Nuttery Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 Hva er for/mot? Jeg føler mine egne øyenvipper har blitt skjøre og faller lett ut etter årevis med mascarabruk. Føler jeg skader de ved å ta av mascaraen, at de er tørre og ikke blir særlig lenge. Bruker oljerens, men føler jeg må gnikke/gnu en del før mascaraen faktisk går av. Bruker ikke vannfast mascara. Har ved noen anledninger (gjerne hvis jeg skal bort) brukt falske vipper, noe jeg føler har funket veldig greit, vippene har sett fulle ut, jeg har sluppet å ha på mascara på egne vipper og når jeg skal ta de av har jeg bare "dratt av" vippene uten at jeg har følt det har hverken dratt noe særlig i mine egne vipper eller gjort noe vondt. Tenker jeg egentlig burde slutte å bruke mascara totalt for en periode, men føler meg ikke helt vel. Hva er deres tips? Er falske vipper såpass OK at det går an å bruke det mer jevnlig?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #2 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg fjerner bare marcaraen forsiktig, enten med vanlig ansiktsrens eller sminkerens. Har ikke mistet vipper etter 20 år med daglig mascarabruk. Bruker Lancome eller Loreal. Kanskje du burde bytte merke til en som ikke sitter så godt at du ikke fpr den av? Ellers kan det vøre andre årsaker til at vipper faller av. Revmatiske årsaker eller hudsykdommer, øyemidd m.m. Det kan behandles. Anonymkode: 742b1...f47
Gjest lizard queen Skrevet 31. oktober 2016 #4 Skrevet 31. oktober 2016 Synes også det høres rart ut å miste vipper av mascarabruk. Har opplevd det i perioder jeg har brukt mye mascara og ikke fjernet det på kvelden men ellers har jeg ikke hatt noen problemer. Men når det er sagt har du neppe vondt av å gå litt uten også, og falske øyevipper er ikke noe problem å bruke jevnlig Har brukt det daglig i perioder og har ikke merket at vippene mine har falt av.
Gjest Mewtail Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 Hva slags merke er mascaren du bruker? Selv har jeg erfart at noen merker er veldig vanskelige å vaske av i motsetning til andre. Max Factor sine mascarer er lette å vaske av synes jeg, men har flere venninner som ikke tåler det merket. Jeg kan ikke bruke mascara fra Isa Dora, Lancome eller Dior fordi jeg får aldri rene vipper uansett hvor mange omganger med rens jeg bruker. Tenker du på å sette på et sett med løs-vipper hos salong eller løs-vipper du fester selv? Har ingen erfaring med noen av delene. Synes noen kler løs-vipper godt, mens på andre kan det ødelegge for andre trekk i ansiktet fordi vippene blir for overdådige. Har du prøvd Castor Oil på vippene? Jeg brukte det på øyenbrynene mine da de var veldig tynne etter mye overnapping og etter et par måneder ble det flere hår og hårstråene ble mykere. Fikk beskjed av brynsstylisten min at Castor Oil kan gjøre det samme for vippene. Har ikke testet ut oljen på vippene mine.
aiba Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 Har brukt mascara i 18 år, har ingen problemer og fjerner med simple wipes 1
Nuttery Skrevet 2. november 2016 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2016 Bruker Dior Iconic, bytter mellom den vanlige og overcurlen. Kan innrømme jeg ofte slurver med å ta av mascaraen på kvelden.... Blitt flinkere på det i det siste! Brukte det rensevannet fra Loreal en periode, Miscellar (?), men var så sår og irritert rundt øynene etter bruk av dette, og tok rundt 2-3 mnd før det hadde stabilisert seg igjen... Gikk tilbake til renseolje da. Kanskje jeg skal teste ut castor olje! har generelt bra hårvekst i fjeset (bla. øyenbryn), så det er jo verdt et forsøk. Har vært veldig fornøyd med den mascaraen forsåvidt... Vet ikke om det er noen andre som gjør samme nytten
Nuttery Skrevet 2. november 2016 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2016 20 timer siden, Mewtail skrev: Hva slags merke er mascaren du bruker? Selv har jeg erfart at noen merker er veldig vanskelige å vaske av i motsetning til andre. Max Factor sine mascarer er lette å vaske av synes jeg, men har flere venninner som ikke tåler det merket. Jeg kan ikke bruke mascara fra Isa Dora, Lancome eller Dior fordi jeg får aldri rene vipper uansett hvor mange omganger med rens jeg bruker. Tenker du på å sette på et sett med løs-vipper hos salong eller løs-vipper du fester selv? Har ingen erfaring med noen av delene. Synes noen kler løs-vipper godt, mens på andre kan det ødelegge for andre trekk i ansiktet fordi vippene blir for overdådige. Har du prøvd Castor Oil på vippene? Jeg brukte det på øyenbrynene mine da de var veldig tynne etter mye overnapping og etter et par måneder ble det flere hår og hårstråene ble mykere. Fikk beskjed av brynsstylisten min at Castor Oil kan gjøre det samme for vippene. Har ikke testet ut oljen på vippene mine. Tenker sånne jeg fester selv Har flere venninner som har mistet alt av vipper etter forlenget bruk av vipper satt på i salong pga sterkt lim.
Gjest Mewtail Skrevet 2. november 2016 #9 Skrevet 2. november 2016 13 timer siden, Nuttery skrev: Tenker sånne jeg fester selv Har flere venninner som har mistet alt av vipper etter forlenget bruk av vipper satt på i salong pga sterkt lim. Oi! Da forstår jeg at det ikke er et alternativ. Du får prøve deg litt frem og finne ut hva som funker for deg. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå