Gå til innhold

Liker personligheten men ikke livsstilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden holdt jeg på med en kar, og det endte dårlig av ulike årsaker. En stund senere endte vi som kolleger (jeg visste ikke han jobbet på det aktuelle stedet før etter jeg hadde begynt i jobben). Det tok ca 6mnd før det ble noen slags god stemning igjen, men vi overkom det pga vi likevel måtte jobbe sammen, og etter hvert utviklet det seg til et godt vennskap.

Vi var unge og dumme den gangen, og jeg føler ikke vårt tidligere forhold hadde vært noen grunn til at det ikke skal gå denne gangen.

Saken er: han er veldig forelsket i meg, og har vært det siden vi var sammen første gangen. Jeg er fullt klar over dette, da han sier det rett ut. Samtidig som han også sier det var verre før. Jeg er drømmedama hans osvosv. Vi har en utrolig god kjemi.

Jeg har likevel sagt det er uaktuelt sånn som det er nå, å prøve igjen. 

Jeg syntes rett og slett ikke han tar ting seriøst (økonomi, utdannelse, jobb ++), og selvom jeg vet vi hadde hatt det fint kjærlighetsmessig så hadde jeg konstant vært misfornøyd med disse tingene. Føler jeg høres ut som en statusjeger når jeg sier det, men det hadde påvirket den livsstilen jeg ønsker å leve.. Han sier også han ikke ønsker å "endre seg for noen".

Syntes dette er en skikkelig kjip situasjon. Har forsøkt å veilede han, motivere osv til å gjøre noe med sin situasjon, og det fungerer kanskje der og da, men med en gang han blir overlatt til seg selv så er det samme regla igjen..

Anonymkode: d0bde...76e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt tips til deg: Ikke tenk på de som du ikke har valgt ut selv, de som du bare tenker på som et mulig valg fordi de har valgt deg. Velg selv!

Hadde denne mannen vært i tankene dine om du hadde valgt noen selv? Hadde du lagt merke til han utenom alle disse tingene om at du er drømmedama hans osv?

Anonymkode: 5db91...3e5

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enkelt tips til deg: Ikke tenk på de som du ikke har valgt ut selv, de som du bare tenker på som et mulig valg fordi de har valgt deg. Velg selv!

Hadde denne mannen vært i tankene dine om du hadde valgt noen selv? Hadde du lagt merke til han utenom alle disse tingene om at du er drømmedama hans osv?

Anonymkode: 5db91...3e5

Vi har vært mye i lag før han "innrømte" disse følelsene, og jeg har alltid hatt et godt øye for ham. Jeg føler han tar meg som jeg er - både mine positive og negative sider - men at jeg dømmer han og ikke klarer å legge vekk hans "feil".. På en måte føler jeg meg slem, men samtidig så er det ting som jeg ser på som viktige ting for meg..

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Ikke la deg forlede av at han sier du er drømmedama hans. Han er ikke glad nok i deg til å endre sin ustabile livsstil. Og det er ikke ditt ansvar å endre ham. Du trenger en som har livet på stell, som du skriver. Da er det en annen som passer bedre for deg. Sånn er det med den saken. Punktum.

Skrevet

Er selv single og lar ting gli litt ut, som eksempel så vurderer jeg sterkt å kjøpe meg ett par høyttalere hvor nypris for disse ligger på 150.000 kroner, brukt som dem må kjøpes i dag så får man en ganske så god bruktbil for prisen man må betale for dem. Galskap ja, jeg vet det er det og fornuft kan ikke forsvare noe slik, dog er det noe jeg bare MÅ gjennomføre.

Vi hannkjønn har en tendens til å la alt gli ut som single, alt jeg gjør er absolutt ikke rasjonelt eller fornuftig, men som singel kan jeg gjøre de tingene - må nødvendigvis stramme meg opp voldsomt dersom jeg skal inn i et forhold igjen og vet jo det selv også, og pleier å stramme meg opp når jeg er i forhold om ikke så fungerer jo ikke det.

Ta andre ting i min livsstil også, nå kan jeg kaste bort en søndag på absolutt ingenting hjemme i sofaen, slik er jeg aldri i ett forhold da jeg jo er opptatt av å vise at det er tak i meg...

Hvem han er som singel er således ikke nødvendigvis representativt for hvordan han er i ett forhold, men det forutsetter jo at du er ei som stiller krav til hannkjønn, og det virker du jo å være...

Skrevet

Slutt å vær så desperat.

Anonymkode: b1d38...f1b

Skrevet
1 minutt siden, made4u skrev:

Er selv single og lar ting gli litt ut, som eksempel så vurderer jeg sterkt å kjøpe meg ett par høyttalere hvor nypris for disse ligger på 150.000 kroner, brukt som dem må kjøpes i dag så får man en ganske så god bruktbil for prisen man må betale for dem. Galskap ja, jeg vet det er det og fornuft kan ikke forsvare noe slik, dog er det noe jeg bare MÅ gjennomføre.

Vi hannkjønn har en tendens til å la alt gli ut som single, alt jeg gjør er absolutt ikke rasjonelt eller fornuftig, men som singel kan jeg gjøre de tingene - må nødvendigvis stramme meg opp voldsomt dersom jeg skal inn i et forhold igjen og vet jo det selv også, og pleier å stramme meg opp når jeg er i forhold om ikke så fungerer jo ikke det.

Ta andre ting i min livsstil også, nå kan jeg kaste bort en søndag på absolutt ingenting hjemme i sofaen, slik er jeg aldri i ett forhold da jeg jo er opptatt av å vise at det er tak i meg...

Hvem han er som singel er således ikke nødvendigvis representativt for hvordan han er i ett forhold, men det forutsetter jo at du er ei som stiller krav til hannkjønn, og det virker du jo å være...

Disse tingene har vært konsekvent i de årene jeg har kjent ham - også i de årene han hadde kjæreste (3 av dem). Ikke fullført VGS, skylder på andre for at han ikke har gjort det, jobber i en veldig lavtlønnet jobb han ikke trives i men "gidder aldri" se seg om etter andre jobber, lever fra hånd til munn og sløser penger på div (klær, bil, klokker, spise ute etc) samtidig som han bor hos faren (pga det er økonomisk).

Føler han mangler en vilje til å utrette noe/være selvstendig, noe som er viktig for min del.

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse tingene har vært konsekvent i de årene jeg har kjent ham - også i de årene han hadde kjæreste (3 av dem). Ikke fullført VGS, skylder på andre for at han ikke har gjort det, jobber i en veldig lavtlønnet jobb han ikke trives i men "gidder aldri" se seg om etter andre jobber, lever fra hånd til munn og sløser penger på div (klær, bil, klokker, spise ute etc) samtidig som han bor hos faren (pga det er økonomisk).

Føler han mangler en vilje til å utrette noe/være selvstendig, noe som er viktig for min del.

Å bo hjemme hos foreldre er jo litt sært i voksen alder... Således å ikke tilpasse seg ett forhold.

Bra du har krav og at mye er viktig for deg i ett forhold, slik skal og må det være.

Skrevet
53 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Ikke la deg forlede av at han sier du er drømmedama hans. Han er ikke glad nok i deg til å endre sin ustabile livsstil. Og det er ikke ditt ansvar å endre ham. Du trenger en som har livet på stell, som du skriver.

Enig.

Anonymkode: 9681d...9ee

Skrevet
Akkurat nå, made4u skrev:

Å bo hjemme hos foreldre er jo litt sært i voksen alder... Således å ikke tilpasse seg ett forhold.

Bra du har krav og at mye er viktig for deg i ett forhold, slik skal og må det være.

Han er 25 nå, og bor fortsatt hos faren ja. Faren er lite hjemme, men jeg syntes fortsatt det er ganske sært å være hjemmeboende i voksen alder, særlig når det ikke er noen "god" grunn for det, f.eks for å slippe studielån. 

Det er viktig for meg at man skal være økonomisk ansvarlig, være seriøs mtp utdanning/jobb osv. Er redd for å bli en krykke han kan humpe på hvis jeg evt velger å gå for oss. Begge må faktisk bidra til felleskassa. Jeg har selv kjøpt meg egen leilighet, studerer, jobber på siden osv, så føler gapet her er litt stort.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er 25 nå, og bor fortsatt hos faren ja. Faren er lite hjemme, men jeg syntes fortsatt det er ganske sært å være hjemmeboende i voksen alder, særlig når det ikke er noen "god" grunn for det, f.eks for å slippe studielån. 

Det er viktig for meg at man skal være økonomisk ansvarlig, være seriøs mtp utdanning/jobb osv. Er redd for å bli en krykke han kan humpe på hvis jeg evt velger å gå for oss. Begge må faktisk bidra til felleskassa. Jeg har selv kjøpt meg egen leilighet, studerer, jobber på siden osv, så føler gapet her er litt stort.

Må være balanse i et forhold, noenlunde i alle fall, for stor forskjell mellom parter fungerer ikke.

For et hannkjønn er det også vanskelig dersom dama utretter mer enn enn selv, jeg ville absolutt ikke trives med ei som tjente 2 mill i året og hadde kommet mye lenger enn meg, ikke med ei som kom rett fra uteliggertilværelse heller. Aller helst skal dama ha litt mindre i inntekt enn meg selv, jeg liker å trekke henne opp heller enn å føle meg som en byrde i et forhold - siste jeg ønsker meg er ei som bidrar mer enn meg, jeg har stolthet som hannkjønn.

Skrevet
1 minutt siden, made4u skrev:

Må være balanse i et forhold, noenlunde i alle fall, for stor forskjell mellom parter fungerer ikke.

For et hannkjønn er det også vanskelig dersom dama utretter mer enn enn selv, jeg ville absolutt ikke trives med ei som tjente 2 mill i året og hadde kommet mye lenger enn meg, ikke med ei som kom rett fra uteliggertilværelse heller. Aller helst skal dama ha litt mindre i inntekt enn meg selv, jeg liker å trekke henne opp heller enn å føle meg som en byrde i et forhold - siste jeg ønsker meg er ei som bidrar mer enn meg, jeg har stolthet som hannkjønn.

Ikke sant. Ikke at jeg kommer til å ha noen millionlønn når jeg er ferdigutdannet, men kommer til å tjene mer enn han og har gode muligheter for å videreutdanne meg og tjene ganske mye mer enn han igjen. Hovedproblemet er vel ikke "drittjobben" han er i, men at han hverken liker den eller har noen ambisjon om å gjøre noe mer innen den/bytte jobb. Jeg har alltid vært nøktern med penger, spart og gjort gode valg. Vet ikke hvordan jeg hadde taklet det med en som satt og kastet bort hele lønna si på fjas hver mnd - men ikke kunne fått reparert vaskemaskinen når den røk.

Skrevet

:forvirra::klo:

Anonymkode: 9e040...d2c

• Liker 1
Skrevet
På Monday, October 31, 2016 den 23.16, AnonymBruker skrev:

:forvirra::klo:

Anonymkode: 9e040...d2c

Helt enig :fnise:

Anonymkode: 11e33...cc5

Skrevet
På 31.10.2016 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes rett og slett ikke han tar ting seriøst (økonomi, utdannelse, jobb ++)

På hvilken måte? Det høres jo ut som han har en jobb allerede, for eksempel.

Skrevet
På 31.10.2016 den 21.14, Bossa Nova skrev:

Ikke la deg forlede av at han sier du er drømmedama hans. Han er ikke glad nok i deg til å endre sin ustabile livsstil. Og det er ikke ditt ansvar å endre ham. Du trenger en som har livet på stell, som du skriver. Da er det en annen som passer bedre for deg. Sånn er det med den saken. Punktum.

Hvorfor skal han endre seg fordi hun ønsker det? Hvis hun er så glad i han, burde vel hun heller godta han som han er, og ikke se på han som et oppussingsobjekt. Da er det bedre om hun finner seg en som allerede er god nok for henne. Der er vi enig.

Gjest Bossa Nova
Skrevet
1 minutt siden, Mythic skrev:

Hvorfor skal han endre seg fordi hun ønsker det? Hvis hun er så glad i han, burde vel hun heller godta han som han er, og ikke se på han som et oppussingsobjekt. Da er det bedre om hun finner seg en som allerede er god nok for henne. Der er vi enig.

Du har et poeng, å se på han som et oppussingsprosjekt er en dårlig ide.

Skrevet
45 minutter siden, jabx skrev:

På hvilken måte? Det høres jo ut som han har en jobb allerede, for eksempel.

Har jobb på samme sted som han var lærling etter VGS (serviceyrket, ekstremt lav lønn) hvor han ikke besto lærlingtiden, har ikke tatt noe initiativ til å ta igjen det han strøk på for å bestå, sløser bort penger på materialistiske ting istedenfor å spare, og bor derfor heller hjemme hos far enn å få til noe eget etc.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har jobb på samme sted som han var lærling etter VGS (serviceyrket, ekstremt lav lønn) hvor han ikke besto lærlingtiden, har ikke tatt noe initiativ til å ta igjen det han strøk på for å bestå, sløser bort penger på materialistiske ting istedenfor å spare, og bor derfor heller hjemme hos far enn å få til noe eget etc.

Du må jo ikke være sammen med han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...