AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #21 Del Skrevet 1. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så jeg lurer egentlig på om det et utlendinger generelt dere ikke liker, utlendinger som ikke integrerer seg, eller muslimer? Anonymkode: 14738...110 http://www.dagbladet.no/kultur/hun-hater-norge-men-hun-er-veldig-glad-i-pengene-hun-far-fra-nav/63975422 Anonymkode: 139b1...a3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #22 Del Skrevet 1. november 2016 Alle ikke vestlige. Anonymkode: 3fba3...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gococo Skrevet 1. november 2016 #23 Del Skrevet 1. november 2016 1 time siden, supra skrev: For min del er det stort sett muslimer, men det finnes unntak. Det jeg ikke liker med muslimer er at de har et helt annet menneskesyn osv enn oss. Det er liksom ok å være konemishandler, voldta, drepe, stjele, lage kvalme og tvinge på seg sin religion og livssyn på oss. Utlendinger som er greie, respekterer norske lover og syn, jobber og ikke utnytter staten har jeg ingenting imot. Hahaha... Sorry, dette var litt morsomt å lese rett og slett. Du kan ikke kjenne mange muslimer? Har selv bodd mange år i et muslimsk land og er 100% norsk. Dette er ikke normen for de, det du skriver. Jeg måtte jo selv "tilpasse meg" å bo i et muslimsk land.., det vil si kjøpe bacon bak disken, dra på private fester og hemmelige klubber, bli kjent med andre muslimer... Var ikke store forskjellen... Bortsett fra at de er mer åpen en andre nordmenn. Eneste som var kjipt var å gå med skaut i 40 varmegrader om sommeren. Husk at det ofte er de øverste lederene som offentliggjør steining, henging osv... Muslimer er så mangt, akkurat som nordmenn hvor faktisk de fleste er kristne og ganske lite tilfredsstillende å ha en samtale med. Utrolig hvor mange som dømmer muslimer uten å ha noen særlig erfaring what so ever :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november 2016 #24 Del Skrevet 1. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid lurt på dette... Er det utlendinger generelt dere ikke liker, utlendinger som ikke integrerer eller er det muslimer? Min far har flere ganger møtt mennesker som har vært frekke mot han, direkte rasister, men deretter blitt hyggelige og nærmest gode venner etter at de har blitt kjent med han. Blant disse folkene så snakker jeg om familiens fastlege, regnskapsføreren (som pappa ''skaffet'' etter at han åpnet butikk), og andre div. folk fra bilbutikker/verksted etc. Min far er født i en muslimsk familie, i et muslimsk land, men han er ateist og tror ikke på noen som helst religion. Han har store diskusjoner om religion, spesielt Islam, som han er helt imot, med søsknene og søskenbarna sine i hjemlandet. Han tvinger selvsagt ingen til å bli ateist, men han deler mer enn gjerne sine synspunkter med de, for å få de til å ''åpne'' øynene og se ''virkeligheten'' (Jeg har besteforeldre og slikt som ber 5 ganger om dagen, og likevel har de et liv med mye smerte. Skal ikke det å be til Gud gjøre at livet ditt blir bedre?) I min familie så feirer vi jul akkurat som andre norske familier vi kjenner, og vi pynter gjerne huset i gult og gjemmer påskeegg i påsken. Dette for at mine småsøsken (og jeg) ikke skal føle oss utenfor i det norske samfunn. Så jeg lurer egentlig på om det et utlendinger generelt dere ikke liker, utlendinger som ikke integrerer seg, eller muslimer? Anonymkode: 14738...110 Jeg misliker alle kulturer hvor kvinner blir undertrykt. Er ikke bare islam som er en kvinnehatende religion dersom den blir tatt for seriøst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gococo Skrevet 1. november 2016 #25 Del Skrevet 1. november 2016 4 minutter siden, Maleficenta skrev: Jeg misliker alle kulturer hvor kvinner blir undertrykt. Er ikke bare islam som er en kvinnehatende religion dersom den blir tatt for seriøst... Hvor har du fått for deg at Islam er en kvinneundertrykkende religion? Tenker du heller politisk nå? Eller har du lest koranen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #26 Del Skrevet 1. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle ikke vestlige. Anonymkode: 3fba3...2e0 Dette! Det var dette jeg ventet på! Du skriver du ikke liker alle ikke-vestlige. Kan du ikke utdype? Ser du på ikke-vestlige som ekle pga. huden og hårfargen? Ser du på ikke-vestlige som hjernedøde mennesker, pga. landet vi kommer fra har mye med religion å gjøre? Er det slik at når du ser en jente/gutt som ikke ser vestlig ut, så gir du dem et stygt blikk, selv om jenta kanskje har på seg shorts og magetopp og gutten er i en gjeng med norske gutter? For meg gir det liten mening at du ikke liker ikke-vestlige. Er det fordi vi har kommet inn i landet ditt, selv om vi har vårt eget land? Er det fordi du har dårlig erfaring med oss, eller har hørt mye fælt om oss? Anonymkode: 14738...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #27 Del Skrevet 1. november 2016 3 minutter siden, Gococo skrev: Hvor har du fått for deg at Islam er en kvinneundertrykkende religion? Tenker du heller politisk nå? Eller har du lest koranen? På tide å se sannheten nå. http://bohler.blogg.no/1478017663_truslene_mot_amal_ade.html Anonymkode: 4b594...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #28 Del Skrevet 1. november 2016 Vi fikk alle tildelt hvert vårt land, hvorfor ikke la det bli slik? Mindre voldtekter Mindre knivstikkinger Osv osv osv. Anonymkode: 3fba3...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november 2016 #29 Del Skrevet 1. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På tide å se sannheten nå. http://bohler.blogg.no/1478017663_truslene_mot_amal_ade.html Anonymkode: 4b594...4b6 Hvorfor er ingen kvinner likestilte i noen land hvor islam er hovedreligion? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #30 Del Skrevet 1. november 2016 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Hvorfor er ingen kvinner likestilte i noen land hvor islam er hovedreligion? Pga islam som egentlig bare er et verktøy for sosialkontroll. Den samme kontrollen kristne(ledere) er i ferd med å miste. Anonymkode: 4b594...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november 2016 #31 Del Skrevet 1. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga islam som egentlig bare er et verktøy for sosialkontroll. Den samme kontrollen kristne(ledere) er i ferd med å miste. Anonymkode: 4b594...4b6 Ja. Men all religion er jo laget av mennesker. Sosial kontroll er vel hele meningen med at religioner eksisterer, da et er maktmennesker som har funnet de på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #32 Del Skrevet 1. november 2016 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Ja. Men all religion er jo laget av mennesker. Sosial kontroll er vel hele meningen med at religioner eksisterer, da et er maktmennesker som har funnet de på Atheisme er sosial kontroll. Verdens rikeste banksjefer er faktisk satanister. De har ritualer vært år i bohemian grove blant annet. Dette er folk som bokstavelig talt styrer verden. Som styrer både det demokratisk og republikanske partiet i USA. Som vet hvordan alt fungerer. Opp/ned fra hvordan vi har lært det. til å med DE er religiøs. De vet godt at verden er mer komplisert enn darwins teorier. De vil bare ikke fortelle oss mer enn 5%. Anonymkode: 27c69...a60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november 2016 #33 Del Skrevet 1. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Atheisme er sosial kontroll. Verdens rikeste banksjefer er faktisk satanister. De har ritualer vært år i bohemian grove blant annet. Dette er folk som bokstavelig talt styrer verden. Som styrer både det demokratisk og republikanske partiet i USA. Som vet hvordan alt fungerer. Opp/ned fra hvordan vi har lært det. til å med DE er religiøs. De vet godt at verden er mer komplisert enn darwins teorier. De vil bare ikke fortelle oss mer enn 5%. Anonymkode: 27c69...a60 Hmm nå er ateisme fravær av tro og overhode ikke det samme som satanisme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #34 Del Skrevet 1. november 2016 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Hmm nå er ateisme fravær av tro og overhode ikke det samme som satanisme Nei. Ateisme er evolusjonslæren. Agonistiker er fravær av tro men åpen. Noe jeg er. Anonymkode: 27c69...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #35 Del Skrevet 1. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi fikk alle tildelt hvert vårt land, hvorfor ikke la det bli slik? Mindre voldtekter Mindre knivstikkinger Osv osv osv. Anonymkode: 3fba3...2e0 Fordi enkelte land er vonde, farlige og dødelige. I mitt hjemland har det vært politiske problemer i 3 år nå, og vet du hva? folk får halvert lønn hver 5 måned (!!!!!!!). Hvordan tror du det er å leve på den måten egentlig? Halvert lønn hver 5 måned, husleie, mat og barn. Er det et liv alle bare burde godkjenne? Hjelper ei heller å demonstrere. Folk har gått ut i demonstrasjon og alt mulig flere ganger, men så og si alle som blir med på demonstrasjonen blir drept. Myrdet. Og streike hjelper heller ikke. Joda, lærere og slikt streiker, men hva med helsepersonell? Min tante er sykepleier og ingen på sykehuset hun jobber i streiker, og døtrene hennes på 12 og 15 har ikke gått på skolen enda, enda skolestart egentlig var i midt i september... Og i 15/16 var ikke døtrene hennes på skole i mer enn 3-4 måneder. Tenk det. Et skoleårer 9 måneder, og de var på skolen i 4 av de. Fetteren min som droppa ut av skolen skulle begynne å studere igjen nå, men han kan ikke gå på høyskole likevel, fordi det ikke er noen lærere. Onkelen min har måttet selge bedriften sin, fordi han ikke hadde penger å gi til eieren av lokalet han leide. 2 av mine onkler er dødelig syke... Er dette greit? Eller er det greit at nyfødte spedbarn blir lagt på bakken foran moskeer, i håp om å gi barna et bedre liv, fordi foreldrene selv ikke klarer å ta vare på barna? Er det greit at flere barn dør av sult? Og nå skal jeg slutte å snakke om mitt hjemland og min familie. Hva med land hvor folk blir torturert og drept? Hvor kvinner og barn blir lemlestet eller tvunget til å se på henrettelser? Syns du slikt er greit? Syns du det er greit at områder blir bombet så mennesker blir most under bygninger? Det er faktisk ikke bare bare å få slutt på all den elendigheten. Du skal være glad du er født i et så flott land som Norge. Ja, Norge har kjempet for friheten sin, men enkelte land sliter mer enn andre. Syns du ikke det er det minste urettferdig at du er født i dette landet med så gode ordninger, mens andre mennesker som er like mye verdt som deg er født i elendighet? Eller er du kanskje mer verdt enn de stakkars menneskene? Jeg er så utrolig takknemlig for at min far klarte å komme til Norge og få meg og min mor hit også i 2000. For ellers hadde jeg også levd i den elendigheten. Vet du hvorfor min far kom til Norge? Fordi han ble tvunget til å bli soldat. Han var like gammel som meg, 18 år, når han ble tvunget ut av skolen for å være soldat. Han fikk aldri fullført videregående. Drømmen til min far var å være kunstner, han er vanvittig flink med hendene sine og er kjempe kreativ. Men vet du hva? Drømmen hans ble knust i det øyeblikket han ble tatt ut av skolen for å være soldat. Han rømte flere ganger, men ble hele tiden dratt tilbake. Til slutt ble han dritt lei hele greia og stakk fra familie og venner, og kone og barn (da var han 27 år). Min onkel, min fars bror, ble drept når under krig, mens min onkel beskyttet landet ble han drept. Hvordan tror du det er å miste familie i krig? Min familie ville dra tilbake til hjemlandet i 201, og vi var på nippet til å gjøre det, men så fucka alt seg og vi måtte bli. Tror du vi trives i ensomheten i Norge? Norge er et flott land, men ensomheten dreper oss innvendig. Alle vennene mine har store familier som samles under høytider, men mine foreldre, mine søsken og jeg? Vi har bare hverandre. Vi er ensomme og alene. Tror du det er veldig koselig? Anonymkode: 14738...110 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november 2016 #36 Del Skrevet 1. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Ateisme er evolusjonslæren. Agonistiker er fravær av tro men åpen. Noe jeg er. Anonymkode: 27c69...a60 Ok de som ikne har religiøs tro. Hva annet enn evulosjonslæren skal de tro på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #37 Del Skrevet 1. november 2016 Ts: hvor er du fra? De fleste som kommer til Norge er lykkejegere, krigsforbrytere, landssvikere osv. Folk i Norge er møkkalei det. Enkelt å felle en regjering hvis folket er lei. Anonymkode: 3fba3...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #38 Del Skrevet 1. november 2016 Jeg misliker religion generelt, men spesielt islam da den for tiden er den mest perverse og voldelige. Æreskulturen som følger med islam er også noe dritt som burde viskes ut. Jeg misliker generlt alt av folk som ikke respekterer andre mennesker som individer. Dette gjelder ikke bare islam altså, men islam stikker seg jo ekstra ut. Anonymkode: 14651...69d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #39 Del Skrevet 1. november 2016 Det jeg misliker er at jeg føler meg truet og sett ned på av ikke-vestlige menn. Jeg vet ikke akkurat hvilke land de kommer fra eller hvilken religion de har, men kvinner blir jo stadig voldtatt og forsøkt voldtatt av ikke-vestlige menn, og her jeg bor er det blitt ganske mange av dem. For eksempel opplevde jeg på innvandrerbutikken at tre ikke-vestlige menn stod og diskuterte høylydt midt i fruktavdelingen i en bitte liten butikk der det ikke var noen andre rundt, og betjeningen kunne ikke se dit. Jeg syns det var ubehagelig for de hørtes så aggressive ut, og så skulle jeg gå rundt der og finne urter og frukt og diverse, de tar så stor plass! Opplevde det også på en parkeiringsplass når jeg kom og skulle låse opp bilen, at noen står med en bil helt klint opptil min bil, og liksom henger rundt døra der jeg skal gå inn og der jeg skal ha inn hunden. Ingen norske menn ville gjort noe av dette, det er liksom å legge beslag på noen andres "space". Det henger også gjenger av ikke-vestlige menn rundt i gatene i den lille byen som jeg bor, på kvelden når det ikke er så mange andre ute. Jeg liker det ikke, pga voldtektene, og hva er det de driver med uansett? Jeg føler også at de ser litt ned på meg som kvinne. Jeg har gått på folkehøyskole der det var innvandrere fra Iran og Marokko. De fleste av dem var liksom helt vanlige folk (menn, ingen kvinner), men to-tre av dem virket ikke som de ville ha noe med oss vestlige å gjøre, og holdt seg litt unna oss. Èn av dem ble jeg godt kjent med, og pleide å besøke han da han bodde i Oslo, og vi gikk mye på steder der det var nesten bare ikke-vestlige. Alt var greit når jeg var med han, ingen så mye som så på meg. Jeg tror han flyttet tilbake til Iran. Nå kjenner jeg ingen ikke-vestlige. Han som driver den innvandrerbutikken som jeg nevnte, er ikke noen som jeg ville hatt noen frykt for, han virker veldig ålreit. Men likevel føler jeg på at han ser litt ned på meg. Jeg spurte om de hadde økologisk koriander, og han sa flere ganger "Du vet at dette er koriander? Og dette er persille?" Jeg lurer på om han hadde oppført seg slik om jeg var mann, det føltes litt nedlatende. Og så merker jeg det når jeg har hunden min med på bussen f.ex., at muslimene rømmer Så jeg vil si at jeg er skeptisk fordi jeg er litt usikker på dem, og så føler jeg vel ikke at de liker meg så godt heller, som kvinne, og vestlig kvinne. Anonymkode: 0a383...852 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #40 Del Skrevet 1. november 2016 7 minutter siden, Maleficenta skrev: Ok de som ikne har religiøs tro. Hva annet enn evulosjonslæren skal de tro på? Jeg tror på begge deler. At vi ble har blitt programmert til å utvikle oss videre. At vi ikke engang har aktivert alle våre hormoner og gener enda. Anonymkode: 27c69...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå