AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg vil så veldig, veldig gjerne få en fot innenfor rus og psykiatri! Jeg har en CV som er sammensatt av veldig mye forskjellig. Og den bærer preg av at jeg er i en omskoleringsfase mtp at jeg tar kurs og enkeltemner for å ha noe å bygge på før jeg begynner på Vernepleiestudiet kommende høst. Så jeg faller til kort på de fleste stillingsutlysningene. Jeg føler rett og slett at jeg ikke kommer inn nåløyet på de faste stillingene når jeg søker via søknadsportalen på kommunene. (Oslo omegn). Og jeg prøver å være kreativ for hva som skal til for å få et innpass som tilkalingsvikar. Er det en ide å besøke hver og en av de aktuelle stedene, presentere meg og levere søknaden til leder? Eller er det helt poengløst sånn egentlig? Andre innspill til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: dc29a...3d8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #2 Skrevet 31. oktober 2016 Selvfølgelig får du ikke fast stilling når du ikke er kvalifisert. Du kan ringe rundt og forhøre deg om muligheten for å være tilkallingsvikar, men det er vel ikke så rart at arbeidsgivere ønsker ansatte med kompetanse innen rus og psykistri fremfor en som er "fra gaten"? Evt kan jo si at du jobber for å komme inn på vernepleien neste år. Anonymkode: 46695...c61 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #3 Skrevet 31. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig får du ikke fast stilling når du ikke er kvalifisert. Du kan ringe rundt og forhøre deg om muligheten for å være tilkallingsvikar, men det er vel ikke så rart at arbeidsgivere ønsker ansatte med kompetanse innen rus og psykistri fremfor en som er "fra gaten"? Evt kan jo si at du jobber for å komme inn på vernepleien neste år. Anonymkode: 46695...c61 Søker assistent og miljøarbeider stillinger. Og vektlegger spesielt at jeg er kommende Vernepleierstudent og ønsker erfaring. Derfor jeg lurer på om dette er en bedre innfallsvinkel. Ingen ambisjon om noe fast 100% stilling. Fast stilling på +/- 20% liksom. Jeg er realist. Anonymkode: dc29a...3d8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #4 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg leverte søknader rundt på forskjellige sykehjem. Nå har jeg jobbet på sykehjem i 3 år så kanskje det er en av grunnene til at jeg kom inn på intervju men. De skulle ringe meg i løpet av uken. Det var en fast helgestilling tredje hver helg. Så jeg anbefaler deg å levere søknader personlig. Det er sånn jeg har fått jobb alle gangene. Anonymkode: 832a5...353 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 I beste fall, så kan du klare å få deg en fast helgestilling(11-13%) eller bli vikar (ikke fast stilling) på sykehjem, siden du er uten erfaring. Dessuten så er det vel ingen eller svært få plasser som har en stillingsprosent så lav som 20% +/-. Må legge til at i kommunen jeg jobber i, så nytter det ikke å prøve å levere en søknad personlig eller ringe og høre om det er rom for en ny vikar. Man blir bare henvist til å sjekke stillinger på kommunens hjemmeside/finn.no og legge inn en søknad elektronisk. Mulig ikke alle kommuner er like firkantede. At du er en kommende vernepleierstudent blir nok ikke vektlagt noe særlig siden du ikke har kommet inn ennå, men hvis du derimot kommer inn, så kan det jo absolutt svært positivt. Lykke til Anonymkode: 5beb8...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå