AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 Idag når jeg var ute med hunden for og lufte den, pleier jeg og la den gå løs, slik at den får løpt av seg litt energi. Den er fremdeles ung, ca 9 måneder. Men da jeg snudde meg vekk i ett øyeblikks uoppmerksomhet, så hadde hunden satt noe i halsen som den prøvde og hoste opp. Så jeg gikk nærmere for å ta en kikk, og viste seg da at hele munnen var FULL av blod, prøvde og åpne munnen for å se om jeg kunne se noe men ingenting, prøvde og få den til og stå men den bare krøp seg sammen, med øyne fulle av tårer og tanken om at det verste hadde skjedd, la jeg hunden over skulderen og løp hjem. Satte hunden i baksetet og dro rett til veterinæren, visste seg da at den hadde satt fast ett bein i halsen, så de måtte få den til å sove for å kunne ta det ut. Nå i ettertid har jo hunden det bra, men da det sto på der og da var jeg ikke særlig høy i hatten. Jeg vet iallefall hva jeg skal være mer obs på i fremtiden. Hvis dere lurer er jeg en mann på 35, merkelig det, hvor knyttet vi blir til disse dyrene våre. Anonymkode: e812d...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Hva slags bein? Et som hunden hadde funnet ute eller har den fått noe hjemme? Anonymkode: 47bd9...62c
MrsPiggyBank Skrevet 2. november 2016 #3 Skrevet 2. november 2016 OMG, så traumatisk! Og så flink du var som holdt hodet nogenlunde kaldt og handlet riktig. Jeg hadde vært rimelig skjelven etter en sånn episode. Hadde selv en nesten-episode der hundene mine ble litt vel nysgjerrige på noe i veikanten, og det viste seg å være en slange av det mega-giftige slaget (jeg bor i Texas). Den valgte heldigvis å slange seg vekk i stedet for å angripe, men hadde den bitt ville det vært over og ut. Måtte sitte og bare puste en stund etter det møtet. Selvsagt knytter man seg til hundene sine - og særlig er det ille å tenke på at de skal lide uten å forstå hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #4 Skrevet 2. november 2016 Jeg bodde i ingenmannsland en stund, hadde ikke førerkortet enda, så var litt avhengig av samboeren min. En morgen våkner jeg av at hunden min styrer rundt i stua, så jeg går å sjekker hva som skjer. Der sitter hunden på ett teppe totalt dekket i blod. Jeg har aldri sett så mye blod før, han er en hund på 2 kg og det var blod OVERALT ! Var overbevist at nå dør han. Vekket kjæresten min og sa jeg måtte ta hunden til veterinær NÅ. Han svarer med at veterinæren vår ikke har åpnet enda, så prøver han å sove igjen. Han gadd ikke kjøre ekstra 20 min til nærmeste krise vet. Kjeftet han huden full, han heiv neg ut av soverommet og låste døra. Så jeg sprang rundt til naboene, ingen var hjemme. Ringte taxi, men de nektet å ta hund. Ville faen meg haiket, men kjører aldri noen forbi der jeg bodde. Så jeg måtte sitte der, helt knust og overbevist om at jeg ble å miste bestevennen min den morgenen. En time senere så åpner den lokale veterinæren, kjæresten kom seg ut av senga, og kjørte oss dit. Han var på kanten til å dø av blodtap. Aldri vært så redd. Man blir utrulig knyttet til pelsdottene sine... (kjæresten ble ettertrykkelig dumpa mens jeg var på venterommet hos veterinæren om noen skulle lure.) Anonymkode: 79197...c29 3
Gjest HappyWaffle Skrevet 2. november 2016 #5 Skrevet 2. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bodde i ingenmannsland en stund, hadde ikke førerkortet enda, så var litt avhengig av samboeren min. En morgen våkner jeg av at hunden min styrer rundt i stua, så jeg går å sjekker hva som skjer. Der sitter hunden på ett teppe totalt dekket i blod. Jeg har aldri sett så mye blod før, han er en hund på 2 kg og det var blod OVERALT ! Var overbevist at nå dør han. Vekket kjæresten min og sa jeg måtte ta hunden til veterinær NÅ. Han svarer med at veterinæren vår ikke har åpnet enda, så prøver han å sove igjen. Han gadd ikke kjøre ekstra 20 min til nærmeste krise vet. Kjeftet han huden full, han heiv neg ut av soverommet og låste døra. Så jeg sprang rundt til naboene, ingen var hjemme. Ringte taxi, men de nektet å ta hund. Ville faen meg haiket, men kjører aldri noen forbi der jeg bodde. Så jeg måtte sitte der, helt knust og overbevist om at jeg ble å miste bestevennen min den morgenen. En time senere så åpner den lokale veterinæren, kjæresten kom seg ut av senga, og kjørte oss dit. Han var på kanten til å dø av blodtap. Aldri vært så redd. Man blir utrulig knyttet til pelsdottene sine... (kjæresten ble ettertrykkelig dumpa mens jeg var på venterommet hos veterinæren om noen skulle lure.) Anonymkode: 79197...c29 Herregud for en idiot av en mann! Han hadde nok blitt dumpa her å ja. Fyflate...
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #6 Skrevet 2. november 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags bein? Et som hunden hadde funnet ute eller har den fått noe hjemme? Anonymkode: 47bd9...62c Nei viste seg at det var noe åtselgreier som den hadde funnet i veikanten, som den hadde begynnt og gnage på. Anonymkode: e812d...ca8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #7 Skrevet 2. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bodde i ingenmannsland en stund, hadde ikke førerkortet enda, så var litt avhengig av samboeren min. En morgen våkner jeg av at hunden min styrer rundt i stua, så jeg går å sjekker hva som skjer. Der sitter hunden på ett teppe totalt dekket i blod. Jeg har aldri sett så mye blod før, han er en hund på 2 kg og det var blod OVERALT ! Var overbevist at nå dør han. Vekket kjæresten min og sa jeg måtte ta hunden til veterinær NÅ. Han svarer med at veterinæren vår ikke har åpnet enda, så prøver han å sove igjen. Han gadd ikke kjøre ekstra 20 min til nærmeste krise vet. Kjeftet han huden full, han heiv neg ut av soverommet og låste døra. Så jeg sprang rundt til naboene, ingen var hjemme. Ringte taxi, men de nektet å ta hund. Ville faen meg haiket, men kjører aldri noen forbi der jeg bodde. Så jeg måtte sitte der, helt knust og overbevist om at jeg ble å miste bestevennen min den morgenen. En time senere så åpner den lokale veterinæren, kjæresten kom seg ut av senga, og kjørte oss dit. Han var på kanten til å dø av blodtap. Aldri vært så redd. Man blir utrulig knyttet til pelsdottene sine... (kjæresten ble ettertrykkelig dumpa mens jeg var på venterommet hos veterinæren om noen skulle lure.) Anonymkode: 79197...c29 Herregud for en situasjon! Stakkars deg, og stakkars hunden din! For en drittsekk av en mann, jeg ble glad når jeg kom til slutten av innlegget og så at du dumpet ham sporenstreks. 👍 Anonymkode: 9a5be...303 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #8 Skrevet 2. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei viste seg at det var noe åtselgreier som den hadde funnet i veikanten, som den hadde begynnt og gnage på. Anonymkode: e812d...ca8 Uff så skummelt Anonymkode: 47bd9...62c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #9 Skrevet 2. november 2016 Så bra at det ordnet seg Tror jeg hadde følt akkurat det samme om jeg hadde vært i en sånn situasjon med kattene mine. De små pelsdottene blir på en måte våre beste venner. Anonymkode: 2ed88...e80
Linnpinn9 Skrevet 2. november 2016 #10 Skrevet 2. november 2016 Huff, for en forferdelig situasjon Bra du fikk hunden til dyrlege og alt ordnet seg. Håper ikke noe sånt skjer igjen.
wulfie Skrevet 2. november 2016 #11 Skrevet 2. november 2016 Så bra det ordnet seg! Du var flink å håndtere det
tørkestativ Skrevet 2. november 2016 #12 Skrevet 2. november 2016 Bra du klarte å holde hodet kaldt! Det gjorde ikke jeg når min hund fikk i seg kaffe.. kaffe er veldig giftig for hunder, men det visste jeg ikke da. Hun kastet opp hele kvelden og gjemte seg under ting. Jeg hylgråt og var sikker på at hun letet etter en trygg plass å dø.. men så gikk det over og hun var helt fin. Ringte vetrinæren neste morgen og det hadde heldigvis gått bra. Mistet helt hodet når jeg sto oppi det, men egentlig burde jeg jo ringt vet.vakten så de kunne gitt henne kull.. lesson learned..
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #13 Skrevet 2. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bodde i ingenmannsland en stund, hadde ikke førerkortet enda, så var litt avhengig av samboeren min. En morgen våkner jeg av at hunden min styrer rundt i stua, så jeg går å sjekker hva som skjer. Der sitter hunden på ett teppe totalt dekket i blod. Jeg har aldri sett så mye blod før, han er en hund på 2 kg og det var blod OVERALT ! Var overbevist at nå dør han. Vekket kjæresten min og sa jeg måtte ta hunden til veterinær NÅ. Han svarer med at veterinæren vår ikke har åpnet enda, så prøver han å sove igjen. Han gadd ikke kjøre ekstra 20 min til nærmeste krise vet. Kjeftet han huden full, han heiv neg ut av soverommet og låste døra. Så jeg sprang rundt til naboene, ingen var hjemme. Ringte taxi, men de nektet å ta hund. Ville faen meg haiket, men kjører aldri noen forbi der jeg bodde. Så jeg måtte sitte der, helt knust og overbevist om at jeg ble å miste bestevennen min den morgenen. En time senere så åpner den lokale veterinæren, kjæresten kom seg ut av senga, og kjørte oss dit. Han var på kanten til å dø av blodtap. Aldri vært så redd. Man blir utrulig knyttet til pelsdottene sine... (kjæresten ble ettertrykkelig dumpa mens jeg var på venterommet hos veterinæren om noen skulle lure.) Anonymkode: 79197...c29 Hvorfor tok du ikke med deg bilnøklene, og lånte bilen til kjæresten din - for å finne en veterinær? Anonymkode: 30414...3b2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #14 Skrevet 2. november 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tok du ikke med deg bilnøklene, og lånte bilen til kjæresten din - for å finne en veterinær? Anonymkode: 30414...3b2 Ts hadde ikke førerkort. Ikke sikkert TS kunne kjøre bil heller. Anonymkode: 47bd9...62c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #15 Skrevet 2. november 2016 9 timer siden, tørkestativ skrev: kaffe er veldig giftig for hunder, Det visste jeg overhodet ikke, sjokolade vet jeg jo at ikke er bra for dem, men kaffe? Er det liksom gruten, eller selve kaffen? Anonymkode: e812d...ca8
tørkestativ Skrevet 2. november 2016 #16 Skrevet 2. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det visste jeg overhodet ikke, sjokolade vet jeg jo at ikke er bra for dem, men kaffe? Er det liksom gruten, eller selve kaffen? Anonymkode: e812d...ca8 Min spiste kaffegrut. Det var brukt som gjødsel i et blomsterbed. Men har lest at all drikke som inneholder koffein er giftig. Så regner med det er det samme med vanlig flytende kaffe også..
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #17 Skrevet 2. november 2016 Flott hvordan du håndterte situasjonen! Har en valp på 11 måneder og tørr kun å slippe henne løs med en annen hund vi ofte møter, som hun har knyttet bånd til. Og selv da står jeg med øynene klistret til henne. Får et lignende mamma-instinkt over henne, må jeg si! Anonymkode: 35cb4...577
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #18 Skrevet 2. november 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tok du ikke med deg bilnøklene, og lånte bilen til kjæresten din - for å finne en veterinær? Anonymkode: 30414...3b2 På den tiden visste jeg såvidt hvordan man skrudde på en bil, hadde aldri kjørt en før. Anonymkode: 79197...c29
Gjest StripeyPanda Skrevet 3. november 2016 #19 Skrevet 3. november 2016 Skummel situasjon! Anbefaler alle å søke opp hvordan man feks. tar Heimlich-manøveren på hund/katt, hvordan gjøre CPR osv. Man vet aldri når man får behov for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå