AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 På forhånd takk Anonymkode: 958f1...4a6
H80 Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Det ligger i sakens natur at ingen kan vite dette. Noen kan synse om det, og om de har rett, kan de spekulere i det og tjene masse penger. Men det er generelt ikke mye penger å tjene på valutaspekulasjon. Derav kan man avlede at de som synser om det, stort sett ikke har mye mer rett enn de har feil. Grunnen til at det er slik, er at enhver endring i politiske og økonomiske forhold umiddelbart vil slå ut i valutakursen. Markedet reagerer lynraskt på slike endringer. For å kunne spå utviklingen bedre enn markedet, må du derfor vite noe som de som handler med valuta ikke vet. Og gjør du det, så utnytter du selvfølgelig den kunnskapen og handler i valuta. Noe som vil endre kursen. 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 9 minutter siden, H80 skrev: Det ligger i sakens natur at ingen kan vite dette. Noen kan synse om det, og om de har rett, kan de spekulere i det og tjene masse penger. Men det er generelt ikke mye penger å tjene på valutaspekulasjon. Derav kan man avlede at de som synser om det, stort sett ikke har mye mer rett enn de har feil. Grunnen til at det er slik, er at enhver endring i politiske og økonomiske forhold umiddelbart vil slå ut i valutakursen. Markedet reagerer lynraskt på slike endringer. For å kunne spå utviklingen bedre enn markedet, må du derfor vite noe som de som handler med valuta ikke vet. Og gjør du det, så utnytter du selvfølgelig den kunnskapen og handler i valuta. Noe som vil endre kursen. Takk for ditt grundige svar! Vil det si at hvis mange kjøper SEK, så vil den svenske krona styrkes? Anonymkode: 958f1...4a6
H80 Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Om mange kjøper SEK så blir det mindre SEK til salgs, færre som har SEK å selge mot andre valutaer. Ikke så mange svensker som trenger flere euro/dollar/franc. Men de selger nok sine SEK om prisen blir høy nok. Så ja, om mange vil ha SEK så vil valutaen styrkes. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 2 minutter siden, H80 skrev: Om mange kjøper SEK så blir det mindre SEK til salgs, færre som har SEK å selge mot andre valutaer. Ikke så mange svensker som trenger flere euro/dollar/franc. Men de selger nok sine SEK om prisen blir høy nok. Så ja, om mange vil ha SEK så vil valutaen styrkes. Tusen takk for at du forklarer det så bra for meg Anonymkode: 958f1...4a6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 Marginen på de 2 nevnte valutaer vil nærme seg hverandre i den nærmeste tid, som i de neste 1-3 mndr. Grunnen er at vi skal snart teste støtte på 40 dollar fatet på råolje. Dette er negativt for den norske krone på kort sikt. Om støtten på 40 dollar holder, går den raskt opp igjen mot SEK. På lang sikt er det umulig å vite. Anonymkode: dba03...ff4
Ede Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Nei, det kan man ikke vite. Noen prøver å analysere markedene men det er nesten ren bingo om man treffer.... Hadde man kunnet forutse disse tingene hadde man blitt rik i en fei!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #8 Skrevet 1. november 2016 11 minutter siden, Ede skrev: Nei, det kan man ikke vite. Noen prøver å analysere markedene men det er nesten ren bingo om man treffer.... Hadde man kunnet forutse disse tingene hadde man blitt rik i en fei! Selvfølgelig kan man forutse dette, selv til en høy grad. Bare se på NOK i dag og se på den igjen om 2 mnd. Jeg garanterer deg den er lavere mot større valutaer (mulig ikke GBP) pga NOK er oljedrevet de luxe. NOK er også en liten valuta og høyt eksponert for påvirkning. Anonymkode: dba03...ff4
Ede Skrevet 1. november 2016 #9 Skrevet 1. november 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan man forutse dette, selv til en høy grad. Bare se på NOK i dag og se på den igjen om 2 mnd. Jeg garanterer deg den er lavere mot større valutaer (mulig ikke GBP) pga NOK er oljedrevet de luxe. NOK er også en liten valuta og høyt eksponert for påvirkning. Anonymkode: dba03...ff4 Så spennende, om du er helt sikker så ville jeg ha tatt opp et stoooort valutalån og solgt det igjen om 2mnd! Du er jo etter din logikk garantert gevinst!
H80 Skrevet 4. november 2016 #10 Skrevet 4. november 2016 På 01/11/2016 den 12.01, AnonymBruker skrev: Marginen på de 2 nevnte valutaer vil nærme seg hverandre i den nærmeste tid, som i de neste 1-3 mndr. Forstår du i det hele tatt selv hva du skriver, eller tenker? Hva betyr det at _marginen_ på to valutaer nærmer seg hverandre? Mener du kanskje at kursene, eller verdien av valutaene vil nærme seg hverandre? Jeg tror du er en suppegjøk :-) Hvis du hadde trodd på det du sier, hadde du handlet deretter og blitt rik i løpet av 1-3 måneder, istedet for å sitte her og synse. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #11 Skrevet 5. november 2016 14 timer siden, H80 skrev: Forstår du i det hele tatt selv hva du skriver, eller tenker? Hva betyr det at _marginen_ på to valutaer nærmer seg hverandre? Mener du kanskje at kursene, eller verdien av valutaene vil nærme seg hverandre? Jeg tror du er en suppegjøk :-) Hvis du hadde trodd på det du sier, hadde du handlet deretter og blitt rik i løpet av 1-3 måneder, istedet for å sitte her og synse. Haha. Jeg skjønner at du overhodet ikke har peil, så jeg får utdype litt. Jeg skrev at "marginene på de 2 nevnte valutaer nærmer seg hverandre". Margin her betyr avstand. Om du ikke visste det, sjekk synonymhåndboken her: http://www.synonymordboka.no/no/?q=margin Alternativ 3 her er som du ser, avstand. Selv et barn ville skjønt at det var det jeg mente med det jeg skrev. Så har vi en av kursdriverne: http://e24.no/makro-og-politikk/rentemoete-norges-bank/svenskekronen-er-naa-sterkere-enn-den-norske/23530441 Vi vet også at støtten på 40 dollar fatet skal testes. Om den holder denne gang også, går det bra, men på kort sikt nærmer de 2 nevnte valutaene hverandre. Om støtten ikke holder, vil de virkelig nærme seg. Jeg handler daglig med valuta. Med gearing på 7-8 ganger beløpet jeg selv bruker. Handler kun med valuta. Er ikke ute etter store gevinster, men mange små 1-2 prosentere. Med en handel på 250000, opp 1%, tjener jeg 2500 minus kurtasje og skatt. Har aldri tapt en krone. Logisk nok, siden jeg aldri gearer høyere enn at jeg selv har 15-20% av sikkerheten selv. For at banken da skulle tvangssolgt posisjonen min, måtte altså en kurs ha falt 15-20% ihh til den andre valutaen jeg kjøpte i. Dette har aldri skjedd noensinne på børsen. Så ja. Jeg tjener godt på dette. Man må bare aldri bli grådig Anonymkode: dba03...ff4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #12 Skrevet 5. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så har vi en av kursdriverne: http://e24.no/makro-og-politikk/rentemoete-norges-bank/svenskekronen-er-naa-sterkere-enn-den-norske/23530441 Når statistikere undersøker resultatet av slike spådommer så finner de hver gang at man ville truffet minst like godt hvis man kastet piler på en blink og så hvor de havnet. Anonymkode: a3818...60b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #13 Skrevet 5. november 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri tapt en krone. Logisk nok, siden jeg aldri gearer høyere enn at jeg selv har 15-20% av sikkerheten selv. For at banken da skulle tvangssolgt posisjonen min, måtte altså en kurs ha falt 15-20% ihh til den andre valutaen jeg kjøpte i. Dette har aldri skjedd noensinne på børsen. Hvis logikken din sier deg at posisjonen må bli tvangssolgt for at man skal tape noe så skjønner jeg hvorfor du tror det er lett å tjene penger. Anonymkode: a3818...60b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #14 Skrevet 5. november 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis logikken din sier deg at posisjonen må bli tvangssolgt for at man skal tape noe så skjønner jeg hvorfor du tror det er lett å tjene penger. Anonymkode: a3818...60b Dette er ikke logikk, derimot matematikk. Fordi jeg selv har sikkerhet på 15-20% på en handel, tvanggselges den ikke før jeg har tapt mine prosenter av gearingen. Da ville banken ha tvangssolgt. Pga at jeg tåler et fall på 15-20% men bare er ute ette 1% gevinst hver gang, sier det seg selv hva som er lettest å oppnå. Jeg trenger altså kun et lite kurshopp før posisjonen selger seg selv (autosalg). Har ikke stop loss da banken uansett hadde solgt den før de selv tapte penger. Fatter ikke hva problemet er? Tror du at alle taper penger i valutamarkedet, eller? Anonymkode: dba03...ff4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #15 Skrevet 5. november 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når statistikere undersøker resultatet av slike spådommer så finner de hver gang at man ville truffet minst like godt hvis man kastet piler på en blink og så hvor de havnet. Anonymkode: a3818...60b Det er vel derfor noen tjener seg søkkrike, da Anonymkode: dba03...ff4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #16 Skrevet 5. