Gå til innhold

Min søster (voksen) forteller løgner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei voksen søster, ung voksen, men  likevel voksen nok til å vite at man ikke lyver.

Det siste er at hun ikke er invitert i sin søsters bryllup, altså mitt. Dette har hun sagt til flere som får skikkelig reaksjoner og trøster henne. De hun hadde sagt det til sist sa det til ei jeg kjenner i form av "er det ikke fælt at..." Så fikk jeg telefon med dette spørsmålet, skal du ikke invitere? Ehm... jo. Hun har fått bestemme sitteplass, sett på planleggingen med oss, fargevalg av kjole for bilder. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal få henne til å føle seg mer velkommen.

Men rundt i vår lille by da så begynner jo ryktene å gå. Så fæl søster osv. Altså dette her er bare siste dråpe, det har vært mye av samme ulla over mange år. Før kunne jeg unnskylde med at hun var ung, tenåring, etc. Jeg føler ikke at jeg kan unnskylde henne mer. Og jeg har virkelig prøvd med henne leeenge. Invitert til fest, bursdager, andre selskap, kino, middager,  filmkvelder og alt. Jeg får aldri invitasjon tilbake og det siste fikk høre nå var at det ikke var naturlig for henne å være venn med sin søster. 

Men på bygda er det jeg som får all skyld selv om det er hun som frivillig trekker seg unna.

HVa gjør jeg?

Anonymkode: 05176...96d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres jo nesten sykelig ut. Er det i flere sammenhenger hun farer med løgner, eller bare i forhold til deg? Har du tatt dette ordentlig opp med henne?

Anonymkode: 0393d...9b7

• Liker 2
Skrevet (endret)

Da lar du henne trekke seg unna og ikke bry deg om det mer. Hun kommer vel i bryllupet ditt og da vil binder komme ut på bygda at hun var der.

Enkelte er lystløgnere og de er det ikke håp for. De juger om alt og trur folk rundt er dumme som trur på alle historiene deres.

Eller kan vel også si at lystløgnere trur på historiene sine selv også, men de vil jo forsnakke seg mer enn en gang og blir avslørt.

Endret av EvaLena
  • Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres jo nesten sykelig ut. Er det i flere sammenhenger hun farer med løgner, eller bare i forhold til deg? Har du tatt dette ordentlig opp med henne?

Anonymkode: 0393d...9b7

Hun lyver endel om faren vår og. også er det ting med moren vår som hun ikke husker har skjedd, som jrg husker godt. så sier jeg at fetter som bor et stykke unna husker den hendelsen. Svaret jeg fikk da begynner jeg litt å lure av "åja, han hadde vi glemt." Akkurat som om de kan gå å si ting ikke har skjedd eller er løgner fra min side når det "bare" er fra meg. Men så er det flere som husker tingene, og da blir det ikke så lett dette spillet likevel.

Som dere ser er moren min samme ulla. Mye av løgnene til mor og søster går på å rømme eller ikke ta ansvar for egne handlinger. Og å få trøst.

Skrevet

Å ta ordentlig opp ting med henne fører bare til flere løgner. Hun er en mester på å slippe unna liksom, alltid en forklaring eller hun har glemt eller så blir hun sint tilbake. Aldri noen gang ta ansvar for egne handlinger. Og det har gått kjempe langt mange ganger. Barnevern og politiet innblandet mye da hun var tenåring. Først var det fælt hos mamma pga stefar, så hun satte i gang mye der. Så ble det like fælt om ikke verre med pappa og stemor og satte i gang samme greiene der. Så fikk hun flyttet hjemmefra og har i ettertid gått veldig etter far og stemor og meldt de til barnevernet mange ganger. Det ble alltid ordnet opp i, de hadde ikke gjort noe galt. 

Hun kunne finne på å skrive i en av bøkene til et yngre søsken at det ønsket å flytte hjemmefra for å så ta bilde av det og si at det yngre søskenet hadde ment det. Hun begynte å notere bok fra dag 1 stemor flyttet inn for å ha noe i mot henne/huske alle små ting og blåse de opp. 

Så har hun begynt mot meg da. Først var det veldig på å få penger. Hun brukte samvittigheten min mot meg og jeg syns mye synd på henne så hun fikk. Så satte jeg krav, du kan få hvis du jobber for meg. Da hadde vi en lang samtale om hvor fæl jeg er på alle måter. Så var det stille fra henne kjempe lenge før de ryktene dukket opp. Og da konfronterte jeg henne, noe som bare ble verre. Hun fikk flere i mot meg ved spill/rykter og løgner.

Skrevet

Hun høres ikke helt god ut... Spesielt det med å skrive i bøker at søsken ville flytte? Hva i helvete.

Vet ikke hva jeg hadde gjort annet enn å bare ignorere henne og håpe at hun går lei av å ikke få noe reaksjon...

Skrevet
1 time siden, Raiu skrev:

Hun høres ikke helt god ut... Spesielt det med å skrive i bøker at søsken ville flytte? Hva i helvete.

Vet ikke hva jeg hadde gjort annet enn å bare ignorere henne og håpe at hun går lei av å ikke få noe reaksjon...

Jeg har ignorert henne i 5 måneder nå, hun tar heller ikke kontakt. Jeg ble ikke gratulert på min dag, så gratulerte heller ikke henne. Hører sikkert ikke noe til jul heller. Jeg får vel bare fortsette som nå.

Så blir det spennende å se hva mer hun klarer å spre.

Da hun var tenåring kunne hun finne på å ringe 20 ganger på rad, sende 5 mld for å så hamre på døra mi i sinne bare for å få meg til å kjøpe røyk til henne. Alt skulle være på hennes måte og det skulle skje når hun ville. Hvis ikke ble hun utrolig sint! 

Jeg og ser jo at noe må være veldig galt med henne. En periode hadde hun også kamera på utsiden av leiligheten sin fordi hun var så redd for hvem som skulle dukke opp. 

Sånn ute blant alle andre fungerer hun utrolig godt. Hun jobber med barn og ungdom, har mye ansvar og får mye slryt for den personen hun er. Jeg har fått høre av andre at hun er så veldig ordentlig, men til meg og familien er hun noe helt annet. Ikke bare i humør, men veldig rotete og møkkete/dårlig hygiene etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...