AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 De fleste av oss har nok forandret seg litt etter fjortiss-tiden, og meg som med de fleste andre så har man sikkert en del merkelige og spesielle utsagn man brukte som fjortiss. Her er uttrykk og ting man sa og gjorde som fjortiss: - I-landsproblemer - si det i et lattermildt tonefall (oversatt til luksusproblemer - altså klaging over for dårlige klær, pc'er, etc selvom man visste at tingene ikke var dårlige). - Hobbypsykolog (dette begrepet ble brukt en gang om folk som var sladrete). - Rapping og hip-hop er teit (dette mente vi i en hel dag - en hel dag). - Tarded (en person som er teit, mongo). - Alt med mindre innbyggere enn cirka 35 000 stk var bygder. - Å joine (å bli med noen - blanding av engelsk og norsk). - Typ (som i det svenske språket, altså ordet cirka). Samt masse mer. Jeg husker ikke alt, men hva sa og gjorde dere som er typisk for deres fjortiss-tid? Anonymkode: 69c9c...7b3
Selma1984 Skrevet 31. oktober 2016 #2 Skrevet 31. oktober 2016 Urk.... jeg var fjortis i 99-01-ish. "da'aah" med tilhørende sassy håndbevegelse "drit-" foran absolutt alle adjektiv. "Fritidsproblemer" ble brukt til alle aktiviteter man selv mente at ikke var kule. F.eks ble det at jeg brukte 3-4 timer i stallen hver dag betegna som fritidsproblemer av de som hang på Statoil "Hemma lull lull" Tror dette var en betegnelse på utviklingsHemma. 1
Mari Y Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Synes ikke alle disse begrepene nødvendigvis er så teite(som 'joine' eller 'I- landsproblemer. 'Mongo' er jeg hvel ikke tilhenger av, fordi det kan missforståes som sleng-begrep mot utviklingshemmede). Men er glad hele den tiden er over for lengst. Var et Helvete, noen ganger, for å si det mildt.
Minya Skrevet 2. november 2016 #4 Skrevet 2. november 2016 Jeg husker vi hadde et par verbale virus i samme gata som "lissom". "Not" var en av dem, slengt på slutten av en setning som for å utheve sarkasme eller noe. "Ånei" samme greia, på slutten av en setning eller bare slengt ut i lufta som et slags sarkastisk utsagn. Omtrent midt på ungdomsskolen ble det også fryktelig populært å rope NALEY! helt ut av det blå, til mye latter. Dette oppdaget en elevene som var noe mentalt utfordret, og begynte selvfølgelig å si det på særdeles upassende tidspunkter. Som feks midt i et minutt stillhet på en skolegudstjeneste...
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #5 Skrevet 2. november 2016 På 31.10.2016 den 20.08, AnonymBruker skrev: De fleste av oss har nok forandret seg litt etter fjortiss-tiden, og meg som med de fleste andre så har man sikkert en del merkelige og spesielle utsagn man brukte som fjortiss. Her er uttrykk og ting man sa og gjorde som fjortiss: - I-landsproblemer - si det i et lattermildt tonefall (oversatt til luksusproblemer - altså klaging over for dårlige klær, pc'er, etc selvom man visste at tingene ikke var dårlige). - Hobbypsykolog (dette begrepet ble brukt en gang om folk som var sladrete). - Rapping og hip-hop er teit (dette mente vi i en hel dag - en hel dag). - Tarded (en person som er teit, mongo). - Alt med mindre innbyggere enn cirka 35 000 stk var bygder. - Å joine (å bli med noen - blanding av engelsk og norsk). - Typ (som i det svenske språket, altså ordet cirka). Samt masse mer. Jeg husker ikke alt, men hva sa og gjorde dere som er typisk for deres fjortiss-tid? Anonymkode: 69c9c...7b3 Hva er problemet med å kalle noe et i-lands problem, eller bruke ordet hobbypsykolog. Er selv godt opp i 20-årene, men dette er da ord jeg bruker dersom det skulle passe i sammenheng. Anonymkode: c0b2a...832 1
SunnivaOslo Skrevet 2. november 2016 #6 Skrevet 2. november 2016 Da-ah! Serr?(seriøst?)liksom,bare,ass,'a=hva skjer a?bli med a! Hva faen? Fritids (fritidsproblemer) Nøøøørd Loke=gå rundt,loka=gal/sprø"han er loka ass!" Joine=bli med på noe Sigg/gherro=røyk Fluz=penger keef/jif=hasj...brukte jif som kodeord på sms typ "kan jeg låne jif av deg?"="kan jeg kjøpe keef (hasj)av deg? I tilfelle mødre skulle gå på mobilen.. Soss=vestkantfolk Sikkert mye mer jeg ikke kommer på her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå