AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Stesønnen på 15 har begynt på vgs. og bor på hybel midt i uken. Men nå i det siste så har han begynt å være mer hjemme i ukene pga. treninger og lignende. Men han er kun hos oss.. Han drar aldri til sin mor lenger. Han er hos oss hver helg også. Han trener hver dag, og dette blir jo mye bare i klesvask ila. en uke. Men jeg vakser jo klær uansett.. Men det at han forventer at vi kjører og henter han på trening er problemet.. Dette tar 20 minutter hver vei. Han har også en dårlig holdning når det gjelder å hjelpe til hjemme. Ingen hjelp å få. Derfor er det litt "godt" når har er hos mor. Vi har tre små barn hjemme hver uke, og jeg gleder meg alltid til "friuken" til far slik at jeg kan få litt avlastning på disse tre. Men nå bruker far hver uke og hver ettermiddag på sine største barn fordi han må kjøre 15 åring frem og tilbake den uken de har mammauke også.. Jeg syns at 15 åringen kan ha mammauke, eller at moren kan hjelpe oss med kjøringen. Hun nekter. Jeg synest dette er urettferdig og mor slipper å kjøre i det hele tatt. Hun har to store barn og har mye tid.. I tillegg så har hun kun seg selv annenhver uke... Hva syns dere? Anonymkode: 11e0f...01d
Outlander Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Synes du skal hold kjeft og la far være sammen med sønnen sin så mye han ønsker eller orker. Men helt ok at du har 3 små som er der 24/7 og krever sine? Eneste faren kunne klage over er om han betaler bidrag til en mor som aldri har sønnen sin. 16
Outlander Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Som det er nå ville jeg, som far, krevde full omsorg for han og sluttet å betale en eneste krone til hun latsabb av en mor i bidrag. 4
minister-mio Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Du burde kanskje ikke blitt sammen med en som har barn 4
Lou Salome Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 Spiller ingen rolle hva vi syns. Dette må du ta opp og bli enig om med din mann. Men husk at sønnen er sønn i huset, på lik linje med de andre barna, og har sitt hjem hos dere (også). Kjøring, hjelpe til i huset og behov for "helt fri" er tre separate ting. Vanligvis har man aldri "helt fri" fra 15-åringen sin, det er uvanlig at de bor på hybel. Jeg antar det er grunner til at han foretrekker å bo hos dere. Veldig synd på gutten hvis moren også foretrekker at han gjør det, i så fall bør dere ta ham imot med åpne armer. Det med kjøring er det din mann som må avtale/fikse. Ingen mulighet for avlastning fra andre foreldre/kollektivtransport, sykkel? Kjøp ham en moped til han blir 16? 14
Outlander Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 Når dine 3 små er i alle sine aktiviteter, kommer du til å klage hvor mye du må kjøre da? Tviler... 8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Jeg skjønner at du er frustrert angående kjøring, her må bare far ta tak og be mor hjelpe til. Når det gjelder klesvask osv er det lite annet å gjøre enn å akseptere det. Rot og tenåringer er samme problem enten det er ditt eget barn eller stebarn, en viss form for deltagelse bør man forvente av en på 15 år. Jeg har både en sønn og en stesønn på omtrent samme alder og ser at dette er og blir en "kamp" enten det er mitt eget barn eller stebarnet. Du som stemor har lov å gi beskjed, men hadde jeg vært deg hadde jeg satt meg ned med han og snakket om hvordan dere kan løse dette slik du slipper å bli sint og sur. Bare husk på at dine egne barn blir tenåringen en gang de også, og da får du akkurat samme problem. Far bør i alle fall ta en grep kjapt her. Anonymkode: ec685...5d4 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #8 Skrevet 1. november 2016 4 minutter siden, Outlander skrev: Når dine 3 små er i alle sine aktiviteter, kommer du til å klage hvor mye du må kjøre da? Tviler... Men nå har jo allerede gutten en mor da (så dette blir jo en meningsløs sammenlikning), man må jo som et minimum kunne forvente at hun i hvert fall tar sin del av kjøringen, selv om sønnen foretrekker å bo hos sin far (og der bør han selvsagt være velkommen når som helst, men det er heller ikke for mye forlangt at en person som er nesten voksen bidrar med litt nødvendig husarbeid). Anonymkode: 2a223...e27 8
Outlander Skrevet 1. november 2016 #9 Skrevet 1. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men nå har jo allerede gutten en mor da (så dette blir jo en meningsløs sammenlikning), man må jo som et minimum kunne forvente at hun i hvert fall tar sin del av kjøringen, selv om sønnen foretrekker å bo hos sin far (og der bør han selvsagt være velkommen når som helst, men det er heller ikke for mye forlangt at en person som er nesten voksen bidrar med litt nødvendig husarbeid). Anonymkode: 2a223...e27 Men hun gjør ikke det - da er det opp til faren til gutten og overta omsorgen til barna sine. Mor gjør ikke hennes jobb, det er ikke sønnen som skal lide for dette. Hva om det var motsatt? Her hører vi ofte at mor gjør alt men far ikke gjøre en dritt og hun får bare ros for å gjøre alt for barna. Det må være tøft for 15 åringen til å må nesten bo for seg selv fordi han har en mor som ikke ønsker han i hjemme sitt. Hvordan tror du at han føler seg at stemoren ser på han som en bry også? Hvis jeg var stemoren ville jeg faktisk ha tatt han under vingen min og prøvd å gi han kjærligheten og støtte da han får ikke det av moren. Kanskje hun hindre at 15 åringen vokser opp til å bli en bitter kvinnehater. 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #10 Skrevet 1. november 2016 Går det ikke buss dit han skal? Gidder han ikke hjelpe til hjemme, men bare bruker dere som et sted han kan dumpe skittentøyet og ete gratis, kan han ikke forvente å bli kjørt heller. Anonymkode: 0e03c...da9 11
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #11 Skrevet 1. november 2016 Etter hva jeg forsto har far 4-5 barn, ikke bare én 15 åring. Ergo bør han bruke like mye tid på alle barna. Mor bør forøvrig komme seg ut av sofaen og stille opp for eget/egne barn. Anonymkode: 97fd1...2e4 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #12 Skrevet 1. november 2016 Hva jeg syntes om dette kommer helt an på hvor dere bor. Bor dere svært usentralt til, siden gutten har måttet flytte bort for å gå på vgs? Går det ikke buss han kan ta? Eller kan han sykle til bussen? Dersom han kan det syntes jeg han bør begynne med det. Bor dere slik til at det ikke er mulig å komme seg på trening uten å bli kjørt, og mor nekter å bidra med kjøring, er det ikke noe dere får gjort med dette uten at det er gutten det går ut over. Er det flere ungdommer i nærheten som trener til samme tid? Går det an å avtale å kjøre etter tur med disse? Anonymkode: f3b5b...b55 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #13 Skrevet 1. november 2016 1 minutt siden, Outlander skrev: Men hun gjør ikke det - da er det opp til faren til gutten og overta omsorgen til barna sine. Mor gjør ikke hennes jobb, det er ikke sønnen som skal lide for dette. Hva om det var motsatt? Her hører vi ofte at mor gjør alt men far ikke gjøre en dritt og hun får bare ros for å gjøre alt for barna. Det må være tøft for 15 åringen til å må nesten bo for seg selv fordi han har en mor som ikke ønsker han i hjemme sitt. Hvordan tror du at han føler seg at stemoren ser på han som en bry også? Hvis jeg var stemoren ville jeg faktisk ha tatt han under vingen min og prøvd å gi han kjærligheten og støtte da han får ikke det av moren. Kanskje hun hindre at 15 åringen vokser opp til å bli en bitter kvinnehater. Men faren har jo tre andre barn også, at han bruker all tid på 15-åringen er jo utrolig urettferdig overfor både dem og TS (og det hadde det selvsagt vært om 15-åringen hadde vært TS' sønn også - har ingenting å si at han har en annen mor, om noen tenkte å komme med stemorsargumentet), så her bør mor rett og slett bli stilt til veggs. Og det bør for så vidt 15-åringen også, som noen sier over her, han kan ikke forlange full service uten å yte noe igjen. Anonymkode: 2a223...e27 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #14 Skrevet 1. november 2016 33 minutter siden, Outlander skrev: Synes du skal hold kjeft og la far være sammen med sønnen sin så mye han ønsker eller orker. Men helt ok at du har 3 små som er der 24/7 og krever sine? Eneste faren kunne klage over er om han betaler bidrag til en mor som aldri har sønnen sin. Dette! Gutten er bare femten år, han er ikke voksen enda. Og i tillegg er han såpass stor at dette er "siste rest" av tid hvor far kan være med på å oppdra og delta i livet hans for fullt. La han benytte seg av det! Jeg synes det er sprøtt hvordan enkelte av dere ønsker å fortrenge de barna partneren har sammen med andre. Anonymkode: 7bbb1...907 5
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 1. november 2016 #15 Skrevet 1. november 2016 (endret) 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stesønnen på 15 har begynt på vgs. og bor på hybel midt i uken. Men nå i det siste så har han begynt å være mer hjemme i ukene pga. treninger og lignende. Men han er kun hos oss.. Han drar aldri til sin mor lenger. Han er hos oss hver helg også. Han trener hver dag, og dette blir jo mye bare i klesvask ila. en uke. Men jeg vakser jo klær uansett.. Men det at han forventer at vi kjører og henter han på trening er problemet.. Dette tar 20 minutter hver vei. Han har også en dårlig holdning når det gjelder å hjelpe til hjemme. Ingen hjelp å få. Derfor er det litt "godt" når har er hos mor. Vi har tre små barn hjemme hver uke, og jeg gleder meg alltid til "friuken" til far slik at jeg kan få litt avlastning på disse tre. Men nå bruker far hver uke og hver ettermiddag på sine største barn fordi han må kjøre 15 åring frem og tilbake den uken de har mammauke også.. Jeg syns at 15 åringen kan ha mammauke, eller at moren kan hjelpe oss med kjøringen. Hun nekter. Jeg synest dette er urettferdig og mor slipper å kjøre i det hele tatt. Hun har to store barn og har mye tid.. I tillegg så har hun kun seg selv annenhver uke... Hva syns dere? Anonymkode: 11e0f...01d Altså, det høres ut som dere har en 15-åring i huset, dere har jo tre små barn så etter hvert vil dere jo flere tenåringer i huset og de fleste tenåringer suger på husarbeid. Hvorfor kjører faren han hele tiden? Har han ikke sykkel eller går det ikke kollektivt ditt han går? Kanskje moren ikke kjører han fordi at hun mener at han kan ta bussen? Har han ikke noen kompiser han kan ta følge med? Her mangler det mye informasjon så det er vanskelig å si hva jeg skal tenke om dette. Endret 1. november 2016 av Wanda Maximoff
Outlander Skrevet 1. november 2016 #16 Skrevet 1. november 2016 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men faren har jo tre andre barn også, at han bruker all tid på 15-åringen er jo utrolig urettferdig overfor både dem og TS (og det hadde det selvsagt vært om 15-åringen hadde vært TS' sønn også - har ingenting å si at han har en annen mor, om noen tenkte å komme med stemorsargumentet), så her bør mor rett og slett bli stilt til veggs. Og det bør for så vidt 15-åringen også, som noen sier over her, han kan ikke forlange full service uten å yte noe igjen. Anonymkode: 2a223...e27 Jeg har 2 gutter som trener 7 dager i uken mellom de 2. De krever ALLE min tid også. Kanskje jeg skal sparke dem ut av huset. Fleip ja, men hvis faren synes det er for mye så man han prøve å sammekjøre med andre foreldre som kanskje har et barn som trener samtidig som hans - eller tar han buss. Det jeg reagere på er ts sin holdning mot stesønnen som sikkert har det tøft nok allerede. Kanskje hun skulle tenke litt før hun hadde 3 barn tette med en som allerede har flere barn fra før. Endret 1. november 2016 av Outlander 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #17 Skrevet 1. november 2016 Slutt å vaske klærne til ste-sønnen iallefall. Hvis man er femten eller seksten år gammel, så burde man klare å vaske sine egne klær. Eventuelt så kan vel far i huset kanskje hjelpe til litt mer angående klesvask - og andre ting i hjemmet? Når denne femten-åringen er ferdig med utdannelsen sin, så må han vel (mest sannsynlig) flytte hjemmefra? Da kan det være greit å kunne slike veldig generelle ting, som å bruke en vaskemaskin osv. Dersom ste-sønnen ikke veit hvordan dette fungerer enda, så vis ham det. Kanskje henge opp en slags punktvis liste ved vaskemaskinen, Med instrukser hvor mye vaskepulver som skal oppi, hva slags knapper som skal trykkes på osv? Hvor langt unna ligger nærmeste stopp for buss (og eventuelt trikk) og hvordan er tidene for kollektiv-trafikken? Dersom stesønnen må kjøre ett par timer med kollektivt hver eneste dag (og attpåtil kanskje må vente en god stund før bussene går) så er det forståelig at dere kanskje må kjøre ham litt rundt. Men det burde vel ikke være nødvendig å kjøre på ham heile tiden, dersom nærmeste buss-stopp ligger bare ett par minutter unna. Samt at bussene går veldig ofte også.... Anonymkode: f5980...b70 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #18 Skrevet 1. november 2016 8 minutter siden, Outlander skrev: Det jeg reagere på er ts sin holdning mot stesønnen som sikkert har det tøft nok allerede. Kanskje hun skulle tenke litt før hun hadde 3 barn tette med en som allerede har flere barn fra før. Jepp! Anonymkode: 7bbb1...907 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #19 Skrevet 1. november 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå har jo allerede gutten en mor da (så dette blir jo en meningsløs sammenlikning), man må jo som et minimum kunne forvente at hun i hvert fall tar sin del av kjøringen, selv om sønnen foretrekker å bo hos sin far (og der bør han selvsagt være velkommen når som helst, men det er heller ikke for mye forlangt at en person som er nesten voksen bidrar med litt nødvendig husarbeid). Anonymkode: 2a223...e27 Det er jo det som er problemet.. med fem barn, så kan ikke fare bruke all tid på de to største hver uke.. Til nå så har jeg godtatt at han gjør det annenhver uke, men nå nå vi ikke har "friuke" fra de to største, så får jeg jo ingen avlastning. 29 minutter siden, Outlander skrev: Men hun gjør ikke det - da er det opp til faren til gutten og overta omsorgen til barna sine. Mor gjør ikke hennes jobb, det er ikke sønnen som skal lide for dette. Hva om det var motsatt? Her hører vi ofte at mor gjør alt men far ikke gjøre en dritt og hun får bare ros for å gjøre alt for barna. Det må være tøft for 15 åringen til å må nesten bo for seg selv fordi han har en mor som ikke ønsker han i hjemme sitt. Hvordan tror du at han føler seg at stemoren ser på han som en bry også? Hvis jeg var stemoren ville jeg faktisk ha tatt han under vingen min og prøvd å gi han kjærligheten og støtte da han får ikke det av moren. Kanskje hun hindre at 15 åringen vokser opp til å bli en bitter kvinnehater. Gutten er ønsket hos mor, men han foretrekker å bo hos oss.. Men han er velkommen hos oss.. Men jeg syns mor bør bidra med kjøringen. 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går det ikke buss dit han skal? Gidder han ikke hjelpe til hjemme, men bare bruker dere som et sted han kan dumpe skittentøyet og ete gratis, kan han ikke forvente å bli kjørt heller. Anonymkode: 0e03c...da9 Nei.. Vi bor på ett øde sted og har ingen kollektiv transport. Der er jeg enig.. men vi kan da ikke nekte å kjøre han. det er jo bra at han drar på trening også.. 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter hva jeg forsto har far 4-5 barn, ikke bare én 15 åring. Ergo bør han bruke like mye tid på alle barna. Mor bør forøvrig komme seg ut av sofaen og stille opp for eget/egne barn. Anonymkode: 97fd1...2e4 Enig.. 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva jeg syntes om dette kommer helt an på hvor dere bor. Bor dere svært usentralt til, siden gutten har måttet flytte bort for å gå på vgs? Går det ikke buss han kan ta? Eller kan han sykle til bussen? Dersom han kan det syntes jeg han bør begynne med det. Bor dere slik til at det ikke er mulig å komme seg på trening uten å bli kjørt, og mor nekter å bidra med kjøring, er det ikke noe dere får gjort med dette uten at det er gutten det går ut over. Er det flere ungdommer i nærheten som trener til samme tid? Går det an å avtale å kjøre etter tur med disse? Anonymkode: f3b5b...b55 Vi bor veldig usentralt til...Det går ikke buss og det er langt å sykle.. spesiellt nå når det begynner å bli kaldt. Han er den eneste i området som trener på laget.. Mor bor faktisk nærmere treningen enn oss.. Anonymkode: 11e0f...01d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #20 Skrevet 1. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mor bor faktisk nærmere treningen enn oss.. Anonymkode: 11e0f...01d Men far er mann. Anonymkode: 7bbb1...907
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå