AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Noen som har hatt en bra tur som kan fortelle mer? Hva anbefales? Noen erfaringer med steder å bo på osv? Anonymkode: fe460...8aa
Gjest Overrasket Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Ikke dumt å skrive litt mer om detaljer rundt hva du ser for deg. "Tur til Toscana" er litt for vidt til å gi saklige kommentarer på. By eller bygd? Strand eller vingård? Buss, tog, leiebil, eller ingen av delene? Kunst, historie eller shopping? Vinter eller sommer? Etc ...
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #3 Skrevet 3. november 2016 På 1.11.2016 den 17.04, Overrasket skrev: SneIkke dumt å skrive litt mer om detaljer rundt hva du ser for deg. "Tur til Toscana" er litt for vidt til å gi saklige kommentarer på. By eller bygd? Strand eller vingård? Buss, tog, leiebil, eller ingen av delene? Kunst, historie eller shopping? Vinter eller sommer? Etc ... Er åpen for alt - det blir i mai/juni. Ville høre hva folk hadde gjort. Er bare interessert i å utforske muligheter, så vil ikke snevre det ned heller Anonymkode: fe460...8aa
Skelly Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 Høsten er også nydelig i Toscana. Særlig om du vil på vinsmaking Personlig vil jeg anbefale at dere enten drar til Firenze og ser hele byen eller at du tar en rundtur i Toscana og ser flere byer. Dra da gjerne innom Pienza. Det må være en av verdens mest sjarmerende små-byer. Hvis du drar til Pienza, så anbefaler jeg L'Osteria Baccus på det varmeste. Nydelig mat! Kan hende de ikke snakker så godt engelsk da. De mindre byene pleier å slite mere med språk. Drar dere til Firenze, eller spiser dere der, så anbefaler jeg dere at dere spiser på en av sidegatene. Liten tommelfingerregel: Jo nærmere sentrum, jo dyrere priser. Prøv også å finne plasser hvor de lokale går. Snakker kundene italiensk, så er de ofte stamkunder :). Siden dere drar om sommeren så MÅ dere spise ekte italiensk gelatio i alle fall én gang. Det er obligatorisk :p.
Gjest Overrasket Skrevet 3. november 2016 #5 Skrevet 3. november 2016 Tja ... Jeg har masse reiseforslag fordi jeg har bodd i Toscana, derfor liker jeg best å vite litt om preferanser før jeg gir råd, jeg liker å skreddersy reiseråd! Men, det jeg kan gjøre er så si hva jeg ville gjort for en romantisk tur fra Norge: Fly inn til Pisa. Ankomst så tidlig at du kan rekke regionale busser. Ta bussen til Volterra. Tilbring en natt eller to i Volterra. Ta buss/tog videre til Siena. Tilbring en natt eller to i Siena. Ta buss videre til Montepulciano. Tilbring minst to netter i Montepulciano. Gjerne tre. Sett av en hel dag til å gå på vinsmaking hos fortreffelige vinhus innenfor landsbymurene. Ta morgenbussen til Firenze. Tilbring så mange netter du har tid til i Firenze. Ta toget tilbake til Pisa og fly hjem. Dette kan gjøres med leiebil, men du kan nå alle disse byene med tog/buss. Reisetid max 2 timer per vei, maks ett skifte av buss/tog per vei. Dersom dette høres bra ut kan du gjerne stille flere spesfikke spørsmål til reisereuten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå