AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg har i 15 år jobbet som hjelpepleier på en somatisk sykehjemsavdeling. De siste 5 årene har jeg hatt diagnosen fibromyalgi. Det har fram til nå gått på et vis, med sykemeldinger i de verste periodene, kombinert med tilrettelegging og bytting av vakter. Har arbeidet mye kveld og natt de siste årene, fordi kroppen fungerer bedre da. Men nå går det rett og slett ikke lengre. Det er lite som hjelper mot smertene, og det er lite som egentlig kan tilrettelegges pga mine smerter og begrensninger. Jeg kan ikke sitte å hvile 5-10 minutter hver time når beboere må på toalettet eller venter på mat eller medisiner. Det går også ut over andre ansatte om de alltid må ta det tyngste arbeidet. Er nå kommet til det punktet at nok er nok, dette går ikke lengre. Ikke 100% i den jobben. Jeg er nå sykemeldt i 4 uker for å prøve å komme meg fysisk, men legen ønsker nå nav på banen mtp evt ny jobb eller omskolering. Men jeg aner jo ikke hva jeg kan klare å gjøre. Hvilke jobber er fysisk lette? Erfaringer? Dette er jo helt i startfasen, men jeg bør vel ha noen forslag selv på hvordan dette skal løses. Jeg ønsker å beholde min nåværende jobb, omså bare 50% og 50% et annet sted, om kroppen klarer det. Ufør er ikke et alternativ. Så hvilke yrker er mindre krevende og som har rom for litt "slakk" noen minutter iløpet av en dag? Har tenkt litt på helsesekretær, men forstår det slik at det ansettes mye sykepleiere i slike stillinger. Det skal vel godt gjøres å få nav med på 3 års høyskoleutdanning? Har også tenkt apotektekniker eller farmasøyt, men aner egentlig ikke hva de egentlig har av arbeidsoppgaver utover det man ser som kunde på apoteket. Barnehage har jeg slått fra meg, ser for meg st det er fysisk tungt med løfting av barn. Kokk har jeg tenkt på, men det er vel også tungt. Det koker egentlig ned til at jeg vet ikke hva jeg kan klare. Er 34 år, og har ikke jobbet med annet enn pleie. Startet som 16åring på utdanningen, og har jobbet ved siden av skolen på sykehjem fram til jeg fikk autorisasjon som 19-åring. Så all min arbeidserfaring er innen dette. Er det noen som kan beskrive litt av yrket sitt? Er gift, har hus og barn, så må jo se an arbeidsmarkedet her jeg bor. Middels stort tettsted, en kommune med 8000 innbyggere så mulughetene er litt begrenset. Setter stor pris på alle svar 😊 Anonymkode: 80b10...977
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Hva med sterilsentral? Du mottar kirurgisk utstyr, rengjør, sorterer, pakker og steriliserer det. Noen pakker er tunge, men de aller fleste er lette. Jeg vil tro det er mulighet for å ta seg noen minutter dersom det trengs. Det siste innlegget i tråden forteller litt om hvordan abeidsdagen er. Der jeg jobbet var det også 3 skift, men vi hadde ikke ansvar for væsker. Anonymkode: 147ba...264
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Mulig dette er litt i overkant for deg, men jeg tenker at denne stillingen er et eksempel på hvilken retning du bør satse på: http://m.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=85338438 Anonymkode: 4d8d1...683
Gjest Mattie16 Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Jeg tenker at apotektekniker eller laborant kunne vært noe? Det er fagutdanninger som følger videregående opplæring. Ellers bioingeniør, farmasøyt eller optiker, hvis du vil ta høyere utdanning. Må ikke finne på å ta sykepleien med din helse, selv de med god helse sliter jo der.
Gjest Mattie16 Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med sterilsentral? Du mottar kirurgisk utstyr, rengjør, sorterer, pakker og steriliserer det. Noen pakker er tunge, men de aller fleste er lette. Jeg vil tro det er mulighet for å ta seg noen minutter dersom det trengs. Det siste innlegget i tråden forteller litt om hvordan abeidsdagen er. Der jeg jobbet var det også 3 skift, men vi hadde ikke ansvar for væsker. Anonymkode: 147ba...264 Dette høres også lurt ut, dersom Ts kan få en slik jobb med sine kvalifikasjoner.
Eneri Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 Miljøarbeider i bolig for psykisk utviklingshemmede/personer med utfordringer som gjør at de trenger noen ilag med seg i boligen. Beboerne trenger ikke ha fysisk handikapp el behov for stell. Miljøarbeider på institusjon for ungdommer/barn som ikke er fysisk handikappede. Apotek, helsekost/bandasjistforretning. Ønsker deg lykke til. Syns du har en god innstilling som ser på andre løsninger enn kun uføretrygd når kroppen ikke lengre klarer jobben du er i nå.
Eneri Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Kom på en ting til; lageransatt på sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå