Gå til innhold

Dere nordmenn: Misliker dere utlendinger eller muslimer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lurt på dette... Er det utlendinger generelt dere ikke liker, utlendinger som ikke integrerer eller er det muslimer?

Min far har flere ganger møtt mennesker som har vært frekke mot han, direkte rasister, men deretter blitt hyggelige og nærmest gode venner etter at de har blitt kjent med han. Blant disse folkene så snakker jeg om familiens fastlege, regnskapsføreren (som pappa ''skaffet'' etter at han åpnet butikk), og andre div. folk fra bilbutikker/verksted etc.

Min far er født i en muslimsk familie, i et muslimsk land, men han er ateist og tror ikke på noen som helst religion. Han har store diskusjoner om religion, spesielt Islam, som han er helt imot, med søsknene og søskenbarna sine i hjemlandet.  Han tvinger selvsagt ingen til å bli ateist, men han deler mer enn gjerne sine synspunkter med de, for å få de til å ''åpne'' øynene og se ''virkeligheten'' (Jeg har besteforeldre og slikt som ber 5 ganger om dagen, og likevel har de et liv med mye smerte. Skal ikke det å be til Gud gjøre at livet ditt blir bedre?)

I min familie så feirer vi jul akkurat som andre norske familier vi kjenner, og vi pynter gjerne huset i gult og gjemmer påskeegg i påsken. Dette for at mine småsøsken (og jeg) ikke skal føle oss utenfor i det norske samfunn.

Så jeg lurer egentlig på om det et utlendinger generelt dere ikke liker, utlendinger som ikke integrerer seg, eller muslimer? 

Anonymkode: 14738...110

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del er det stort sett muslimer, men det finnes unntak. Det jeg ikke liker med muslimer er at de har et helt annet menneskesyn osv enn oss. Det er liksom ok å være konemishandler, voldta, drepe, stjele, lage kvalme og tvinge på seg sin religion og livssyn på oss. Utlendinger som er greie, respekterer norske lover og syn, jobber og ikke utnytter staten har jeg ingenting imot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker ingen av delene. Misliker terror og terrorister.

Anonymkode: 90f7e...e59

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe mot innvandrere isolert, så lenge man integrerer seg og deltar i samfunnet :) Har flere bekjente/venner som er neste generasjon fra noen som flyttet hit jeg. 

Misliker radikal islam, men har ikke nødvendigvis noe mot vanlig, utøvende muslimer. Det kommer helt an på hvordan de møter andre, og særlig ikke-troende. 

Men jeg kan gjerne innrømme at det nok kommer for mange i disse dager. Det handler igjen ikke om innvandrerne i seg selv, men at det kommer så mange slik at kampen om arbeidsplasser og ressurser blir for sterk. Fint for de store selskapene, ikke fullt så fint for folk flest. 

Anonymkode: 1114a...45b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de som ikke vil integreres. De som unngår alle oss andre. Som snylter på oss.

Anonymkode: 27c69...a60

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingenting imot sekulære muslimer, som din far. Tvert imot, jeg beundrer dem for sitt mot og det at de har tatt et aktivt standpunkt mot religionen Islam. Men religiøse muslimer ser jeg helst dra dit peppern gror, og det inkluderer såkalte "moderate" muslimer. Er drittlei av hvordan disse forandrer samfunnet vårt i negativ retning, og ønsker å sende alle som en tilbake dit de kom fra. Din far, derimot, må gjerne få bli.

Anonymkode: 2376e...5f0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker alle religiøse fanatikere egentlig. Synes det å støtte en religion som bidrar til så mye krig og kvinneundertrykking er galt og de burde ta avstand fra slik kollektiv overtro. Har ingenting imot personer av kristen eller muslimsk bakgrunn så lenge de ikke på ramme alvor tror at det sitter en mann oppi himmelen og dømmer en om man ikke lever slik eller slik... Det hører ikke hjemme i et opplyst samfunn. 

Anonymkode: 7ffad...a84

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med tråden over, nei jeg missliker ikke innvandrer. Jeg misliker religion og noen vil da automatisk putte meg i rasist kategorien.  Jeg har enorm respekt for muslimer som bli åpent ateister og tør kritisere islam. Ønsker de/dere hjertelig velkommen! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid lurt på dette... Er det utlendinger generelt dere ikke liker, utlendinger som ikke integrerer eller er det muslimer?

Min far har flere ganger møtt mennesker som har vært frekke mot han, direkte rasister, men deretter blitt hyggelige og nærmest gode venner etter at de har blitt kjent med han. Blant disse folkene så snakker jeg om familiens fastlege, regnskapsføreren (som pappa ''skaffet'' etter at han åpnet butikk), og andre div. folk fra bilbutikker/verksted etc.

Min far er født i en muslimsk familie, i et muslimsk land, men han er ateist og tror ikke på noen som helst religion. Han har store diskusjoner om religion, spesielt Islam, som han er helt imot, med søsknene og søskenbarna sine i hjemlandet.  Han tvinger selvsagt ingen til å bli ateist, men han deler mer enn gjerne sine synspunkter med de, for å få de til å ''åpne'' øynene og se ''virkeligheten'' (Jeg har besteforeldre og slikt som ber 5 ganger om dagen, og likevel har de et liv med mye smerte. Skal ikke det å be til Gud gjøre at livet ditt blir bedre?)

I min familie så feirer vi jul akkurat som andre norske familier vi kjenner, og vi pynter gjerne huset i gult og gjemmer påskeegg i påsken. Dette for at mine småsøsken (og jeg) ikke skal føle oss utenfor i det norske samfunn.

Så jeg lurer egentlig på om det et utlendinger generelt dere ikke liker, utlendinger som ikke integrerer seg, eller muslimer? 

Jeg har ingenting imot utlendinger, muslimer eller ei. Så lenge de oppfører seg skikkelig og ikke ser på oss nordmenn som syndere som ikke er muslimer....bare fordi vi ikke går tildekket osv. Vi bor i Norge, dere kan gjerne bruke hijab, men niquab og burka blir for mye... 

Anonymkode: bfff2...a70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Første regel om nordmenn, vi misliker litt av alt/alle, og setter pris på veldig få. Ubehag rundt muslimer er kanskje ekstra synlig, men sannheten er at vi ikke diskriminerer i mislikingen vår. Hvit eller brun, homo eller hetero, ung eller gammel. Det er helt sikkert noen som misliker akkurat DEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Grunnen til at jeg egentlig spurte om dette er fordi, til tross for at jeg bare er ei jente på 18 år og kler meg normalt, så får blikk fra eldre menn og kvinner innimellom, og jeg kan innimellom ikke noe for det, men jeg føler at det er fordi jeg ser utenlandsk ut. For jeg er ellers stille og rolig og gjør aldri noe ut av meg og forstyrrer ingen, så når jeg får blikk fra litt eldre folk, så føler jeg det er fordi de ikke liker at jeg ikke er norsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker alle som følger undertrykkende kulturer, men jeg misliker også å bruke innvandring som et nødhjelpmiddel. Det er en veldig urettferdig måte å hjelpe på siden det er de med mest ressurser og de som skriker høyest som får nesten all hjelpen. I tillegg reduserer det muligheten vår til å hjelpe på sikt.

Anonymkode: 27dbe...eaa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noen i slekta mi som er muslimsk og jeg har ikke noe imot dem i det hele tatt eller utlendinger generelt, men jeg er også ateist, selv om jeg tror på noe som jeg ikke kan definere (tror på menneskelige energier). Jeg tror det er ensomhet og redsel som gjør at folk blir ekstremt religiøse. Dette gjelder også hyper kristne folk, jeg synes de er direkte skummel. 

Anonymkode: 67dcd...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen! Grunnen til at jeg egentlig spurte om dette er fordi, til tross for at jeg bare er ei jente på 18 år og kler meg normalt, så får blikk fra eldre menn og kvinner innimellom, og jeg kan innimellom ikke noe for det, men jeg føler at det er fordi jeg ser utenlandsk ut. For jeg er ellers stille og rolig og gjør aldri noe ut av meg og forstyrrer ingen, så når jeg får blikk fra litt eldre folk, så føler jeg det er fordi de ikke liker at jeg ikke er norsk

Er helt sikker noen som er rasistisk, men jeg tror ikke det er vanlig blandt nordmenn... Sikkert ikke lett, men prøv å ikke bry deg om de som skuler på deg. Det er de som er tullinger. Det store flertall her i landet ønsker deg godt! :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
54 minutter siden, supra skrev:

For min del er det stort sett muslimer, men det finnes unntak. Det jeg ikke liker med muslimer er at de har et helt annet menneskesyn osv enn oss. Det er liksom ok å være konemishandler, voldta, drepe, stjele, lage kvalme og tvinge på seg sin religion og livssyn på oss. Utlendinger som er greie, respekterer norske lover og syn, jobber og ikke utnytter staten har jeg ingenting imot. 

Enig med dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Missliker alle også etniske nordmenn. Mennesker er svin alle sammen.

Anonymkode: 8a901...03f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer med utlendinger, litt problemer med folk som ikke er åpne for et nytt samfunn og vil at Norge skal være som hjemlandet og ikke gidder prøve lære norsk å holder seg i klaner med folk fra samme land. Litt problemer med alle religioner fordi jeg ikke er religiøs selv, men det er greit så lenge ingen prøver "omvende" meg. 

Anonymkode: 211c4...553

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker troende (uansett religion eller farge på huden) som har behov for å prakke sin religion på andre og som forventer at samfunnet skal tilpasse seg etter dem. Sånne folk er jeg ferdig med enten de heter Ole eller Ali.

Anonymkode: 4b594...4b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker folk som ikke tar ansvar for eget liv, uansett hvor de kommer fra. Som på ulike vis snylter på fellesskapet. 

Utlendinger har jeg ikke noe problem med. Jeg har egentlig flere utlendinger i omgangskretsen enn norske. I fra de fleste kontinenter.

Når det gjelder islam er jeg av den oppfatning at det er en falsk religion grunnlagt på villfarelsen til Muhammed. Det er grunnlaget for heftige diskusjoner når jeg nevner det til muslimer.:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...