Imk86 Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Lirer litt på om syklusen min kan regnes som ustabil eller om den innenfor normalen. Skal sies at jeg gått på p-piller i mange år og sluttet på de i april i år. Antall dager i syklusen siden da har vært 26, 27, 24, 46, 32. Venter mens i disse dager så litt usikker på hvor lang denne syklusen blir. Er det innafor å kontakte gynekolog for å sjekke om jeg i det hele tatt har eggløsning og vurdere hjelp for det om jeg ikke har, eller vil jeg da få som svar at dette er normalt etter p-piller og at jeg bare må vente? Har også skjønt at blodprøver må tas på et bestemt tidspunkt i syklus, er det noe jeg evt burde planlegge i forhold til timen?
Canrinha Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 16 minutter siden, Imk86 skrev: Lirer litt på om syklusen min kan regnes som ustabil eller om den innenfor normalen. Skal sies at jeg gått på p-piller i mange år og sluttet på de i april i år. Antall dager i syklusen siden da har vært 26, 27, 24, 46, 32. Venter mens i disse dager så litt usikker på hvor lang denne syklusen blir. Er det innafor å kontakte gynekolog for å sjekke om jeg i det hele tatt har eggløsning og vurdere hjelp for det om jeg ikke har, eller vil jeg da få som svar at dette er normalt etter p-piller og at jeg bare må vente? Har også skjønt at blodprøver må tas på et bestemt tidspunkt i syklus, er det noe jeg evt burde planlegge i forhold til timen? Jeg har alt fra 26- 40 plutselig denne måneden, og er viist ikke noe rart det det iflg legen min. som regel er det mellom 28-35. denne måneden hadde jeg el på syklusdag 26, og fikk påvist el av legen med blodprøver både før og etter positiv el test. Det står at det er normal variasjon med dine sykluser, men det kan være litt styrete å finne el bare..
Imk86 Skrevet 1. november 2016 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2016 ok. Men hvis jeg vil ta en blodprøve, bare for å finne ut av om jeg har eggløsning kan jeg gjøre det hos fastlegen når som helst i syklus?
Canrinha Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Nei, denne må taes ca en uke etter antatt el.. så på syklusdag 21 i en "normal" syklus". Det hadde ikke vært noen vits for meg, da jeg hadde el på dag 25-26. Jeg var hos legen på syklusdag 25, akkurat den dagen jeg fikk positiv el test hjemme. Han så da at jeg hadde nivåer som ved en el, men for å bevise at det faktisk var en el og ikke PCO, dro jeg tilbake en uke etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå