Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hår-sparer
Skrevet

Jeg vil sette pris på litt veiledning. Det virker som om mange av dere KG'ere har mye erfaring og kunnskap om velvære&pleie - jeg, derimot, kan ingenting om emnet, men har lyst å lære. På forhånd takk for svar!

1) Jeg sparer til langt hår. Har funnet en frisør som har klippet tuppene og litt mere pga slitasje, hver 8. uke, tilsammen 3 ganger nå. Jeg synes ikke jeg merker forskjell verken i lengde eller tykkelse. :veldigsur: Jeg har samtidig også farget deler av håret mitt (ettervekster etter striper) og lurer på om fargingen er årsaken til at håret ikke blir lengre? Dessuten har jeg krøllete hår, så da tar det visst lenger tid, sier frisøren.... Jeg har vært kjempenøye med hårstellet: bruker frisørkjøpte produkter: jevnlige kurer, og vasker ikke håret hver dag. Hva kan jeg gjøre bedre!?

2) Jeg begynte med pudder for første gang i sommer, og er forbløffet over den fine effekten det kan gi. Men noenganger lurer jeg på om foundation er bedre? eller bør jeg bruke begge deler? Jeg har tendenser til uren hud og trenger noe som dekker på en naturlig måte. Anbefalinger? tips? God dekkstift?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

(1) Håret ditt vokser med jevn hastighet, mellom 1 og 2 cm pr. måned. Det er genetisk, og det er lite du kan gjøre for å speede opp denne prosessen. Hårfarging virker ikke inn på hårveksten.

Håret vokser muligens raskere om sommeren enn om vinteren. Mange anbefaler tilskudd av B-vitaminer, gjerne i form av ølgjær for å gi næring til hud, hår og negler.

(2) du kan velge selv etter behov; i dag finnes det både foundationer og puddere tilpasset alle hudtyper. Så lenge du bruker gode produkter tilpasset din hudtype, kan du mikse og matche som du vil.

Skrevet

Hei.

Jeg har selv spart til langt hår og gjorde som deg. Klippet meg ofte. Etter min mening, for ofte for oss som vil spare.

Jeg kom hele tiden tilbake til utgangspunktet, så jeg klippet meg ikke på 4 mnd i stedet.

Og klippet lite når jeg først klippet det.

Var nøye med å pleie det godt og la det gro.

I følge flere frisører så skal ikke vi som har langt hår klippes så ofte som hver 8.uke.

Om det stemmer er jeg ikke 100% sikker på. Men jeg velger å følge det rådet.

I tillegg som ethereal sier kan b-vitaminer hjelpe.

Jeg tar det, tar også silicia (heter det tror jeg). Det er også for hud, negler og hår.

Mulig det er ganske likt b-vitamin...ikke helt sikker :)

Prøv det i tillegg!

Skrevet

Jeg sparer også, og har det siste året klippet tuppene ca hver 4. måned. Da rekker håret å vokse litt + at det ikke blir for slitt. Men etter 4 måneder begynner tuppene å bli flisete og da må en klippe mer når en først klipper. Sist jeg var hos frisøren fikk jeg høre at jeg har en type hår som burde klippes hver 8.uke :o . Er de ute etter å kapre kunder eller? Jeg synes det blir for ofte for håret mitt vokser sakte.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg sparer også' date=' og har det siste året klippet tuppene ca hver 4. måned. Da rekker håret å vokse litt + at det ikke blir for slitt. Men etter 4 måneder begynner tuppene å bli flisete og da må en klippe mer når en først klipper. Sist jeg var hos frisøren fikk jeg høre at jeg har en type hår som burde klippes hver 8.uke :o . Er de ute etter å kapre kunder eller? Jeg synes det blir for ofte for håret mitt vokser sakte.[/quote']

ikke hør på dem.

frisører hater langt hår og frisører vil gjerne skinne deg også :ler:

Skrevet

Har kjøpt shampoo og balsam som heter F.A.S.T. fra merket Nisim hos min frisør. Det skal visstnok få håret til å vokse raskere. Er ikke helt overbevist, men greit nok.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...