Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe fotballtur til kjærestens bursdag. Har fått anbefalt en side som selger kampbilletter og hotell som pakke, men lurer på flybilletter. Er det ingen selskaper som flyr direkte fra Værnes til John Lennon flyplassen? Eventuelt fra Oslo. Finner bare svindyre billetter eller turer med ugunstige mellomlandinger. Noen erfaringer? er snakk om Mars 2017, er jeg for tidlig ute kanskje?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, gardin skrev:

Vurderer å kjøpe fotballtur til kjærestens bursdag. Har fått anbefalt en side som selger kampbilletter og hotell som pakke, men lurer på flybilletter. Er det ingen selskaper som flyr direkte fra Værnes til John Lennon flyplassen? Eventuelt fra Oslo. Finner bare svindyre billetter eller turer med ugunstige mellomlandinger. Noen erfaringer? er snakk om Mars 2017, er jeg for tidlig ute kanskje?

Prøv fly Manchester (kort togtur fra Liverpool). Eventuelt fly til London og tog derifra. Er vel 2 - 2,5 timers togtur fra London Euston til Liverpool.

• Liker 2
Skrevet

Tog er dyrt i England. Fra Manchester er greit, men fra London blir fort ganske dyrt, så skal mye til å spare der.

Ryanair flyr fra Torp til Liverpool, ellers er det masse avganger til Manchester også. På direkterutene settes som regel prisene opp de helgene Liverpool spiller hjemmekamp, samme med Manchester United. Så om United spiller borte samme helg som kampen du har sett for deg, ville jeg kikket på det. Det går direkte tog mellom Manchester Airport og Liverpool Lime Street station (midt i sentrum av Liverpool).

Vær også obs på at kamptidspunktet ofte blir endret. TV-kanalene velger dette, og avklares noen uker i forveien. Selv om det står nå at kampen spilles på en lørdag, så er sjansen stor for at den flyttes til søndag, eventuelt fredag eller mandag kveld. Greit å ha med det i beregningen om du skal bestille flybilletter allerede nå. 

Jeg tipper kanskje at du snakker om Liverpool - Arsenal, og da ville jeg i alle fall beregnet at kampen ikke spilles lørdag. Mest trolig søndag ettermiddag. Så må i hvertfall bestille flybilletter fra fredag til mandag.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 3.11.2016 den 2.33, Example skrev:

Tog er dyrt i England. Fra Manchester er greit, men fra London blir fort ganske dyrt, så skal mye til å spare der.

Ryanair flyr fra Torp til Liverpool, ellers er det masse avganger til Manchester også. På direkterutene settes som regel prisene opp de helgene Liverpool spiller hjemmekamp, samme med Manchester United. Så om United spiller borte samme helg som kampen du har sett for deg, ville jeg kikket på det. Det går direkte tog mellom Manchester Airport og Liverpool Lime Street station (midt i sentrum av Liverpool).

Vær også obs på at kamptidspunktet ofte blir endret. TV-kanalene velger dette, og avklares noen uker i forveien. Selv om det står nå at kampen spilles på en lørdag, så er sjansen stor for at den flyttes til søndag, eventuelt fredag eller mandag kveld. Greit å ha med det i beregningen om du skal bestille flybilletter allerede nå. 

Jeg tipper kanskje at du snakker om Liverpool - Arsenal, og da ville jeg i alle fall beregnet at kampen ikke spilles lørdag. Mest trolig søndag ettermiddag. Så må i hvertfall bestille flybilletter fra fredag til mandag.

Det er nok derfor selskapene ikke har med flybilletter i pakkereisene sine når det gjelder fotballturer.

Vi opplevde akkurat det sist vi var på fotballtur, og måtte endre flybilletter og hotellopphold. Da hadde vi to kamper samme uka, men hadde ikke regnet med at en av kampdagene ble flyttet.

Til ts. Det enkleste er å fly direkte til Manchester. Det går garantert direktefly fra Oslo, men vil kanskje også fra Værnes. Om det ikke går, så er neste alternativ å fly til London, og deretter ta tog til Liverpool. Tar mye ekstra tid, og blir ikke nødvendigvis  billigere. I Manchester kan man ta toget til Liverpool, eller bestille noen som henter på flyplassen. Det gjorde vi, og det var ikke dyrt. 

Jeg liker meg veldig godt i Liverpool, det er en flott by for opplevelser, uteliv, restauranter og shopping. En kan også ta rundturer til f.eks Wales eller opp til Skottland. 

The Cavern er vel nærmest obligatorisk når en besøker Liverpool. Veldig god stemning, og stedet blir regnet som krybben til engelsk popmusikk. Beatles startet sin karriere der. En kan også besøke Beatles-museet, som ligger på The Docks. 

Det er så mye bra å si om Liverpool, og jeg kan virkelig anbefale en tur dit, enten det er fotballtur eller ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...