AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Det ligger an til et veiskille i livet mitt de nærmeste månedene hvor jeg må ta noen valg som for meg er svært stressende å tenke på/ta stilling til. Jeg har ikke lyst til å komme med detaljer men kan forsøke grovt å gjengi noe. Jeg kommer til å ha to valg. A --> Fortsette med den vanlige men litt usikre hverdagen (økonomisk og fremtidsutsikter med tanke på å stifte familie) som preges av lengsel men attpåtil som er trygg fordi den er kjent og med relevant jobb. Det negative i denne situasjonen vil en dag endre seg men vi vet bare ikke NÅR. Eller B --> Gjøre store endringer som vil gi økonomisk trygghet, trygge fremtidsutsikter med tanke på å stifte familie, være en prøvelse mentalt sett, fjernt fra det som er kjent og trygt og som gir en urelevant jobb. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er ett følelsesmenneske men jeg føler valg basert på følelser vil ikke være riktig. Samtidig så er det noe i meg som protesterer om jeg må gjøre det fornuftige.. For det føles ikke riktig med tanke på følelsene mine. Blir så sliten.. Er det noen her som har noen råd så tar jeg gjerne imot! Har forsøkt å lage en liste med pluss og minus men jeg blir ikke klokere. Om noen her har lyst til å lese i kort for meg så er jeg også takknemlig! Anonymkode: b280d...413
ekkoet Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Hvor gammel er du og hva er worst case i hvert av tilfellene? Og er det mulig å velge den ene og hoppe tilbake etter en stund om du ombestemmer deg?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 5 minutter siden, ekkoet skrev: Hvor gammel er du og hva er worst case i hvert av tilfellene? Og er det mulig å velge den ene og hoppe tilbake etter en stund om du ombestemmer deg? 34 år. Worst case i tilfelle A) forbli barnløs eller slite med å bli gravid. Være alene i hverdagen. Perioder med dårlig økonomi. Worst case i tilfelle B) Mistrivsel i jobb og på nytt sted, deprimert på grunn av avstand til familie og venner. Velger jeg B er det selvfølgelig mulig å gå tilbake men det vil innebære mye stress men det kan man kanskje ikke tenke på. Anonymkode: b280d...413
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Kan du late som du helt og holdent velger alternativ A en uke og så uka etter helt og holdent velge alternativ B? For meg handler det å ta avgjørelser mellom to ting ofte om å finne fred med det alternativet jeg valgte bort. Jeg vet som regel på sekundet hva jeg egentlig vil. Anonymkode: c1fdf...af9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du late som du helt og holdent velger alternativ A en uke og så uka etter helt og holdent velge alternativ B? For meg handler det å ta avgjørelser mellom to ting ofte om å finne fred med det alternativet jeg valgte bort. Jeg vet som regel på sekundet hva jeg egentlig vil. Anonymkode: c1fdf...af9 Det var ikke et dumt forslag! Skal tygge litt på den 😊 takk for at du tok deg tid! Anonymkode: b280d...413
amatøren Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 Ingen valg MÅ dessuten være varige. Dersom du innser at du virkelig har valgt feil kan du ombestemme deg. Men, ikke gi opp uten virkelig å ha forsøkt. Det er ikke sikkert du blir deprimert selv om du flytter fra venner og familie, kanskje det tvert i mot er en unik sjanse til selvutvikling og å møte andre mennesker, stå på egne ben og vise at du ikke lar utfordringer skremme deg. Dette er til syvende og sist ditt valg, men ikke la frykt og katastrofe tanker ta valget for deg... Ønsker deg lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå