lindasc Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 Hei! Er det noen som har erfaring fra å være ringevikar? Jeg begynte nettop som ringe-vikar og merker allerede hvor utrolig stress-fullt det er og ikke ha en fast jobb å gå til. Hver dag har det vært en ny barnehage, og jeg har blitt litt stresset av å ikke vite hvor jeg skal, eller hvordan jeg skal komme meg ditt. Jeg har ikke lappen, så jeg er avhenging av at det går busser. Som oftest ringer de meg klokken 7 på morningen, og sier ifra om når og hvor jeg skal jobbe. Helst ville jeg hatt litt lengre oppdrag, men til nå har det vært en dag om gangen. Merker det er veldig stressende, da jeg kommer til en helt ny barnehage, og ikke kjenner de voksne, eller barna, og må lære meg helt nye navn på nytt igjen. Er det noen som har gjort noe lignende? Jeg har utdannelse i markedsføring fra før av, men da det er lite jobber der jeg bor for tiden, så var dette det enkleste, men nå begynner jeg å re-vurdere om jeg skal gjøre dette i det hele tatt. Jeg trenger en inntekt, og må betale husleie, så for meg var dette en OK løsning. Noen som har gått som ringevikar og fått tilbud om fast stilling ett sted?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #2 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg var ringevikar i et renholdsfirma. Jeg kjenner igjen det du beskriver mht usikkerhet og stress av å ikke vite. Hvor skal jeg jobbe, hva skal jeg gjøre, hvordan skal jeg komme meg dit? Jeg var også avhengig av buss, så det var ikke en holdbar løsning. Jeg fikk forsåvidt fast stilling, men det var snakk om kun et par timer i uka, resten var disse løse timene/dagene Jeg tenker det nok er ekstra slitsomt for deg, når du måtte lære nye navn hver dag. Det slapp heldigvis jeg. Anonymkode: 82b01...a1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå