Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå et friår, hvor jeg jobber og skal ut på en 3 måneders reise på nyåret. 
Jeg hadde opprinnelig tenkt å ta et sivilingeniør studium på NTNU etter dette friåret, men er redd det blir veldig vanskelig å starte på. Dette er med tanke på at jeg har gått ett helt år uten skole, og deler av matte- og fysikkunnskapene er nok glemt vekk. 

Er den noen som har erfaring med realfagsstudier etter et friår? Hvordan var det å starte igjen? 

Anonymkode: bf7da...4cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer inni det igjen. Jeg studerte realfag mange år etter vgs (gjorde noe helt annet imellomtiden). Måtte repetere litt basics, men det kom fort tilbake.

Anonymkode: d3bf4...8fe

Skrevet

De har ofte forkurs på slike studier, jeg anbefaler deg å gå på de slik at du blir klar når du begynner.

Anonymkode: 3cd33...ece

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er den noen som har erfaring med realfagsstudier etter et friår? Hvordan var det å starte igjen? 

Har du bare ha et år med fri? Da tror jeg du kan slappe fint av. 

Skrevet
17 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Har du bare ha et år med fri? Da tror jeg du kan slappe fint av. 

Ja, skal bare ta et år med fri, men er likevel stressa for at jeg ikke kommer til å klare å henge med i studiet og så bare falle helt ut...

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skal bare ta et år med fri, men er likevel stressa for at jeg ikke kommer til å klare å henge med i studiet og så bare falle helt ut...

Går nok helt fint. Selv om du ikke går rundt og tenker på det hele tiden så sitter det fast inn i der. Hjernen er fascinerende på mange måter sånn sett. 

Endret av Wanda Maximoff
Skrevet

Det er mange som har et år med fri. Og det finnes forkurs ofte. Og som regel finnes gruppetimer osv der man kan få personlig hjelp til oppgaver. Dessuten går det mye fortere frem enn på vgs, så man må uansett jobbe litt. Sørg for å bli kjent med folk du ka  jobbe sammen med, så kan dere støtte hverandre gjennom pensum :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...