AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 Min venninne (hun er 24, jeg er 27 om det skulle være av noen betydning) har startet egen facebook-gruppe for sitt IVF prosjekt i Danmark. Hun er ferdig med studiene og jobber. Jeg har bidratt med 1500 kroner og det er det jeg synes jeg kan gi henne per nå. Det har vært mye snakk i denne gruppen hennes om at det er så vanskelig å være singel og slite med å ikke få barn. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre per nå. Hun har begynt å sende sånne forespørsler på Vipps. Sånne "xxx ber om 1500 kroner" nesten nesten hver fjortende dag og jeg blir litt satt ut. Jeg har ikke økonomi til å finansiere hennes IVF-prosjekt. Hun vil ikke høre på dette og mener at jeg kan bidra litt. Jeg har to barn selv, nettopp kjøpt hus med samboer og økonomien tillater ikke at jeg skal gi henne så mye penger. Jeg har andre ting jeg vil prioritere. Ferie, oppussing osv. Problemet her er jo at jeg føler meg som en dritt som sier nei, mens hun klager i facebook-gruppen sin og på den vanlige facebooken sin. I et av innleggene tagget hun meg også og sa "xxx er så heldig som får egne unger, men ikke vil hun dele gleden med andre". Dette ble gjort i facebook-gruppa - men det kom ikke noen svar eller likes der. Ut ifra hva hun skriver selv har hun fått inn rundt 20 000 kroner og jeg føler ikke at jeg er urimelig. Jeg har sagt hun kan få arvetøy, leker og lignende siden vi ikke skal ha flere. Kan jeg få noen tips? Er det greit av meg å kutte kontakten når jeg føler alt går på det økonomiske her? Er det jeg som er en dritt? Anonymkode: 71df3...92c 8
Populært innlegg Sirah Skrevet 31. oktober 2016 Populært innlegg #2 Skrevet 31. oktober 2016 Nei du er IKKE en dritt! Du har bidratt med det du kan, og venninnen din burde være VELDIG takknemlig for det du har bidratt med! Snakk om å være utakknemlig! Hvor mye koster dette prosjektet hennes egentlig? Hun er jo bare 24, ingen grunn til å stresse! 182
Populært innlegg Raven Emerald Skrevet 31. oktober 2016 Populært innlegg #3 Skrevet 31. oktober 2016 What..? Kronerulling for IVF?? Aldri hørt om..! Det er hun som er urimelig, ikke du. Jeg hadde meldt meg ut av den gruppa fluksens. 170
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #4 Skrevet 31. oktober 2016 Dette høres helt sprøtt ut. Tull? Anonymkode: 53cac...533 42
Ananas. Skrevet 31. oktober 2016 #5 Skrevet 31. oktober 2016 Ja, det er greit av deg å kutte kontakten. Hun oppfører seg fullstendig urimelig. 39
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #6 Skrevet 31. oktober 2016 What??? Hun virker jo helt sprø. Anonymkode: 97267...9dc 42
Populært innlegg Nuith Skrevet 31. oktober 2016 Populært innlegg #7 Skrevet 31. oktober 2016 har hun ikke råd til å dekke IVF selv har hun ikke råd til barn. så enkelt er det. 30.000 kr er under ett år i barnehage. med andre ord noe gun burde klare å spare opp på godt under et år. 117
Cessa74 Skrevet 31. oktober 2016 #8 Skrevet 31. oktober 2016 Herregud for en syk venninne du har - dette må jo være kødd??? Hvis hun ikke har råd til å finansiere dette selv, så bør hun iallefall ikke få barn. Først orden på økonomi -så barn. Synes også hun er ung ifht å allerede nå satse på storken i danmark som single? Uansett du har gitt mer enn nok, og hadde jeg vært deg ville jeg kuttet henne tvert. Makan til useriøs og direkte slem oppførsel skal man lete lenge etter. Hun burde vært superglad for dine 1500 kr - uansett - når hun først har sunket så sleipt lavt som mulig. Du er jammen ikke en dust her - og det vet du nok innerst inne. Bruk tid og krefter på det du blir glad for og med de vennene som ikke bare tar, men som også gir.. 41
Kattugla Skrevet 31. oktober 2016 #9 Skrevet 31. oktober 2016 Det er ikke du som er dritt, men hun som er vanvittig uforskammet og utakknemlig. Det er ikke andres jobb å finansiere videreføring av hennes gener.. (Send henne en link til denne tråden!) 26
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #10 Skrevet 31. oktober 2016 Hadde trekt meg unna. 24 år og vil ha barn. Hun kan vel vente på den rette enda noen år. Evt spare til hun har råd selv. Om det er det hun virkelig har tenkt å bruke penger på det. ( Må jo bare lure) var selv 24 når jeg fikk nr 1 men da i et stabilt forhold, så tenker ikke bare på at hun er ung, men mest økonomi. Anonymkode: 71807...d32 20
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #11 Skrevet 31. oktober 2016 Slikt dekker man selv enkelt og greit. tigge penger er ikke bra. Anonymkode: 14870...2f8 19
Mousj Skrevet 31. oktober 2016 #12 Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Utakknemlig KJERRING, og det slo hun godt og grundig fast ved å vise sitt sanne, ansvarsfraskrivende og ekstremt frekke ansikt i form av den taggingen. Jeg tror dette må være noe av det frekkeste jeg har hørt om. Hun må da være slekta og vennegjengens store snakkis? Fas henne ut du, stille og rolig. Med mindre du føler for å faktisk fortelle henne hvor superkleint dette pengeprosjektet er. Dersom det er en mann inni bildet her, og ikke bare et spermglass, så hadde det jo vært interessant å høre hva han synes om tiggerferden? Jeg er helt målløs. Endret 31. oktober 2016 av Mousj Leste litt grundigere. Jeg ser du skriver singel. Makes sense. 29
Maleficenta Skrevet 31. oktober 2016 #13 Skrevet 31. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min venninne (hun er 24, jeg er 27 om det skulle være av noen betydning) har startet egen facebook-gruppe for sitt IVF prosjekt i Danmark. Hun er ferdig med studiene og jobber. Jeg har bidratt med 1500 kroner og det er det jeg synes jeg kan gi henne per nå. Det har vært mye snakk i denne gruppen hennes om at det er så vanskelig å være singel og slite med å ikke få barn. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre per nå. Hun har begynt å sende sånne forespørsler på Vipps. Sånne "xxx ber om 1500 kroner" nesten nesten hver fjortende dag og jeg blir litt satt ut. Jeg har ikke økonomi til å finansiere hennes IVF-prosjekt. Hun vil ikke høre på dette og mener at jeg kan bidra litt. Jeg har to barn selv, nettopp kjøpt hus med samboer og økonomien tillater ikke at jeg skal gi henne så mye penger. Jeg har andre ting jeg vil prioritere. Ferie, oppussing osv. Problemet her er jo at jeg føler meg som en dritt som sier nei, mens hun klager i facebook-gruppen sin og på den vanlige facebooken sin. I et av innleggene tagget hun meg også og sa "xxx er så heldig som får egne unger, men ikke vil hun dele gleden med andre". Dette ble gjort i facebook-gruppa - men det kom ikke noen svar eller likes der. Ut ifra hva hun skriver selv har hun fått inn rundt 20 000 kroner og jeg føler ikke at jeg er urimelig. Jeg har sagt hun kan få arvetøy, leker og lignende siden vi ikke skal ha flere. Kan jeg få noen tips? Er det greit av meg å kutte kontakten når jeg føler alt går på det økonomiske her? Er det jeg som er en dritt? Anonymkode: 71df3...92c Hva i helv... Hvorfor i all verden mener hun at du skal dekke hennes ivf utgifter? Altså det er da ikke ditt ansvar å hjelpe henne med dette her og.hva i f... er det hun stresser med? Hun er 24... Og du skal da ikke ha noe dårlig samvittighet fordi du har barn og ikke hun. Hvorfor mener hun at du skylder henne dette? 21
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #14 Skrevet 31. oktober 2016 39 minutter siden, Sirah skrev: Nei du er IKKE en dritt! Du har bidratt med det du kan, og venninnen din burde være VELDIG takknemlig for det du har bidratt med! Snakk om å være utakknemlig! Hvor mye koster dette prosjektet hennes egentlig? Hun er jo bare 24, ingen grunn til å stresse! Jeg synes også jeg har bidratt med nok. Jeg har jo økonomi til å gi mer, men jeg føler at det er ikke "min plass" om det gir mening. Om hun vil ha barn, så føler jeg at om hun hadde manglet 1500 og spurt om hjelp: det hadde vært greit. Men sånn som hun driver på med nå, det er ekkelt og veldig ubehagelig. Hun skal til Danmark. Hun gir veldig vage svar. Alt fra 15 000 per forsøk til 20 000. Hun skal til Danmark i Januar etter hva jeg har skjønt og prøve for første gang. Det er dette jeg har prøvd å fortelle henne også, hun har jo ikke dårlig tid. Jeg foreslo til henne å sjekke egglagre (AMH tror jeg) og få svar der. Det gjorde hun, og alt så bra ut. Gode egglagre, men hun er alikevel fast bestemt på at hun skal ha barn nå. Det er alt hun snakker om. At hun skal ha barn. 42 minutter siden, Raven Emerald skrev: What..? Kronerulling for IVF?? Aldri hørt om..! Det er hun som er urimelig, ikke du. Jeg hadde meldt meg ut av den gruppa fluksens. Samboeren min har meldt seg ut, så ble han meldt inn igjen, så meldte han seg ut og krysset ut for at han ikke kunne bli meldt inn igjen. Jeg skyr veldig lett unna drama. 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette høres helt sprøtt ut. Tull? Anonymkode: 53cac...533 Nei, jeg tuller ikke. Det har holdt på sånn nå siden i sommer. Anonymkode: 71df3...92c 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #15 Skrevet 31. oktober 2016 36 minutter siden, Mousj skrev: Utakknemlig KJERRING, og det slo hun godt og grundig fast ved å vise sitt sanne, ansvarsfraskrivende og ekstremt frekke ansikt i form av den taggingen. Jeg tror dette må være noe av det frekkeste jeg har hørt om. Hun må da være slekta og vennegjengens store snakkis? Fas henne ut du, stille og rolig. Med mindre du føler for å faktisk fortelle henne hvor superkleint dette pengeprosjektet er. Dersom det er en mann inni bildet her, og ikke bare et spermglass, så hadde det jo vært interessant å høre hva han synes om tiggerferden? Jeg er helt målløs. Venninnegjengen vår snakker mye om det når hun ikke er der. En av dem har gitt 5 000 og fikk ikke et takk engang. Det har ikke jeg heller fått for så vidt. Hun forventer "mer", at vi som har barn og er etablerte skal spandere på henne inn i mammarollen. Det har vi ikke mulighet til, og det er langt ifra alle som har barn. Hennes egne foreldre har ikke gitt henne noe penger. Såpass har hun skrevet på facebook Jeg har litt lyst til å fortelle om hvor grusomt merkelig dette her er, og at det er upassende. Hadde noen spurt om kontonr, så hadde det jo vært greit men hun presser jo på alle til å gi henne. Det er jo ikke mulig. Hun er singel. Anonymkode: 71df3...92c 15
Raven Emerald Skrevet 31. oktober 2016 #16 Skrevet 31. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Samboeren min har meldt seg ut, så ble han meldt inn igjen, så meldte han seg ut og krysset ut for at han ikke kunne bli meldt inn igjen. Jeg skyr veldig lett unna drama. Anonymkode: 71df3...92c Hadde fulgt samboeren din sitt eksempel, jeg. Glatt! Neste blir vel at hun ber om å få låne samboer'n din sin sperm, for du må jo dele, vet du. 41
Gjest Jessica Skrevet 31. oktober 2016 #17 Skrevet 31. oktober 2016 Hun høres rimelig desperat ut. Sånt mener jeg at folk må ha råd til for å ha råd til barn. Jeg hadde meldt meg ut av gruppen og hun ut av livet mitt fram til hun kom ned på jorda igjen. Maken til frekkhet
Gjest made4u Skrevet 31. oktober 2016 #18 Skrevet 31. oktober 2016 Aldri i verden om jeg hadde opprettet en gruppe for å støtte meg selv eller oss (dersom jeg var i et forhold) slik, ikke en gang om jeg trengte en livsviktig medisin. Jeg hadde sågar blitt stresset om andre gjorde det på mine vegne, at hun oppretter det selv anser jeg som tigging.
penny_ Skrevet 31. oktober 2016 #19 Skrevet 31. oktober 2016 Kanskje et dumt spørsmål, men.. er IVF for de som ikke kan bli befruktet på vanlig måte eller er det for single damer som ikke klarer å finne seg en mann? 5
Emas Skrevet 31. oktober 2016 #20 Skrevet 31. oktober 2016 Hjelpes! Dette virkar for sprøtt til å vere sant! Innmari spesiellt og frekt! 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå