AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 Hei. Jeg er forlover for mitt søsken som skal gifte seg i utlandet til våren. Jeg har nå blitt invitert i utdrikningslag, som også er i utlandet (Europa da, heldigvis). Problemet er at samboeren min og jeg har omtrent så dårlig råd som vi noen gang har hatt (jeg får minstesats AAP på rundt ti tusen i mnd, hans inntekt er heldigvis litt bedre, men vi har ikke mye sparepenger). Vi fikk nylig en uventet høy regning på bl.a. bilreparasjon - et par titalls tusen. Pluss litt annet. Som en konsekvens av det har jeg bl.a. latt være å kjøpe et dyr jeg egentlig hadde planer om å kjøpe og som jeg var veldig glad i, og vi kutter på det vi kan. Jeg har forsøkt å si at det blir ''ille nok'' med to flybilletter tur-retur og bryllupsgave, om det ikke skal være enda en tur-retur-billett, aktiviteter, restaurant, overnatting o.l. Utdrikningslaget blir nok ikke av det dyreste slaget, men likevel mye penger... For noe jeg ikke har såå lyst til heller (kjenner ingen, må snakke engelsk, og jeg sliter litt med sosial angst) - ikke at det er det viktigste, men. Hva kan jeg egentlig gjøre? Er det på noen som helst måte greit å ikke delta? H*n har tidligere sagt at h*n synes det er veldig dårlig gjort om jeg ikke blir med, men jeg sliter med å prioritere dette over ting samboer og jeg absolutt må bruke penger på, og jo lenger jeg må vente/spare, jo dyrere kan vel billettene bli. Vanskelig situasjon. Anonymkode: 39b1e...251
Gjest O.G. Skrevet 31. oktober 2016 #2 Skrevet 31. oktober 2016 Hvis H*n vet om deres økonomiske situasjon og likevel mener det er dårlig gjort at du ikke blir med på utdrikkingslaget så ser ikke H*n deg i det hele tatt. Du er det du kan gi bare for H*n.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #3 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg hadde skjønt om du ikke hadde deltatt, forutsatt at jeg visste at dere virkelig hadde dårlig råd og ikke kastet bort penger på røyk, snus, alkohol osv. Anonymkode: ee8b4...86f
Gjest O.G. Skrevet 31. oktober 2016 #4 Skrevet 31. oktober 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde skjønt om du ikke hadde deltatt, forutsatt at jeg visste at dere virkelig hadde dårlig råd og ikke kastet bort penger på røyk, snus, alkohol osv. Anonymkode: ee8b4...86f Vel, hvis de bruker det på snus, tobakk og alkohol så bruker de da pengene sine på seg selv og du har ingen verdens ting med å kreve at de skal bruke de på deg og ditt utdrikkingslag.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #5 Skrevet 2. november 2016 Dersom noen forsøker å presse deg med "veldig dårlig gjort å ikke bli med" for å spille på samvittighet så kan det være en indikasjon på at det kan være grunn til å revurder det vennskapet. For slik jeg forstår deg, så er dette snakk om et helt annet utrdikningslag til noen mer perfiere bekjente, ikke sant? Man får ikke vært med på alt her i verden, og har man ikke råd, så har man ikke råd. Man må prioritere og du bør selvfølgelig prioritere din egen søsters bryllup. Men om dette dreier seg om en virkelig god venn i utlandet som bare forsnakket seg litt da h*n sa det var dårlig å bli med, så kan man jo for så vidt være ærlig å si at man ikke har råd, siden søstra skal gifte seg neste år. Forstår h*n ikke det er man ikke mye til venn i mine øyne. Anonymkode: 3bfb4...bb9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 På 31.10.2016 den 17.16, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er forlover for mitt søsken som skal gifte seg i utlandet til våren. Jeg har nå blitt invitert i utdrikningslag, som også er i utlandet (Europa da, heldigvis). Problemet er at samboeren min og jeg har omtrent så dårlig råd som vi noen gang har hatt (jeg får minstesats AAP på rundt ti tusen i mnd, hans inntekt er heldigvis litt bedre, men vi har ikke mye sparepenger). Vi fikk nylig en uventet høy regning på bl.a. bilreparasjon - et par titalls tusen. Pluss litt annet. Som en konsekvens av det har jeg bl.a. latt være å kjøpe et dyr jeg egentlig hadde planer om å kjøpe og som jeg var veldig glad i, og vi kutter på det vi kan. Jeg har forsøkt å si at det blir ''ille nok'' med to flybilletter tur-retur og bryllupsgave, om det ikke skal være enda en tur-retur-billett, aktiviteter, restaurant, overnatting o.l. Utdrikningslaget blir nok ikke av det dyreste slaget, men likevel mye penger... For noe jeg ikke har såå lyst til heller (kjenner ingen, må snakke engelsk, og jeg sliter litt med sosial angst) - ikke at det er det viktigste, men. Hva kan jeg egentlig gjøre? Er det på noen som helst måte greit å ikke delta? H*n har tidligere sagt at h*n synes det er veldig dårlig gjort om jeg ikke blir med, men jeg sliter med å prioritere dette over ting samboer og jeg absolutt må bruke penger på, og jo lenger jeg må vente/spare, jo dyrere kan vel billettene bli. Vanskelig situasjon. Anonymkode: 39b1e...251 Nei det syntes jeg ikke. Ikke som søsken. Du deltar (gjør ting så billig som mulig) og finner pengene på en måte. Anonymkode: 06e6d...857
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 Er du forlover, men ikke arrangør av utdrikningslaget? Anonymkode: 354f7...8bd 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 Jeg mister alt av dårlig samvittighet med en gang noen begynner å kreve og presse meg til å være med på noe. Bli skuffet om jeg ikke kan er ok, men å kreve er en frastøtende egenskap. Utdrikningslag syns jeg ikke er viktig, så det hadde jeg lett droppet om jeg ikke hadde økonomi til det Anonymkode: 67cdc...512 1
Ankimaki Skrevet 6. november 2016 #9 Skrevet 6. november 2016 Mange har ikke råd til én tur til utlandet, og da ihvertfall ikke to, så jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet i din situasjon. Jeg hadde fortalt personen at jeg har kjempe lyst til å komme, men at økonomien strekker seg ikke til to turer til utlandet, og at jeg håper at det blir et supert utdrikkingslag. At noen forlager at man skal komme er uhørt synes jeg. Mange avstår utdrikningslag om det er for langt borte, og utlandet er definitivt langt borte. Ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #10 Skrevet 18. november 2016 Jeg syns det er helt innafor å si at man ikke kan komme i et UL pga økonomi. Kjenner forlovere som ikke har vært med i UL til bruden fordi de bor i utlandet. Er lett å si "det finner du penger til", men det er ikke så lett faktisk. MEN, det skal sies. Om det er søsteren/broren din sitt UL du ikke drar til, da syns jeg det er litt teit. For jeg tror en søster/bror ville satt mer pris på at du påkoster deg turen til utlandet enn å gi gave til selve bryllupet. Anonymkode: 21338...d7f
skruf Skrevet 18. november 2016 #11 Skrevet 18. november 2016 På 4.11.2016 den 17.10, AnonymBruker skrev: Er du forlover, men ikke arrangør av utdrikningslaget? Anonymkode: 354f7...8bd Denne stusset jeg også på... Mulig jeg er litt for trøtt akkurat nå, men det er jo vitterlig nok nettopp forloveren som arrangerer utdrikkingslaget. Ergo så burde ts ha laget et utdrikkingslag som var litt rimeligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå