Gå til innhold

Banansaft og bananjuice. Hvorfor finnes ikke det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg har lurt på "i alle år". Både jeg og broren min elsker alt som har med banansmak å gjøre, alt fra godteri til iskrem til milkshake.

Altså, jeg vet at banansmoothie finnes. Men hvorfor finnes ikke banansaft og bananjuice? Det nærmeste jeg har kommet i Norge var vann med banansmak, som Imsdal (tror jeg) hadde for noen år tilbake. Riktig nok var den vel ment for barn, men det stoppet ikke meg. :fnise:

Søker jeg på engelsk får jeg opp bananjuice og -nektar. Iallefall noe som ligner på det.

Men er det en spesiell grunn til at det ikke lar seg gjøre å lage banansaft og bananjuice, og iallefall selge det i Norge? Er banan såppass sært at folk rett og slett ikke hadde vært interesserte i det hele tatt, og at det er så sært at ingen en gang har tenkt tanken? Banan har jo ikke så mye væske i seg at det gjør noe, sammenlignet med bær og epler f.eks., er det en del av grunnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de ikke har tenkt på det enda? Du kan lage "banana mylk" selv :) 

Skrevet

Jeg mistenker at banan rett og slett er for seig og klissete til å bli flytende juice uten å tynnes ut veldig mye.

Anonymkode: 9e6f5...c57

Skrevet

Det finnes i utlandet, jeg har i alle fall kjøpt meg bananjuice en gang fordi jeg liker å prøve ut sånne annerledes nye smaker:)

Skrevet

Godt spørsmål. Elsker banan smak!

Eneste jeg har funnet er banan + noe annet. Men da smaker det jo nesten ikke banan da.

Skrevet

Du får jo kokosvann med smak av banan i merkert coco.(helsekost og velassosierte matbutikker)

Eller så ville jeg ha sjekket innvandrer butikker. For det finnes jo banan juice i andre land.

Anonymkode: f703d...f86

Skrevet

Kjøpte bananjuice da jeg var i Tyskland for "hundre år siden". Den var ganske tyktflytende. Nesten litt sånn smothietykk. De jeg var hos blandet den sammen med en tilsvarende variant med kirsebærsmak. Halve glasset banan og halve med kirsebær. Ki-ba kalte de det. Var godt men veldig kvalmende ;)

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, Othelia skrev:

Det finnes i utlandet, jeg har i alle fall kjøpt meg bananjuice en gang fordi jeg liker å prøve ut sånne annerledes nye smaker:)

Det som kommer opp når jeg googler bananjuice på bildesøk ser ut til å ha ca 20-25 % banan, så det kan se ut som jeg hadde rett i at den må blandes ut en del for å bli flytende. :fnise:

Anonymkode: 9e6f5...c57

Skrevet

4 timer siden, Emma77 skrev:

Kjøpte bananjuice da jeg var i Tyskland for "hundre år siden". Den var ganske tyktflytende. Nesten litt sånn smothietykk. De jeg var hos blandet den sammen med en tilsvarende variant med kirsebærsmak. Halve glasset banan og halve med kirsebær. Ki-ba kalte de det. Var godt men veldig kvalmende ;)

Åh, det høres kjempegodt ut. Banan og kirsebær er en av mine "favoritt-smaker" så tror nok jeg hadde drukket en del av det.

Ellers takker jeg for tilbakemeldinger. Jeg kunne jo tipse/spørre div. juicemerker her i Norge. Kanskje de har en god grunn til det, noe med konsistensen eller lignende. Hvis jeg noen gang får ånden over meg skal jeg prøve å huske på å svare her inne, så det kan komme en oppdatering. :fnise: 

• Liker 1
Skrevet

Åh dette gir meg minner til isbilen i min barndom. De solgte sånn maxipakk med saftpinneis og den ene var banan smak! Lurer på hvor jeg kan få tak i en sånn 

Anonymkode: 44d22...171

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...