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke logikk, derimot matematikk. Nei, det er en feilslutning. Som så mange andre som tror de er genier fordi de har hatt flaks en periode i valutamarkedet kommer du til å skjønne det før eller seinere. Anonymkode: a3818...60b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #17 Skrevet 5. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er en feilslutning. Som så mange andre som tror de er genier fordi de har hatt flaks en periode i valutamarkedet kommer du til å skjønne det før eller seinere. Anonymkode: a3818...60b Ok. Fortell meg så hvordan en sikker omsatt valuta vil falle 15-20% fra der jeg kjøpte posisjonen, når det aldri noensinne har hendt i historien? Omtrent alle valutaer svinger noen få prosent ila en dag. Det er disse svingningene jeg utnytter. Easy as that. Anonymkode: dba03...ff4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #18 Skrevet 5. november 2016 Eksempel: Jeg kjøper en valuta til 8,05. Så legger jeg inn autosalg 1-2% høyere. Jeg trenger da at valutakuren i paret jeg kjøpte svinger innom 8,1305 (1%) eller 8,211 (2%) 2% er alltid mer tricky, så 1% holder som regel for meg. Så har jeg innskudd i Saxobank, Danmark. Disse tillater meg å geare beløpet jeg selv satser. Om jeg bruker 50000 av mine egne penger , gearer 5 ganger har jeg 250000 å handle for. men bare 50000 av disse har jeg satset selv. Om kursen går rette veien kjapt, selges posisjonen og jeg tjener 2500 på en handel av 250000. Om kursen går myye feil vei, vil banken selge posisjonen når jeg har tapt min innsats (50000) Dette forutsetter et totalt krakk, da valutaen måtte ha svekket seg en femtedel fra der jeg kjøpte den. Det har som sagt, aldri noensinne hendt. Man kjøper selvfølgelig ikke blindt, men gjerne når en av hovedvalutaene har gått ned 1-2% siste tiden. Da skal den sannsynligvis tilbake raskt og videre opp eller ned igjen derifra. Man kan selvfølgelig geare høyere, men da blir ens egen sikkerhet mindre og posisjonen tvangsselges tidligere, om tap. For mye risiko for meg. Mange bekker små osv. Det er min ting oppi dette. Anonymkode: dba03...ff4 2
H80 Skrevet 8. november 2016 #19 Skrevet 8. november 2016 På 11/5/2016 den 11.59, AnonymBruker skrev: Haha. Jeg skjønner at du overhodet ikke har peil, så jeg får utdype litt. Jeg skrev at "marginene på de 2 nevnte valutaer nærmer seg hverandre". Margin her betyr avstand. Om du ikke visste det, sjekk synonymhåndboken her: http://www.synonymordboka.no/no/?q=margin Alternativ 3 her er som du ser, avstand. Selv et barn ville skjønt at det var det jeg mente med det jeg skrev. Hva vet du om mine kunnskaper om valutamarkedet? Du skrev "Marginen på de 2 nevnte valutaer vil nærme seg". Kanskje "marginer" er et buzzword i ditt snevre miljø, men dette er tullespråk, kun egnet til å forvirre. Selvfølgelig vet jeg hva marginer er, og det er feil ord i denne sammenhengen. Det du mener er sannsynligvis at de to valutaene trolig vil nærme seg i verdi i fremtiden. Du kan ikke få gevinst uten risiko. Du kan selge deler av risikoen, men det har en pris. Og selger du hele risikoen, så får du ingen gevinst (eller "oppside", som du sikkert kaller det). Min konklusjon står; du kan ikke tjene penger i valutamarkedet med mindre du er mye flinkere til å synse enn de fleste andre.Og det tror jeg ikke trådstarter er
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #20 Skrevet 9. november 2016 På 11/5/2016 den 13.39, AnonymBruker skrev: Eksempel: Jeg kjøper en valuta til 8,05. Så legger jeg inn autosalg 1-2% høyere. Jeg trenger da at valutakuren i paret jeg kjøpte svinger innom 8,1305 (1%) eller 8,211 (2%) 2% er alltid mer tricky, så 1% holder som regel for meg. Så har jeg innskudd i Saxobank, Danmark. Disse tillater meg å geare beløpet jeg selv satser. Om jeg bruker 50000 av mine egne penger , gearer 5 ganger har jeg 250000 å handle for. men bare 50000 av disse har jeg satset selv. Om kursen går rette veien kjapt, selges posisjonen og jeg tjener 2500 på en handel av 250000. Om kursen går myye feil vei, vil banken selge posisjonen når jeg har tapt min innsats (50000) Dette forutsetter et totalt krakk, da valutaen måtte ha svekket seg en femtedel fra der jeg kjøpte den. Det har som sagt, aldri noensinne hendt. Man kjøper selvfølgelig ikke blindt, men gjerne når en av hovedvalutaene har gått ned 1-2% siste tiden. Da skal den sannsynligvis tilbake raskt og videre opp eller ned igjen derifra. Man kan selvfølgelig geare høyere, men da blir ens egen sikkerhet mindre og posisjonen tvangsselges tidligere, om tap. For mye risiko for meg. Mange bekker små osv. Det er min ting oppi dette. Anonymkode: dba03...ff4 Hvor lenge har du drevet med valutahandel? Hvor mye har du tjent så langt? Hva forhindrer andre valutatradere med adgang til lavere spreads, raskere nettforbindelse, høyere egenkapital osv. enn deg fra å gjøre det samme som deg? Anonymkode: 6abaa...870
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå