AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Er i den situasjonen at jeg har meldt inn feil/mangler på bolig jeg kjøpte ca tre år tilbake. Meldte skade for ca to år tilbake og synes forsikringsselskapet som er på saken er uakseptabelt trege til å få avklart saken min. Virker nesten som at de forsøker å trenere hele saken inntil jeg ikke orker mere og ender opp med å utbedre skadene for egen kostnad. Lurer litt på hvorvidt det er samme selskap/personer som står bak både boligkjøper- og eierskifteforsikring, da det synes som at de i det lengste ønsker å unngå at jeg skal gå videre med saken min mot motparten. Forsikringsselskapet selv sendte fagmann for å utrede skadeomfanget og anslå ca pris på å rette opp de aktuelle skadene. Man kom da frem til en pris som var overraskende lav og som jeg hele tiden har ansett som urealistisk. På bakgrunn av dette mente de at saken ikke var noe å bygge videre på da kostnaden måtte være noe høyere for å utgjøre 5-6% av kjøpesummen. Dette til tross for at det både er snakk om at selger har holdt tilbake opplysninger om skader ved boligen, i tillegg til at det har dukket opp vesentlige skjulte mangler i ettertid. Et seriøst entreprenørfirma har nå utredet kostnadene til å komme på minimum det tredobbelte av hva forsikringsselskapet mitt kom frem til i første omgang. Jeg føler forsikringsselskapet "pruter" på skadene for å unngå å sak mot eierskifteforsikringsselskapet. Nå som det har gått nærmere to år ønsker jeg å få utbedret disse skadene før skadeomfanget forverres ytterligere (bl.a. brannfarlig elektrisk opplegg samt konstruksjonsfeil +++). Nå er jeg skikkelig lei av å vente og ønsker å få skadene utbedret. Synes jeg har ventet i overkant lenge på avklaring. Noen som har noen gode råd for hva jeg kan gjøre for å få en rask og korrekt avklaring? Har dere selv erfaring med boligkjøperforsikring? Kjenner dere evt til en superdyktig advokat innen eiendomsrett i Oslo-området? Gode råd mottas med stor takk!!! Anonymkode: f1c03...67e
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Dette er helt normalt at tar tid. Det kan ta mange år til før du kommer til noen løsning. Det er og normalt at forsikringsselskapets pruis på utbedring er svært lav. Kontakter du Huseiernes Landsforbund så har de sikkert advokat å anbefale. Alternativt kan du gå på Lovdata og lese dommer i tilsvarende saker og finne advokater der som har vunnet frem med denne typen saker. Her bør du ha en advokat med spesialkompetanse på byggesak ikke bare en advokat andre har vært fornøyd med i f.eks. en barnevernssak eller annen sakstype. Dette er et Helv.... å leve oppi. Anonymkode: 76f4e...12e 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er helt normalt at tar tid. Det kan ta mange år til før du kommer til noen løsning. Det er og normalt at forsikringsselskapets pruis på utbedring er svært lav. Men er det vanlig at det to år og lengre før man får avklaring? Kontakter du Huseiernes Landsforbund så har de sikkert advokat å anbefale. Takk for et godt råd! Alternativt kan du gå på Lovdata og lese dommer i tilsvarende saker og finne advokater der som har vunnet frem med denne typen saker. Her bør du ha en advokat med spesialkompetanse på byggesak ikke bare en advokat andre har vært fornøyd med i f.eks. en barnevernssak eller annen sakstype. Skjønner jeg bør finne en som driver med eiendomsrett, eller heter det noe annet? Ikke så flink innen jus-verdenen, jeg Dette er et Helv.... å leve oppi. Jepp - definitivt!!! Anonymkode: 76f4e...12e TUSEN TAKK for svar - har svart tilbake i uthevet tekst i innlegget ditt... Anonymkode: f1c03...67e
prt90 Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er i den situasjonen at jeg har meldt inn feil/mangler på bolig jeg kjøpte ca tre år tilbake. Meldte skade for ca to år tilbake og synes forsikringsselskapet som er på saken er uakseptabelt trege til å få avklart saken min. Virker nesten som at de forsøker å trenere hele saken inntil jeg ikke orker mere og ender opp med å utbedre skadene for egen kostnad. Lurer litt på hvorvidt det er samme selskap/personer som står bak både boligkjøper- og eierskifteforsikring, da det synes som at de i det lengste ønsker å unngå at jeg skal gå videre med saken min mot motparten. Forsikringsselskapet selv sendte fagmann for å utrede skadeomfanget og anslå ca pris på å rette opp de aktuelle skadene. Man kom da frem til en pris som var overraskende lav og som jeg hele tiden har ansett som urealistisk. På bakgrunn av dette mente de at saken ikke var noe å bygge videre på da kostnaden måtte være noe høyere for å utgjøre 5-6% av kjøpesummen. Dette til tross for at det både er snakk om at selger har holdt tilbake opplysninger om skader ved boligen, i tillegg til at det har dukket opp vesentlige skjulte mangler i ettertid. Et seriøst entreprenørfirma har nå utredet kostnadene til å komme på minimum det tredobbelte av hva forsikringsselskapet mitt kom frem til i første omgang. Jeg føler forsikringsselskapet "pruter" på skadene for å unngå å sak mot eierskifteforsikringsselskapet. Nå som det har gått nærmere to år ønsker jeg å få utbedret disse skadene før skadeomfanget forverres ytterligere (bl.a. brannfarlig elektrisk opplegg samt konstruksjonsfeil +++). Nå er jeg skikkelig lei av å vente og ønsker å få skadene utbedret. Synes jeg har ventet i overkant lenge på avklaring. Noen som har noen gode råd for hva jeg kan gjøre for å få en rask og korrekt avklaring? Har dere selv erfaring med boligkjøperforsikring? Kjenner dere evt til en superdyktig advokat innen eiendomsrett i Oslo-området? Gode råd mottas med stor takk!!! Anonymkode: f1c03...67e Det er svært mange som har dårlige erfaringer med boligkjøperforsikringen. Problemet med den er at de har et stort iniativ til gjøre en dårlig jobb da det blir billigere for dem om kravet blir avvist uten rettsak. Her kan du finne mange i samme situasjon som deg. https://nb-no.facebook.com/boligsvindel/
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #5 Skrevet 2. november 2016 9 timer siden, prt90 skrev: Det er svært mange som har dårlige erfaringer med boligkjøperforsikringen. Problemet med den er at de har et stort iniativ til gjøre en dårlig jobb da det blir billigere for dem om kravet blir avvist uten rettsak. Her kan du finne mange i samme situasjon som deg. https://nb-no.facebook.com/boligsvindel/ Ja, det virker som at det er nettopp dette de prøver på. Kjenner jeg blir forbanna og tenker overhodet ikke å gi meg med saken. Tusen takk for svar - interessant FB-side også Anonymkode: f1c03...67e
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #6 Skrevet 2. november 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: TUSEN TAKK for svar - har svart tilbake i uthevet tekst i innlegget ditt... Anonymkode: f1c03...67e Ikke nødvendigvis eiendomsrett men bygningsrett, tror jeg det heter. Husk og på at foreldesesfrister løper fortløpende, noe disse forsikringsselskapene spekulerer i, og håper på at kunden skal gå lei, og si jatakk til minst mulig penger for å få en levelig løsning. Anonymkode: 76f4e...12e
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #7 Skrevet 2. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis eiendomsrett men bygningsrett, tror jeg det heter. Husk og på at foreldesesfrister løper fortløpende, noe disse forsikringsselskapene spekulerer i, og håper på at kunden skal gå lei, og si jatakk til minst mulig penger for å få en levelig løsning. Anonymkode: 76f4e...12e Igjen tusen takk. Skal sjekke ut ift advokater innen bygningsrett. Dersom noen vet om noen som er dyktige på slike saker mottar jeg svært gjerne anbefalinger Anonymkode: f1c03...67e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå