Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

MrDeal sms spam! Andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått sms spam/svindel fra MrDeal?

Det er raklame for å få 200 gratisspill hos LeoVegas. 
Har fått tre sms'er i løpet av en halvtime. Står ingen nr! Bare "MrDeal". Går ikke ant å legge nummeret i søppelposten, for det er ingen telefonnummer! Står ingen telefonnummer i loggen heller, bare "MrDeal". Prøvde å legge til som kontakt, går ikke fordi det er ingen telefonnummer. Sjekket netcom men det står ingenting på fakturaen, de har ikke trekt penger eller noe. 

Det er to lenker i sms'ene. "Spill her" etterfulgt av en link.
Også "avreg?" med link. 

Jeg tørr ikke å trykke på avregisterere, for hva fader kan de finne på å gjøre da?
Linkene starter med mrdeal.no. 

Jeg har ikke meldt på noe som helst. Bortsett fra "normale" kundeting som coop, kitchen og kjente butikker. Eneste nettbutikken jeg bruker er cdon.com og jeg har aldri fått noe sms fra dem før. 

Anonymkode: 66d0f...0d6

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har fått sms spam/svindel fra MrDeal?

Det er raklame for å få 200 gratisspill hos LeoVegas. 
Har fått tre sms'er i løpet av en halvtime. Står ingen nr! Bare "MrDeal". Går ikke ant å legge nummeret i søppelposten, for det er ingen telefonnummer! Står ingen telefonnummer i loggen heller, bare "MrDeal". Prøvde å legge til som kontakt, går ikke fordi det er ingen telefonnummer. Sjekket netcom men det står ingenting på fakturaen, de har ikke trekt penger eller noe. 

Det er to lenker i sms'ene. "Spill her" etterfulgt av en link.
Også "avreg?" med link. 

Jeg tørr ikke å trykke på avregisterere, for hva fader kan de finne på å gjøre da?
Linkene starter med mrdeal.no. 

Jeg har ikke meldt på noe som helst. Bortsett fra "normale" kundeting som coop, kitchen og kjente butikker. Eneste nettbutikken jeg bruker er cdon.com og jeg har aldri fått noe sms fra dem før. 

Både jeg og samboer har også fått de meldingene idag. Jeg avregistrerte meg etter de to første og fikk ikke den siste.  (Tok screenshot av skjermen både før og etter.)

Anonymkode: a5be9...064

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Både jeg og samboer har også fått de meldingene idag. Jeg avregistrerte meg etter de to første og fikk ikke den siste.  (Tok screenshot av skjermen både før og etter.)

Jeg har googlet litt, og det å svare på spam/svindel, vil gjøre at de vet at nummeret er i bruk. Slik at du blir bombadert med enda mer spam, og de sleger nummeret ditt til andre.Ikke alle opererer slik altså. Jeg tror ikke dette er svindel, men mer spam og ulovlig reklame. Men hvem vet. 

Har fått to til etter at jeg laget tråden. Sendte inn klage til forbrukerombudet. 

ts

Skrevet

Jeg har fått én sms av de i dag. Turde heller ikke trykke på linken for avregistrering, den så jo litt sketchy ut den og. 

Anonymkode: cfba2...e2e

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har googlet litt, og det å svare på spam/svindel, vil gjøre at de vet at nummeret er i bruk. Slik at du blir bombadert med enda mer spam, og de sleger nummeret ditt til andre.Ikke alle opererer slik altså. Jeg tror ikke dette er svindel, men mer spam og ulovlig reklame. Men hvem vet. 

Har fått to til etter at jeg laget tråden. Sendte inn klage til forbrukerombudet. 

ts

Mye mulig. Jeg sendte også epost og ba de redegjøre for hvor de har telefonnummeret mitt fra.  Spennende å se om jeg får svar.

Skrevet

Bra det ikke bare er meg!! Var redd at jeg skulle ha fått virus eller noe. Har ikke turt å avregistrere meg heller. Fikk to innen 90 min. Hva er dette tullet? Vet ikke hvor i landet dere bor men jeg bor i Rogaland. Kan område ha noe å si?

Anonymkode: 2258d...3a3

Gjest canacas
Skrevet

Jeg fikk også. Blokkerte nummeret og tenkte ringe dem i dag og kreve svar på hvor de har fått nr mitt fra. 

Skrevet

Takk Gud jeg ikke er alene. 

Jeg anbefaler dere alle å sende inn en klage hos forbrukerombudet. Jo flere som gjør det, jo fortere gjør de noe med saken. Dette er ulovlig reklame og de vil få en bot. 
Dette er forhåpentligvis en harmløs spam. Men de selger våre telefonnummer videre, og det er folk som får SMS, også blir de trekt penger på fakturaen. Uten å i det hele tatt ha svart på SMS'en. Noen trekker penger når du prøver å avregistrere deg, også selger de nummeret ditt videre. For ved å avregistrere så gir du et signal på at nummeret er i bruk. 

Forbrukerombudet er for reklame og jobber med markedsføringsloven. 
Forbrukerrådet er for kunde vs selger problemer. 
Jeg viste ikke om forbrukerombudet før denne saken. Link til siden deres: https://forbrukerombudet.no/

Du bør sende inn en rask klage. Jeg skrev at jeg ikke får til å blokkere dem, ingen nummer (skrev ukjent under telefonnummer), og skrev "MrDeal" og "LeoVegas", la til en screenshot av meldingen jeg fikk. 
Skrev også at jeg ikke har noe med dem å gjøre. Ikke meldt meg opp på noe, for å fremheve at dette er uønsket. Jeg opplyste også om at jeg har reservert meg mot reklame, gjøres gratis hos brønnøysundregisteret for de som ikke vet det. 

Jo flere som klager, jo større sjanse for at djevlene får en kraftig bot! Og stopper dem fra å selge våres nummervidere. 
Her sender du inn en enkel klage på saken: https://e-skjema.no/forbrukerombudet/sd/skjema/FO0003/

Jeg har fått 6 sms'er. Søsteren min har fått 2, pappa har fått 4 så langt. Alle våre nummer er registrert på pappa. Mamma og andre søsteren min har ikke fått noe enda. Alle har reservert seg mot uønsket reklame. 

ts

Gjest canacas
Skrevet

Pokker. Jeg blokkerte nummeret, så får ikke opp melding eller nummer for å legge inn i klagen til forbrukerombudet. Noen som husker nummeret det kom fra? 

• 2 uker senere...
Skrevet

TS her. I
dag fikk jeg mail fra forbrukerombudet ang klagen jeg sendte inn. 

De har sendt meg en kopi av klagen de har sendt til selskapet som sto bak disse sms'ene. Det opplyses om hvilke paragrafer de har brutt og slike ting. Om at flere har fått sms uten å ha meldt oss på noe som helst.
Forbrukerombudet ber selskapet om dokumentasjon på at vi forbrukerne har bekreftet en forhåndssamtykke. Altså at vi har sagt ja til å motta slik reklame på sms. 

Det er 66 andre som har sendt inn klage på sms'ene og de har nå, på våres vegne på en måte, tatt opp kampen mot dette selskapet. I ettertid så har jeg fått 2 sms'er til. Men ellers så har det vært stille, enn så lenge. 

Det lønner seg å klage inn slike ting. Slik at vi får stoppet slike ulovligheter :hoppendeglad:
Det å opplyse forbrukerombudet om slike spam-sms'er er lurt. Send inn en enkel klage, og la dem ta seg av saken. Jo flere som sender inn, jo fortere blir de stoppet. Her er det kun 66 stk som har rapportert inn, det er garantert mange, mange flere som har fått sms'er men ikke gjort noe med det. 
66 er ikke mange, men forbrukerombudet gjør nå noe med saken allikevel. Noe jeg synes er kjempebra. 

Spam-eposter er en ting, de kan du lett blokkere. Men når du ikke engang kan legge nummeret deres i spam-posten på mobilen. Da har de gått for langt. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...