ofte bare å få ned tankene, uansett hvor kaotisk det er. Skriv kaotisk, vær ærlig med deg selv. Vi faller alle tilbake på gamle vaner og tankesett fra tid til annen. I morgen er det en ny dag, og nye muligheter. Du sliter med over-underspising. Det vil kanskje hjelpe deg på sikt med psykologen, det hjelper deg lite i dag. En av mine løsninger ble å planlegge måltider dagen før. Skriv ned, bestem tidspunkt på forhånd. Spis til faste tider. Det venner kroppen seg til. Håper hjelpen din kommer snarlig <3 Anonymkode: e5f2e...b7d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Jeg sliter med det samme selv. Det som hjelper meg er: -ALDRI hoppe over et måltid og det må ikke gå mer enn fire timer mellom hver gang jeg spiser. Da blir jeg bare altfor sulten plutselig og begynner å spise masse. - små hyppige måltider. - planlegge måltidene på forhånd, lage niste til jobben /frokost osv. kvelden før sånn at jeg vet at jeg spiser frokost og lunsj. - drikker te og kaffe etter middagen for å få vekk suget etter mer mat. - Ikke ha godteri og annen mat det er lett å overspiste i huset. Har egentlig vært inne i en dårlig periode de siste mndene.. Men nå på lørdag bestemte jeg at nok er nok og nå har jeg klart å følge alle disse punktene siden da.. Vet at fire dager ikke er mye, men det er de første dagene som er verst så blir det bedre. Anonymkode: 32729...515
Raven Emerald Skrevet 2. november 2016 #8 Skrevet 2. november 2016 Ryddet for helseskadelige råd, og svar til dette. Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Lykke til, Raven Emerald, mod
Anbefalte innlegg