Gå til innhold

Slår opp med de jeg blir sammen med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler liksom ikke dette er normalt, eller har jeg bare hatt uflaks eller noe? Virker som alle andre rundt meg klarer å holde på den ene kjæresten de finner seg, eller bare har en ex.

Jeg er i slutten av 20-årene og har 3 forhold bak meg, alle varte noen år. Han ene var jeg sammen med på vgs og noen år etter, men jeg flyttet for å gå skole og følte ikke for noe forhold. En veldig ålreit fyr og vi hadde aldri noen store problemer. Men jeg var ung og ville heller være singel og ha det gøy.

De to andre var det verre med da. Det endte opp med mye krangling og fokus på det negative. Litt like de to. Jeg gråt mye og følte ikke jeg kunne være meg selv. Hos begge følte jeg meg som mora deres i blant. De klarte ingenting selv og var mer 15 år i huet enn over 20. Selvfølgelig var de vidt forskjellige men jeg orker ikke skrive en lang avhandling her.

I etterkant har jeg tenkt, var det dumt av meg å slå opp? Har jo lest på nettet i det siste at kvinner på min alder fort blir så kresne og at det ikke er bra. 

Jeg har jo tenkt i etterkant, var det dumt av meg å slå opp? Tenk om jeg hadde fortsatt å være sammen med "nr 2" eller han siste? Kanskje jeg bare fokuserte for mye på det jeg så som negativt ?

Men jeg orket rett og slett ikke være i forhold der jeg følte jeg måtte være en helt annen person, juge om ting (fordi det var ting jeg ikke fikk lov til) , ta slitsomme hensyn og ikke få være i fred.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Men føler det liksom ikke er normalt? Ikke bra? Er jo jeg som har slått opp alle gangene.

Anonymkode: 689c8...992

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er jo ikke at du slår opp, men at du er for lite kresen når det kommer til hvem du velger å bli sammen med.

• Liker 1
Skrevet

Det høres jo veldig riktig ut å slå opp når du ikke hadde det bra i forholdet. Det er ingen vits å være i et forhold bare for å værei et forhold. Det erheller ikke noe galt i å være kresen. Neste gang prøver du å finne en som ligner han første du var sammen med. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde forventet meg ett større antall og at du raskere slo opp, da kunne det være ett problem og trekk ved deg, dette er dog ikke det så går nok bedre neste gang skal du se...

Skrevet

Det var da virkelig bra at du slo opp når forholdene var så negative med de to siste.

At du slo opp med han første hadde var naturlig og forståelig siden du følte som du gjorde og at han var den første.

Hadde du truffet han første sist, hadde du kanskje følt annerledes og satt mer pris på hans egenskaper og personlighet.

Skrevet

?

Jeg er mer bekymret over at du lar nettet påvirke deg såpass mye

Anonymkode: c9c9e...04d

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at du kanskje er redd for å ha blitt en av de "kresne". Men nå må du faktisk huske på det aller viktigste; og det er at du skal ha det bra i forholdet du er i. Det får jeg inntrykk av at du ikke hadde med de to siste, og nettopp derfor var det en god idé av deg å slå opp med dem.

Nei du skal ikke finne deg i å være noens mor. Nei du skal ikke ha "regler" for hva du får lov til og ikke. Og nei du skal ikke gå rundt og føle at du ikke får være deg selv. Du er IKKE kresen fordi du har fundamentale krav til en partner som er essensielle for at du skal trives. Du er ikke kresen. Får faktisk ikke skrevet det ofte nok. Kjør på slik du har gjort og ikke les mer om slikt på internett, er mitt tips.

• Liker 1
Skrevet

Det er vell bedre å avslutte de forholdene der det ikke er noe å hente slik at du ikke kaster bort den tiden som er igjen til å etablere seg. Tror nok det er mange som i likhet med deg droppet et bra forhold tidlig i tyveårene fordi de ville være single og "ha det gøy", og mange som dessverre ender med å "ta til takke" i tredveårene fordi tiden var i ferd med å renne ut. Det er selvfølgelig ikke optimalt med tanke på å ha et godt liv videre (som tross alt er størsteparten av livet) eller skape gode rammer for fremtidige barn, så var jeg deg ville jeg brukt de årene du har igjen godt. Lykke til. 

Skrevet

TS 

takk for svar:)

Haha nei jeg er ikke så fryktelig påvirkelig ang ting jeg leser på nett, men det fikk meg jo på noen tanker. Jeg har jo vært på noen tinder-dates nå og kjenner jeg liksom er blitt mer kresen enn før. Nå er jo ting som jobb og økonomi mer viktigere enn før. Blant annet. Jeg har fks hatt litt kontakt med en som er veldig hyggelig og alt sånt, men han er arbeidsledig. Og jeg kjenner at det ikke vil funke for meg, uansett hvor hyggelig han er og hvor god kjemi vi får.

Men ja dere har nok rett i at det ikke er noe vits i å bli i forhold der jeg bare føler alt blir feil. Samtidig har jeg venner som er i lignende forhold. Krangler masse og sånn, så tenker jeg jo, at det er kanskje bare normalt? Jeg hadde det jo også sånn med de to siste.

Men ja, jeg får prøve å finne en som er litt mer avslappet og positiv...

Anonymkode: 689c8...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...