Gjest baby_love Skrevet 23. november 2004 #1 Skrevet 23. november 2004 jeg har snart vært i et forhold nå i 3-4 månder. Vi begge er 17 år. jeg vet han har hatt sex med flere jenter men aldri i et forhold. Jeg er jomfru og har ikke lyst enda. :oops: selv om vi kan ha det koselig, føler jeg meg ikke klar. Jeg vil ikke. Er det noe galt med meg? tror ikke det plager han noe særlig men, vet mange av veninnene mine bare ligger med noen for å ikke være jomfru lenger. Er alt mye enklere når det er overstått? Huff...takker for alle gode svar...
Dru Skrevet 23. november 2004 #2 Skrevet 23. november 2004 Det er da ikke noe galt med deg selv om du ikke vil. Er du ikke klar, så er du ikke klar. Og hva venninner og andre jenter gjør burde overhodet ikke ha noen innvirkning på din avgjørelse. Man bestemmer helt selv når man vil debutere, og føles det ikke riktig, så bør man heller ikke gjøre det. Jeg vil tro at følelsene i etterkant blir kjipe hvis man debuterer fordi man føler man må. Selv hadde jeg ikke det problemet, for jeg visste at jeg var klar når situasjonen oppstod. Og alt er ikke mye enklere når det er overstått. Da kommer følelsene. Kanskje man angrer, kanskje det ikke var så fantastisk som man trodde det skulle være... Eller kanskje det var alt man trodde, og mer til. Den siste følelsen vil man vel mest sannsynlig få hvis man debuterer når man er 100% klar for det. Konklusjonen min er vel at dette er det bare du som bestemmer over. Og at du ikke skal la deg presse til å gjøre noe du egentlig ikke vil.
Gjest Hel Skrevet 23. november 2004 #3 Skrevet 23. november 2004 Det er absolutt ikke noe galt med deg. Synes bare det er bra at du venter til du er klar. Å ha sex bare for å få det overstått kommer du sikkert til å angre. Jeg ventet selv til jeg var 18 og er glad for det. Så ikke la deg presse. :-)
Saga Skrevet 23. november 2004 #4 Skrevet 23. november 2004 Jeg ventet også ganske lenge. Alle er forskjellige. Jeg vet ikke om man alltid føler at det er helt rett, noen gang vil man kanskje også bare bli ferdig med det fordi man er usikker.. ?
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2004 #5 Skrevet 24. november 2004 Jeg ventet til jeg var 21. Da var jeg klar
Superlammet Skrevet 24. november 2004 #6 Skrevet 24. november 2004 Vent nøyaktig så lenge som du vil! Det er ikke opp til noen andre enn deg selv. Forhastninger når det gjelder debutt er noe du nesten garantert kommer til å angre på. Du vet det best selv når du er klar Og det er ingen verdens ting å være flau over!
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2004 #7 Skrevet 24. november 2004 Er alt mye enklere når det er overstått? Ja, ting er lettere når det er 'overstått', rett og slett fordi man da vet hva det er snakk om. Samme hvor god fantasi man har, kan man ikke fullt ut skjønne noe man ikke har opplevd. MEN det betyr ikke at du skal gjøre noe du ikke er klar for. Det kommer når det kommer. Ikke stress det, bare nyt det å ha en kjæreste som respekterer dine valg!
Bright_eyes Skrevet 24. november 2004 #8 Skrevet 24. november 2004 MEN det betyr ikke at du skal gjøre noe du ikke er klar for. Det kommer når det kommer. Ikke stress det, bare nyt det å ha en kjæreste som respekterer dine valg! Henger meg på denne her! Jeg var ganske tidlig ute selv, var 15.... Men jeg hadde en helt utrolig gutt som også debuterte med meg, han var følsom og vi hadde veldig god tid... D gjorde vanvittig vondt for meg de første tre-fire gangene og han var kjempe vár på mine følelser så jeg var heldig der... IKKE gjør noe du ikke vil, og du er en av de heldige om han er forståelsesfull!!! Snakk med ham, og gjæne under akten den første gang sånn at han vet hvordan du har d! Kommunikasjon er noe av d viktigste i seksuallivet... Lykke til! Hilsen Bright_eyes!
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 24. november 2004 #9 Skrevet 24. november 2004 det gjør ikke SÅ vondt heller. sprenger bare litt men vent til du er klar.
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2004 #10 Skrevet 24. november 2004 Det handler jo ikke bare om hvor vondt/lite vondt det er å debutere, men om man føler seg moden nok til å ha et "fullbyrdet" seksuelt forhold. ting BLIR annerledes nr man har sex; det kan være lettere å knytte seg til partneren, det er lettere å bli utnyttet (av en som "bare vil ha sex"), og man må ta ansvar for prevansjon og å unngå sykdommer. Ikke noe å forhaste seg med, med andre ord. Jeg selv debuterte ikke før jeg var over tjue, kanskje kunne jeg debutert før og blitt litt mer moden littegrann tidligere. Man lærer mye av å involvere seg med noen - men da jeg faktisk ikke har vært involvert med noen (i forhold) uten sex vet jeg ikke helt om verdien av det man lærer avhenger så mye av sex/ikke sex. Vent så lenge du vil, du:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå