AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Får besøk senere. Skal ha andebryst. Men jeg har en avtale om 1,5 times tid og rekker ikke å lage ferdig anden etter det. Er det noen forberedelse jeg kan gjøre først? Kan lage tilbehøret, saus osv klar. Men er det mulig å forberede andens på noen måte? F.eks steke den spø, for så å ta i ovnen senere? Eller steke den ferdig nå og så varme den opp? Anonymkode: 986d9...b0b
stan Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Det går bra å varme opp igjen. Den kan bli litt tørr, men om du bruker stekepose eller tilsvarende unngår du det. And er bare kjempegodt.
onyx Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Nei, det vil jeg absolutt ikke anbefale. Andebryst skal stekes rosa, mer enn det og de smaker fort lever... Det er ikke særlig godt med knusktørt oppvarmet andebryst, så nei. 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 2 minutter siden, onyx skrev: Nei, det vil jeg absolutt ikke anbefale. Andebryst skal stekes rosa, mer enn det og de smaker fort lever... Det er ikke særlig godt med knusktørt oppvarmet andebryst, så nei. Veldig enig i dette. Lag ferdig mest mulig av tilbehøret, men vent med å steke andebrystene. Det gjør ingenting om du steker dem etter at gjestene har kommet, det tar ikke så lang tid. Anonymkode: 185de...11c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 Ikke enig med de to siste innleggene her. Iflg Bent Stiansens kokebok som jeg har liggende her kan andebryst brunes tre timer før servering og stekes en halvtime før (direkte sitat). Det samme vil gjelde alle typer fileter av rødt kjøtt som (selvsagt) skal rosastekes. Helt vanlig å gjøre dette ved servering til mange - smaker ikke lever av den grunn om man bare gjør det riktig. Anonymkode: f2ab1...621
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke enig med de to siste innleggene her. Iflg Bent Stiansens kokebok som jeg har liggende her kan andebryst brunes tre timer før servering og stekes en halvtime før (direkte sitat). Det samme vil gjelde alle typer fileter av rødt kjøtt som (selvsagt) skal rosastekes. Helt vanlig å gjøre dette ved servering til mange - smaker ikke lever av den grunn om man bare gjør det riktig. Anonymkode: f2ab1...621 Men da er det jo ikke ferdig stekt og varmet opp. Det du beskriver er en annen type tilberedning enn den vi anbefalte TS å holde seg unna. Anonymkode: 185de...11c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå