uranus Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg synes det er helt utrolig at folk som lever av staten og andres arbeid skal få beholde penger de får fra arv. Hvorfor gis ikke pengene fra NAV som et slags lån der man er nødt til å forsørge seg selv pluss betale tilbake tidligere NAV-støtte med en gang man får opparbeidet en eller annen formue? Jeg blir kvalm av hvordan felles skattemidler kastes bort på diverse utsugere som attpåtil har rett til å beholde og ruge på formue. For et forferdelig system 5
Gjest Kim Skrevet 31. oktober 2016 #2 Skrevet 31. oktober 2016 (endret) 19 timer siden, uranus skrev: Jeg synes det er helt utrolig at folk som lever av staten og andres arbeid skal få beholde penger de får fra arv. Hvorfor gis ikke pengene fra NAV som et slags lån der man er nødt til å forsørge seg selv pluss betale tilbake tidligere NAV-støtte med en gang man får opparbeidet en eller annen formue? Jeg blir kvalm av hvordan felles skattemidler kastes bort på diverse utsugere som attpåtil har rett til å beholde og ruge på formue. For et forferdelig system Det er tydeligvis en del grunnleggende sosiopolitiske ting du ikke forstår... Innlegg ryddet for brukerdebatt Nordvesta, mod. Endret 1. november 2016 av Kim
uranus Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2016 (endret) 19 timer siden, Kim skrev: Det er tydeligvis en del grunnleggende sosiopolitiske ting du ikke forstår... Da kan du vel forklare meg det da? Innlegg ryddet for brukerdebatt i sitat Nordvesta, mod. Endret 1. november 2016 av Nordvesta
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #4 Skrevet 31. oktober 2016 22 minutter siden, uranus skrev: Jeg synes det er helt utrolig at folk som lever av staten og andres arbeid skal få beholde penger de får fra arv. Hvorfor gis ikke pengene fra NAV som et slags lån der man er nødt til å forsørge seg selv pluss betale tilbake tidligere NAV-støtte med en gang man får opparbeidet en eller annen formue? Jeg blir kvalm av hvordan felles skattemidler kastes bort på diverse utsugere som attpåtil har rett til å beholde og ruge på formue. For et forferdelig system Da håper jeg ikke at du havner på NAV noen gang. Eller skal det bare gjelde alle andre, utenom deg selv? Anonymkode: 3cce3...02b 20
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #5 Skrevet 31. oktober 2016 Nå er det vel helst sjuke folk som "forsørges" av Nav? Så akkurat hvorfor du mener at sjuke folk skal gi alt de har til staten som betaling for at de er sjuk er en gåte og i grunnen greit tilbakestående å mene. Om du lurte: ingen får dog SOSIALHJELP før de er 100% bankerott og har brukt alle sparepenger på dopapir på mat. Anonymkode: 61e91...ae3 32
uranus Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da håper jeg ikke at du havner på NAV noen gang. Eller skal det bare gjelde alle andre, utenom deg selv? Anonymkode: 3cce3...02b Det gjelder selvsagt meg også. Det skulle da være en selvfølge å forsørge seg selv i den grad man kan? Jeg hadde skammet meg over at andre måtte fø på meg og gjort mitt beste for å avlaste det offentlige. Skal folk sitte på millioner og likevel få støtte av staten? Hvorfor er dette riktig mener du? Vanlige folk som såvidt får det til å gå rundt skal skatte enormt for å forsørge folk som sitter fint i det? Er jo skrudd 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #7 Skrevet 31. oktober 2016 32 minutter siden, uranus skrev: Jeg synes det er helt utrolig at folk som lever av staten og andres arbeid skal få beholde penger de får fra arv. Hvorfor gis ikke pengene fra NAV som et slags lån der man er nødt til å forsørge seg selv pluss betale tilbake tidligere NAV-støtte med en gang man får opparbeidet en eller annen formue? Jeg blir kvalm av hvordan felles skattemidler kastes bort på diverse utsugere som attpåtil har rett til å beholde og ruge på formue. For et forferdelig system Du er altså en av de levningene som fortsatt tror at "dine skattepenger" brukes av NAV...? Vel. god kveld. Anonymkode: 0286a...5bb 11
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #8 Skrevet 31. oktober 2016 Dumhet består av å være klok på feil sted. Anonymkode: 3cce3...02b 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #9 Skrevet 31. oktober 2016 2 minutter siden, uranus skrev: Det gjelder selvsagt meg også. Det skulle da være en selvfølge å forsørge seg selv i den grad man kan? Jeg hadde skammet meg over at andre måtte fø på meg og gjort mitt beste for å avlaste det offentlige. Skal folk sitte på millioner og likevel få støtte av staten? Hvorfor er dette riktig mener du? Vanlige folk som såvidt får det til å gå rundt skal skatte enormt for å forsørge folk som sitter fint i det? Er jo skrudd Hvordan klarer du å ikke tenke lengre en dette? Hvordan i alle dager gagner det staten at en f.eks ufør person betaler alt personen eier og har til staten? Da har du plutselig en boligløs og syk person på gaten. Tror du virkelig det kostnadsmessig ville blitt billigere for staten å håndtere? Eller satser du på at de dør så problemet er løst i regnestykket ditt? Anonymkode: 61e91...ae3 16
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #10 Skrevet 31. oktober 2016 10 minutter siden, uranus skrev: Det gjelder selvsagt meg også. Det skulle da være en selvfølge å forsørge seg selv i den grad man kan? Jeg hadde skammet meg over at andre måtte fø på meg og gjort mitt beste for å avlaste det offentlige. Skal folk sitte på millioner og likevel få støtte av staten? Hvorfor er dette riktig mener du? Vanlige folk som såvidt får det til å gå rundt skal skatte enormt for å forsørge folk som sitter fint i det? Er jo skrudd Så hvis du blir så syk at du ikke kan jobbe, så skal du bare flytte ut på gata? Støtte fra det offentlige får du selvsagt ikke, siden det er å misbruke alle skattebetalernes penger. Lykke til! Anonymkode: 3cce3...02b 8
Gjest made4u Skrevet 31. oktober 2016 #11 Skrevet 31. oktober 2016 43 minutter siden, uranus skrev: Jeg synes det er helt utrolig at folk som lever av staten og andres arbeid skal få beholde penger de får fra arv. Hvorfor gis ikke pengene fra NAV som et slags lån der man er nødt til å forsørge seg selv pluss betale tilbake tidligere NAV-støtte med en gang man får opparbeidet en eller annen formue? Jeg blir kvalm av hvordan felles skattemidler kastes bort på diverse utsugere som attpåtil har rett til å beholde og ruge på formue. For et forferdelig system Jeg blir kvalm av slike som deg, som en som drev firma i flere år så har jeg trolig betalt inn mer til staten enn deg også, men er ikke like smålig da jeg i motsetning til deg ønsker andre verdige liv.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #12 Skrevet 31. oktober 2016 46 minutter siden, uranus skrev: Jeg synes det er helt utrolig at folk som lever av staten og andres arbeid skal få beholde penger de får fra arv. Hvorfor gis ikke pengene fra NAV som et slags lån der man er nødt til å forsørge seg selv pluss betale tilbake tidligere NAV-støtte med en gang man får opparbeidet en eller annen formue? Jeg blir kvalm av hvordan felles skattemidler kastes bort på diverse utsugere som attpåtil har rett til å beholde og ruge på formue. For et forferdelig system Det du egentlig sier her er følgende: "Gjør det jeg sier, ikke gjør det jeg gjør!" Anonymkode: 3cce3...02b 2
Gjest skjære Skrevet 31. oktober 2016 #13 Skrevet 31. oktober 2016 En mill eller to er ikke mye penger mtp hva en bolig koster osv. Hvor tenker du grensa skal gå for arv før man ikke burde få støtte lenger? Det er for øvrig veldig få mennesker som arver millioner av kroner fra avdøde slektninger, så det er ekstremt sjeldne tilfeller du eventuelt sikter til
Kontormus Skrevet 31. oktober 2016 #15 Skrevet 31. oktober 2016 Pipen hadde nok fått en annen lyd hvis det var deg som måtte selge hus og hjem for å skaffe noe å spise og klær til å ha på. Og ikke ha noe sted å ha senga di til slutt. 12
Gjest Kim Skrevet 1. november 2016 #16 Skrevet 1. november 2016 39 minutter siden, uranus skrev: Da kan du vel forklare meg det da? Med tanke på hvor arrogant og idiotisk spørsmålet ditt var, så tror jeg ikke du ville forstått, selv om jeg hadde tatt meg tiden med å forklare det til deg. Jeg tror det holder med å påpeke at det er ingen som tar et aktivt valg og bestemmer seg for å leve av bistand fra NAV livet ut.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #17 Skrevet 1. november 2016 1 time siden, uranus skrev: Det gjelder selvsagt meg også. Det skulle da være en selvfølge å forsørge seg selv i den grad man kan? Jeg hadde skammet meg over at andre måtte fø på meg og gjort mitt beste for å avlaste det offentlige. Skal folk sitte på millioner og likevel få støtte av staten? Hvorfor er dette riktig mener du? Vanlige folk som såvidt får det til å gå rundt skal skatte enormt for å forsørge folk som sitter fint i det? Er jo skrudd Tjener man såpass lite at man såvidt får det til å gå rundt, skatter man ikke enorme summer. Anonymkode: eb4d4...296 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #18 Skrevet 1. november 2016 De får nok ikke alltid beholde de pengene du. Jeg arvet foreldrene mine og brukte opp flere hundre tusen, fordi det ikke var nok til å kjøpe noe skikkelig sted å bo, og jeg fikk ikke bostøtte så lenge jeg hadde de pengene. Jeg hadde altså for lite å leve av fordi jeg hadde arvet, og nå er de pengene borte. Høres det særlig kult ut syns du? En annen ting er at man må tenke på hvor arv kommer fra. Min arv var det som var igjen etter at min mor som levde på minstepensjon, hadde brukt mye av pengene. Pengene kom fra salg av eiendom som mine foreldre hadde slitt for å nedbetale i menge år, mye av tiden på kun èn pensjon. Begge mine foreldre ble uføretrygdede pga fysisk sykdom. Min far hadde bare èn arm og ett ben som fungerte skikkelig, og min mor kan jeg ikke huske at det var èn dag hun ikke klagde over vondt i hodet eller et annet sted. Dette huset som disse menneskene altså klarte å bygge og nedbetale, ble altså til den arven som jeg måtte bruke opp fordi jeg havnet i NAV-systemet. Jeg har ikke hatt noen mulighet til å tjene noe ved siden av, da jeg har vært for syk, og jeg ble først ordentlig syk og brøt sammen da jeg var 30, uten å ha arbeidet meg opp noen trygdepoeng, og uten å kunne dokumentere at jeg egentlig var syk før det, så jeg hadde ingen sjans på å få ung ufør. Jeg har altså levd på minstepensjon i 16 år, unntatt de årene jeg brukte av arven. Jeg tror ikke du tenker på at det faktisk er skjebner bak dem som havner på NAV. Anonymkode: 18c66...2dc 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #19 Skrevet 1. november 2016 Pengene "utsugeren" arver er vel mest sannsynlig beskattet både 3 og 4 ganger med det systemet vi har i Norge... Så med en litt mer realistisk vinkling i tankegangen din får du heller håpe både foreldrene og den uføre tjente godt i mange år og satt på noen mill i banken før ulykken traff. Anonymkode: a15ce...c88 1
Gjest skjære Skrevet 1. november 2016 #20 Skrevet 1. november 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pengene kom fra salg av eiendom som mine foreldre hadde slitt for å nedbetale i menge år, mye av tiden på kun èn pensjon. Begge mine foreldre ble uføretrygdede pga fysisk sykdom. Min far hadde bare èn arm og ett ben som fungerte skikkelig, og min mor kan jeg ikke huske at det var èn dag hun ikke klagde over vondt i hodet eller et annet sted. Dette huset som disse menneskene altså klarte å bygge og nedbetale, ble altså til den arven som jeg måtte bruke opp fordi jeg havnet i NAV-systemet. Anonymkode: 18c66...2dc Bare for å være sikker, du fikk et gjeldfritt hus du måtte selge? Fikk du ikke eie egen bolig? Eller solgte du huset frivillig slik at du fikk pengene, og de måtte du bruke opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå