Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Jeg er fulltidsstudent uten jobb. Jeg søker hele tiden, og håper på å få noe etter hvert. I mellomtiden lurer jeg på hva jeg kan finne på? For det første er jeg vant til å jobbe, så det er veldig uvant å ikke gjøre det. Samtidig skulle jeg gjerne hatt litt mer penger i hverdagen.

Jeg prøver å tenke ut alternative måter å tjene litt penger. Jeg vil ikke være forever living forhandler eller noe slikt, jeg er heller ikke flink til å strikke for å selge videre, håndarbeid i det hele tatt er ikke mi greie. 

Har dere kreative sjeler der ute noen gode ideer? 
Vil gjerne KUN ha seriøse forslag, takk!

Anonymkode: bdc79...319

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sleng opp lappe i butikker om at du søker jobb som vaskehjelp, barnepasser, hundelufter.

Kjøp billig ræl på eBay og selg videre til ein høyere pris.

Bli støttekontakt, de får vel littegranne betalt for det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg trenger også råd om å tjene penger. Men siden jeg er ufør og ikke klarer å komme meg ut på jobb så må jeg kunne tjene penger fra sofaen med en data på fanget.

Er for tiden ikke gangbar så jeg kommer ingen steder, men siden eksmann ikke har våre barn noenting og ikke betaler noenting og nav har tatt barnetillegget fra meg så har jeg vært avhengig av kredittkort for å få regningene til å gå opp i opp. Barnas forsikringer og en masse annet måtte jo betales. Og nav har i brev opplyst om 12 mnd behandlingstid.

Og jeg kan ikke lovlig tjene mer penger selv om nav og eksmann ikke lenger betaler det jeg og barna trenger for å overleve. Litt rart siden de 2 før betalte tilsammen 8000 i barnetrygd, barnebidrag og barnetillegg.. Nå har jeg 12000 utbetalt og det skal dekke huslån, strøm, mobil, alle forsikringer, mat, klær og alt annet barna trenger i hverdagen. Meg er det ikke så farlig med men ungene trenger jo sitt.

Blir kvalm av å lese hvor fett vi uføre har det.

Lev på min lønn med min sykdom en mnd og se. Jeg bytter med hvem som helst!!

Har ikke mer å selge, ungenes gamle sykler og utvokste klær og gamle sko er allerede solgt.

Anonymkode: a9ddb...18f

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnas forsikringer og en masse annet måtte jo betales. Og nav har i brev opplyst om 12 mnd behandlingstid.

Jeg ville starter med å si opp forsikringene. Det er unødvendig for de aller fleste, spesielt når du har så dårlig råd.

Anonymkode: 65adc...af0

• Liker 4
Skrevet

Hvis du kjeder deg, så kanskje du kan bli med på spørreundersøkelser som for eksempel You Gov eller panel.no

Hvis du ikke er interessert i å kjøpe noe med gavekortene du vinner, så kan du kanskje forsøke å selge dem. Dermed tjener du kanskje noen kroner der? :)

Anonymkode: a631e...7ef

Skrevet

Sier ikke opp barnas forsikringer, jeg ble ufør veldig ung og hadde min mamma hatt forsikring på meg så hadde jeg ikke hatt det så vanskelig økonomisk nå.

Mine barn har førsteprioritet, og de er fullstendig klar over min økonomi og helse, så de går i brukte klær med stolthet. Vi koser oss hjemme i høstferier, juleferier og alle høytider. Vi kjøper billig mat som går ut på dato i dag, vi lager restemat og reparerer det vi kan så vi kaster aldri noe før det ikke lenger finnes håp.

Men nå er det en økonomisk krise og jeg trenger egentlig 4-5 tusen svarte penger i ett par mnd så jeg kommer over kneika og håper nav godkjenner mitt krav om barnetillegg som de tok fra meg ved en feil.

Jeg er ingen naver, jeg har jobbet fra jeg var 14, har alltid eid det jeg bor i og har jobbet så mye jeg klarer i alle år, kun når min sykdom er som verst at jeg ikke klarer å jobbe. Har aldri bedt om noe fra noen, bortsett fra min uføretrygd de periodene jeg er som verst. Og jeg føler meg så liten når jeg må krangle med nav om noe vi alle har krav på. Du har barnefradrag på din skatt, jeg får det i min uføretrygd. Og når de tar fra meg det og barnefar straffer meg ved at han ikke betaler noe for sine barn  fordi jeg ville skilles, da blir hverdagen tøff.

Så alle tips om noe jeg kan tjene penger på hjemmefra mottas med takk. Har tenkt på eBay og Asia, kjøpe og så selge dyrt men da må man ha penger til å kjøpe det først. 

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, NordTroll skrev:

Sleng opp lappe i butikker om at du søker jobb som vaskehjelp, barnepasser, hundelufter.

Kjøp billig ræl på eBay og selg videre til ein høyere pris.

Bli støttekontakt, de får vel littegranne betalt for det.

Støttekontakter får bra lønn

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger også råd om å tjene penger. Men siden jeg er ufør og ikke klarer å komme meg ut på jobb så må jeg kunne tjene penger fra sofaen med en data på fanget.

Er for tiden ikke gangbar så jeg kommer ingen steder, men siden eksmann ikke har våre barn noenting og ikke betaler noenting og nav har tatt barnetillegget fra meg så har jeg vært avhengig av kredittkort for å få regningene til å gå opp i opp. Barnas forsikringer og en masse annet måtte jo betales. Og nav har i brev opplyst om 12 mnd behandlingstid.

Og jeg kan ikke lovlig tjene mer penger selv om nav og eksmann ikke lenger betaler det jeg og barna trenger for å overleve. Litt rart siden de 2 før betalte tilsammen 8000 i barnetrygd, barnebidrag og barnetillegg.. Nå har jeg 12000 utbetalt og det skal dekke huslån, strøm, mobil, alle forsikringer, mat, klær og alt annet barna trenger i hverdagen. Meg er det ikke så farlig med men ungene trenger jo sitt.

Blir kvalm av å lese hvor fett vi uføre har det.

Lev på min lønn med min sykdom en mnd og se. Jeg bytter med hvem som helst!!

Har ikke mer å selge, ungenes gamle sykler og utvokste klær og gamle sko er allerede solgt.

Kjøpe ting på wish/dx og selge videre?

Gjest Baremenneske
Skrevet

Har du eventuelt noen kreative hobbyer du kan tjene litt på da? Noe som du synes er litt moro å holde på med, og samtidig kan være av interesse for andre å kjøpe? -Verdt et forsøk 😉

Skrevet

Tips til studenten: kveldsjobb på bensinstasjon og matbutikk. Vaskejobb for mindre firmaer på kveldstid. 

Hva studerer du? Kanskje extrajobb for ett firma som driver med det du studerer?

Leser du økonomi, hva med å tilby privatpersoner å hjelpe de med å gå gjennom økonomien.

Studerer du innen helsefag, hva med helgejobbing på sykehjem.

Kokk, tilby tjenester til de som skal lage store fester/feiring.

Flink til å bake, lag julekaker for salg.

Tilby julevasking av hus.

Bor du i nærheten av en campingplass, tilby å vaske campingvogner etter folket har reist hjem.

Gå med avisa. Eller selg VG på søndag på døra.

Barnevakt.

Glad i dyr, tilby hundelufting eller stallhjelp.

Vaske biler.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for: 

Sitat

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

* Noe som tilrettelegger for, forherliger eller oppfordrer til brudd på norsk lov. Man kan diskutere eksisterende lovverk, men debatt rundt bruk av rusmidler som er ulovlige i Norge vil bli slettet.

Mvh Sulosi, mod.

• Liker 1
Skrevet

Start et konsulentfirma og søk på offentlige anbud. Det forventes neppe at du faktisk leverer noe.

Eller hva med å starte en religion og få statsstøtte. Du kan være heltidslønnet forstander.

I det hele tatt er et sugerør ned i offentlige midler veien gå hvis man vil skaffe mye penger for lite arbeid.

Anonymkode: 08f2e...cc5

Skrevet

Hadde jeg trengt ekstra penger, så hadde jeg hengt lapp i butikken og tilbudt vaskehjelp, det tror jeg nesten garantert at man får napp på, og utfører man en god jobb, så kan man ha jobben / ekstra inntekt så lenge man vil.

Anonymkode: 47658...13a

Skrevet

Kanskje noe telefonsalgs-jobb kan foregå hjemmefra og når du har tid? Aner ikke, men burde jo være samme hvor du jobber fra da?

Annonse på Finn.no eller lignende om strøjobber?

Har du bil og bor i for eksempel bergen men kommer fra sogn og fjordene, så kan du ta med deg passasjerer eller kolli mot betaling og slik spare kostnad.

Flaskepanting, hvis hver krone teller så kommer det med...

Reparere sykler for betaling, PC'er dersom datakunnskaper?

Kjøp og salg med fortjenestemargin, noen som ser etter billige samlerobjekter på finn og kjøper det rette og selger med fortjeneste. Går jo med biler også forsåvidt om du er en god kjøper/selger og har kunnskap om noe.

Kommer ikke på mer i farten

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville starter med å si opp forsikringene. Det er unødvendig for de aller fleste, spesielt når du har så dårlig råd.

Anonymkode: 65adc...af0

Nå nei, har du ikke forsikring sitter du i saksa hvis det skjer noe.

Skrevet

Dette med forsikring på barna, er det nødvendig? Jeg mener, vi har gratis helsevesen, så det blir kun egenandelen på røntgen man betaler. Dette har blir tatt opp i Forbrukermagasinet / TV2 Hjelper deg, og konklusjonen var at det er bare tull å ha.

Så hvorfor kjøper dere barneforsikring?

Anonymkode: 47658...13a

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet igjen for regelbrudd:

Sitat

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

* Noe som tilrettelegger for, forherliger eller oppfordrer til brudd på norsk lov. 

/lillesky (mod)

Skrevet

Barneforsikringen mine barn har gir de økonomisk trygghet om noe skulle skje. Havner de i rullestol får jeg nok penger til å bygge om huset så de kan bli boende hjemme. Blir de uføre så får de en klekkelig erstatning så de slipper økonomiske problemer og kan tilrettelegge fremtiden på beste måte. Den gir meg rett til hjelp så jeg kan få reise til barnet og være der på hotell mens barnet ligger på sykehus. Den forsikringen er gull verdt om noe skulle skje. 

Gjest Bossa Nova
Skrevet
På 31.10.2016 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Hei hei!

Jeg er fulltidsstudent uten jobb. Jeg søker hele tiden, og håper på å få noe etter hvert. I mellomtiden lurer jeg på hva jeg kan finne på? For det første er jeg vant til å jobbe, så det er veldig uvant å ikke gjøre det. Samtidig skulle jeg gjerne hatt litt mer penger i hverdagen.

Jeg prøver å tenke ut alternative måter å tjene litt penger. Jeg vil ikke være forever living forhandler eller noe slikt, jeg er heller ikke flink til å strikke for å selge videre, håndarbeid i det hele tatt er ikke mi greie. 

Har dere kreative sjeler der ute noen gode ideer? 
Vil gjerne KUN ha seriøse forslag, takk!

Anonymkode: bdc79...319

Kan du ta utgangspunkt i det du studerer? Skrive artikler om emnet til tidsskrifter? Noen gir ikke ei krone, mens andre betaler opp til 5000 for en god artikkel. På denne måten slipper du å bruke så mye energi på noe annet en studiene, men lærer istedet mer av det du studerer. To fluer i en smekk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...