AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #1 Del Skrevet 1. november 2016 Jeg mistet mitt næreste familiemedlem,og jeg skal holde tale. Har skrevet utallige ark nå,men er bare usikker på hva jeg kan si,og hva som er riktig. Problemet er at vi delte det meste i alle år,så det har blitt mye av det og felles opplevelser på godt og vondt jeg har skrevet,samt hva hen betød for meg. Så lurer jeg på om det er greit å skrive så mye om oss sammen,sånn at det blir mindre om hvordan denne personen var? Det vil jeg jo selvfølgelig si noe om,men det blir mindre i forhold til hva vi gikk igjennom og opplevde og delte. Foruten det,så har vi jo også andre nære,men pga omstendigheter så var den kontakten liten de siste årene,sånn at det ble mye oss to. Det blir altså sånn at jeg føler meg egoistisk fordi sorgen min er så overveldende,at jeg er redd jeg snakker for lite om denne personen ifh det jeg selv satte pris på,vil savne og hvordan jeg opplevde ting. Vet ikke om jeg tydeligjør hva jeg mener,jeg sliter sånn med dette. Blir utrolig takknemlig om noen kan gi bare et lite synspunkt på dette! Anonymkode: 7103b...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 1. november 2016 #2 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Jeg oppfatter det slik at det er snakk om en tale i forbindelse med en begravelse eller bisetting. Da er du i en meget sårbar situasjon! Følelser velter over deg som du ikke kan begripe. Dette forsterkes når du trekker deg selv inn i relasjonen. Du skal derfor være svært varsom med å snakke for mye om dere. Ikke fordi det ikke passer seg, men fordi du kan sette deg selv i en situasjon der du ikke maktet å fullføre. Derfor er det vanlig å rise rose personen man omtaler. Noen ganger er det også på sin plass med litt morsomme øyeblikk for å få litt motvekt til den tyngende sorgen. Et avbrudd. Har du holdt tale før? Selv om du er en dreven taler kan en slik setting sette deg helt ut av spill. Men du vet selv best hvordan du reagerer i sammenhengen, men vit at sorg kan overraske. Kondolerer til deg. Dr. A. Kula Endret 1. november 2016 av Dr. A. Kula Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 1. november 2016 #3 Del Skrevet 1. november 2016 Jeg ville nok ha skrevet litt mindre om dere, og mer av gjeldende person, hvordan personen var og om morsomme øyeblikk. Selv på triste stunder, trenger man humor. Noe som får de fleste til å trekke på smilebåndet. Fortell også noe som kanskje de fleste kjenner igjen i personen. Ha gjerne med dere to i talen, men ikke la det bli for mye av det.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #4 Del Skrevet 1. november 2016 Tusen takk for råd! Ja,har holdt taler,men aldri begravelse! Setter stor pris på det dere svarte,jeg ser noe av dette er noe jeg ønsker. Anonymkode: 7103b...f04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå