AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 Hei, For å gjøre en lang historie til kort; Typen min har et barn fra et tidligere forhold. Vært et nokså hardt brudd hvor retten har vært inkludert med tanke på samvær for kjæresten min osv.. Xen hans krever sååå mye fra han.. Han må ta tisseprøver, blodprøver osv til hun godkjenner at han ikke skal gjøre det lenger (Barnet er nå 13 mnd). Ingen av prøvene viser at han har noe i blodet, verken steroider eller dop.. Kan hun virkelig kreve at han skal ta disse prøvene hele tiden til hun føler at han ikke skal ta dette lenger??? Han får jo regning på dette også.. Jeg synes det er urettferdig at han må igjenom dette, og betale.. Jeg synes HUN skal betale dette.. I og med at hun krever dette..Er snakk om 1400 kr hver gang ( 1 gang i mnd). Har han noen rettigheter her???? Anonymkode: a1f55...c13
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #2 Skrevet 31. oktober 2016 Hva er det som gjør at hun krever dette? Anonymkode: 46a10...162 11
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #3 Skrevet 31. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er det som gjør at hun krever dette? Anonymkode: 46a10...162 Han var litt ute å kjøre tidligere, men dette var før de to innledet et forhold... Han brukte steroider, og røyka hasj.. Men så fort de ble sammen sluttet han med dette... Anonymkode: a1f55...c13
Nuttery Skrevet 31. oktober 2016 #4 Skrevet 31. oktober 2016 Hvis det er såpass lenge siden (Altså over 2 år siden, hvis det er før de møttes, som tidligst er 23 mnd siden om de ble gravid ved et ONS, noe som ikke virker som tilfellet her) ville jeg evt søkt om å få slippe, hvis alle prøver har kommet frem rene, evt søke om å bare måtte gjøre det f.eks hver 3 mnd i en periode, så hver 6 mnd, hvert år osv før det fases ut. Vil vel tro det er en grunn til at hun vil ha det sånn, men kan jo også bare være at hun ønsker å være vanskelig. 5
yvonne91 Skrevet 31. oktober 2016 #5 Skrevet 31. oktober 2016 2 minutter siden, Nuttery skrev: Hvis det er såpass lenge siden (Altså over 2 år siden, hvis det er før de møttes, som tidligst er 23 mnd siden om de ble gravid ved et ONS, noe som ikke virker som tilfellet her) ville jeg evt søkt om å få slippe, hvis alle prøver har kommet frem rene, evt søke om å bare måtte gjøre det f.eks hver 3 mnd i en periode, så hver 6 mnd, hvert år osv før det fases ut. Vil vel tro det er en grunn til at hun vil ha det sånn, men kan jo også bare være at hun ønsker å være vanskelig. Dette gjør hun kun for å være vanskelig.. Hvem søker man evt til for å slippe å betale dette?? Alt er rent på prøvene, aldri vært noe som helst på prøvene.. Og hun krever at han skal fortsette med dette etter hvert eneste rettsmøte.. Ordentlig styr at han må holde på sånn her.. Han har spurt advokaten sin om dette, men han sier bare at han må betale dette siden hun krever dette.. Men det jo ikke an.. Hadde det vært noe på disse prøvene så skjønner jeg.. Men helt på trynet når det ikke er noen funn..
xinnia Skrevet 31. oktober 2016 #6 Skrevet 31. oktober 2016 10 minutter siden, yvonne91 skrev: Dette gjør hun kun for å være vanskelig.. Hvem søker man evt til for å slippe å betale dette?? Alt er rent på prøvene, aldri vært noe som helst på prøvene.. Og hun krever at han skal fortsette med dette etter hvert eneste rettsmøte.. Ordentlig styr at han må holde på sånn her.. Han har spurt advokaten sin om dette, men han sier bare at han må betale dette siden hun krever dette.. Men det jo ikke an.. Hadde det vært noe på disse prøvene så skjønner jeg.. Men helt på trynet når det ikke er noen funn.. Klart mor kan kreve .. om det blir godkjent er en annen sak- men her blir det tydeligvis godkjent både etter rettsmøte og av hans egen advokat . så kanskje ikke så på tryne? 11
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #7 Skrevet 31. oktober 2016 Akkurat nå, xinnia skrev: Klart mor kan kreve .. om det blir godkjent er en annen sak- men her blir det tydeligvis godkjent både etter rettsmøte og av hans egen advokat . så kanskje ikke så på tryne? Men helt på trynet at HAN må betale dette når hun krever at han skal fortsette med prøvene til hun sier at han ikke trenger lenger! Hvor mye kostnader skal han ha pga liksom?? Anonymkode: a1f55...c13 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #8 Skrevet 31. oktober 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men helt på trynet at HAN må betale dette når hun krever at han skal fortsette med prøvene til hun sier at han ikke trenger lenger! Hvor mye kostnader skal han ha pga liksom?? Anonymkode: a1f55...c13 Skjønner at dette er irriterende. Men samtidig hadde jeg glatt gått med på, og betalt for, slike prøver helt til rettsinstansene mente at det ikke var nødvendig mer. Det er noe med hvilken situasjon man er i, og hvis du har en forhistorie med dopmisbruk og er i bikkjekrangel om samvær til et barn som akkurat har fylt ett år, så er det ikke de 1400 kronene som er hovedproblemet. Jeg ville laget minst mulig styr om akkurat det nå, og fortsatt å avlegge negative prøver. Det er vel begrenset hvor lenge hun kan kreve det (og få medhold)? Anonymkode: c13d1...a88 19
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #9 Skrevet 31. oktober 2016 Slike prøver tas for å beskytte barnet. Det er barnets beste som skal være hovedprioriteten her. Både mor og rettsvesenet har behov for å vite at far ikke faller tilbake til gamle synder, fordidet ville kunne fåstorenegative konsekvenser ved samvær. I noen tilfeller finnes det sikkert mødre (eller fedre) som ønsker prøvetaking i situasjoner der det egentlig ikke burde være nødvendig. Her har vi alt for lite detaljer til å kunne vurdere nødvendigheten av dette (ikke legg ut masse detaljer, du ønsker ikke at saken skal bli gjenkjenbar). I og med at det er godkjent av rettsvesenet, og fars advokat virker mene at dette ikke er et urimelig krav, ville jeg absolutt ike laget noe bråk rundt det! Hvis han ønsker samvær med barnet er dette ikke en sak å lage en krangel av. Jeg skjønner at det er sure penger når han har vært ren såpass lenge, men prøv å se det fra mors side. Hun ser ikke far i hverdagen, og har ikke den samme muligheten som deg til å oppleve ham rusfri. Hun vet ikke hva som skjer når hun leverer fra seg barnet. Se for deg følelsen av å måtte sende barnet ditt til samvær hos en far som du var usikker på om ruste seg. Far kan selvfølgelig nekte å ta prøver, men da kan han ikke forvente å ha samvær med barnet. Nårdet gjelder hvem som skal betale for prøvene så synes jeg det er rett og rimelig at far betaler. Ja, det er mor som krever at prøvene tas, men det er far som tidligere har dopet seg. Det er dume valg som han har tatt tidligere som er årsaken til at dette er nødvendig. Anonymkode: 0fe16...5f3 17
Rotemor Skrevet 31. oktober 2016 #10 Skrevet 31. oktober 2016 Hvem er det som krever dette? Altså; har han blitt pålagt dette av retten, eller aksepterer han det fra mor? 5
QueenOfTheSidewalk Skrevet 31. oktober 2016 #11 Skrevet 31. oktober 2016 Kan han ikke gå rettens vei for å få slippe dette? Det er jo ikke hun som bestemmer om det er avgjørende for samværet, ikke hvor lenge heller. 8
Rotemor Skrevet 31. oktober 2016 #12 Skrevet 31. oktober 2016 Akkurat nå, Evilposelos skrev: Kan han ikke gå rettens vei for å få slippe dette? Det er jo ikke hun som bestemmer om det er avgjørende for samværet, ikke hvor lenge heller. Ikke hyppigheten heller, tenker jeg! Det er noe som er uklart her.. 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #13 Skrevet 31. oktober 2016 13 minutter siden, Rotemor skrev: Hvem er det som krever dette? Altså; har han blitt pålagt dette av retten, eller aksepterer han det fra mor? Mor krever dette.. Anonymkode: a1f55...c13
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #14 Skrevet 31. oktober 2016 9 minutter siden, Evilposelos skrev: Kan han ikke gå rettens vei for å få slippe dette? Det er jo ikke hun som bestemmer om det er avgjørende for samværet, ikke hvor lenge heller. Han går rettens vei.. Han er livredd for at hun skal stoppe samværene da dette har skjedd tidligere også.. Advokaten hans sier han må betale dette i og med at hun krever dette.. Mor har absolutt all makt, og det irriterer meg grenseløst.. Hun bestemmer tidspunkt for samvær, hvordan de skal foregå, han må ta tester, han må betale ditt og datt.. Jeg føler bare at det blir så feil, og prøver å støtte han det jeg kan.. Men jeg klarer ikke lenger, blir så forbanna hvor myehun krever av han! Anonymkode: a1f55...c13
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #15 Skrevet 31. oktober 2016 Gratulerer med bra valg av type. Anonymkode: a2390...6fb 12
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #16 Skrevet 31. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han går rettens vei.. Han er livredd for at hun skal stoppe samværene da dette har skjedd tidligere også.. Advokaten hans sier han må betale dette i og med at hun krever dette.. Mor har absolutt all makt, og det irriterer meg grenseløst.. Hun bestemmer tidspunkt for samvær, hvordan de skal foregå, han må ta tester, han må betale ditt og datt.. Jeg føler bare at det blir så feil, og prøver å støtte han det jeg kan.. Men jeg klarer ikke lenger, blir så forbanna hvor myehun krever av han! Anonymkode: a1f55...c13 Jeg skjønner at dette er frustrerende for både deg og far, men her har altså retten gitt mor medhold i at prøvene skal taes. Tom advokaten hans sier at han må betale. Jeg synes far (og du siden du er kjæresten) skal fokusere på å roe ned ting slik at mor (og retten) får se at han virkelig har endret seg og at han viser at han ikke har noe å skjule. Ja, det er mye å betale kr 1400,- hver eneste måned, men ved å vise at man har rene prøver og at man vil samarbeide for barnets skyld, så vinner far stort på dette. Mor har enn så lenge all makt, og selv om ikke det føles rettferdig, så kan jeg også se hennes side. Om du tenker deg grundig om; hadde du overlatt et lite barn til en far som du visste HADDE HATT et rusproblem? Du ble jo kjent med kjæresten din når han var rusfri, og vet lite om hvordan han var når han var ruset. Det kommer ikke frem hvor gammel han er og hvor lenge han drev med rus, men jeg hadde aldri overlatt et barn til en far før jeg var 100% sikker på at han var rusfri. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bedt kjæresten om å legge seg helt flat, være ydmyk ovenfor mor til barnet, og be han vise at han er nå rusfri, voksen og ansvarsfull. Ikke lag problem av småting, og vær glad for at han får ha litt samvær med barnet. Når ting roer seg og mor får sett at far samarbeider, så vil nok ting bedre seg. Du som kjæreste vil oppleve at han blir sint, sliten og stresset av alt dette, men ved å legge om tonen vil også han - og dermed du; få en bedre hverdag. Anonymkode: 468e3...c58 13
Biloba Skrevet 31. oktober 2016 #17 Skrevet 31. oktober 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg klarer ikke lenger, blir så forbanna hvor myehun krever av han! Anonymkode: a1f55...c13 Det skulle da bare mangle av hun krever et slikt enkelt tiltak for barnets sikkerhet, ungen er knapt over babystadiet og det er ikke rom for feiltrinn her. Å bevise rusfrihet er ikke et urimelig krav for å få ha ansvar for et lite barn som ikke engang kan uttrykke seg om evt problemer hos far. 12
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #18 Skrevet 1. november 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at dette er frustrerende for både deg og far, men her har altså retten gitt mor medhold i at prøvene skal taes. Tom advokaten hans sier at han må betale. Jeg synes far (og du siden du er kjæresten) skal fokusere på å roe ned ting slik at mor (og retten) får se at han virkelig har endret seg og at han viser at han ikke har noe å skjule. Ja, det er mye å betale kr 1400,- hver eneste måned, men ved å vise at man har rene prøver og at man vil samarbeide for barnets skyld, så vinner far stort på dette. Mor har enn så lenge all makt, og selv om ikke det føles rettferdig, så kan jeg også se hennes side. Om du tenker deg grundig om; hadde du overlatt et lite barn til en far som du visste HADDE HATT et rusproblem? Du ble jo kjent med kjæresten din når han var rusfri, og vet lite om hvordan han var når han var ruset. Det kommer ikke frem hvor gammel han er og hvor lenge han drev med rus, men jeg hadde aldri overlatt et barn til en far før jeg var 100% sikker på at han var rusfri. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bedt kjæresten om å legge seg helt flat, være ydmyk ovenfor mor til barnet, og be han vise at han er nå rusfri, voksen og ansvarsfull. Ikke lag problem av småting, og vær glad for at han får ha litt samvær med barnet. Når ting roer seg og mor får sett at far samarbeider, så vil nok ting bedre seg. Du som kjæreste vil oppleve at han blir sint, sliten og stresset av alt dette, men ved å legge om tonen vil også han - og dermed du; få en bedre hverdag. Anonymkode: 468e3...c58 Jeg er helt imponert over hvor vennlig, nøkternt og forklarende du svarer her! Trådstarter du burde virkelig ta til deg det som blir sagt av denne anonyme brukeren. Anonymkode: 54450...f45 3
Gjest O.G. Skrevet 1. november 2016 #19 Skrevet 1. november 2016 På 31.10.2016 den 10.52, AnonymBruker skrev: Hei, For å gjøre en lang historie til kort; Typen min har et barn fra et tidligere forhold. Vært et nokså hardt brudd hvor retten har vært inkludert med tanke på samvær for kjæresten min osv.. Xen hans krever sååå mye fra han.. Han må ta tisseprøver, blodprøver osv til hun godkjenner at han ikke skal gjøre det lenger (Barnet er nå 13 mnd). Ingen av prøvene viser at han har noe i blodet, verken steroider eller dop.. Kan hun virkelig kreve at han skal ta disse prøvene hele tiden til hun føler at han ikke skal ta dette lenger??? Han får jo regning på dette også.. Jeg synes det er urettferdig at han må igjenom dette, og betale.. Jeg synes HUN skal betale dette.. I og med at hun krever dette..Er snakk om 1400 kr hver gang ( 1 gang i mnd). Har han noen rettigheter her???? Anonymkode: a1f55...c13 Du er dum i nepa hvis du er sammen med noen som det må kreves slike ting av for i det hele tatt kunne få se ungen. Det er helt sjukt hvilke tapere desperate kvinner gir muligheter.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #20 Skrevet 1. november 2016 Men hvorfor så sjelden som en gang i måneden? Standard er to ganger i uken ved bruk av stimulanter (amfetamin, kokain osv), og 1 gang i uken ved eksempelvis hasj. Og her er det steroider i tillegg? 1 gang i måneden er faktisk ikke nok til å kunne si at han er ren. Det andre jeg stusser på er prisen; 1400 kr per gang? Hvor tar han disse prøvene? Her er det vanlig å gjøre det hos fastlegen (et par hundrelapper opp til frikort) for de fleste, evt. hos helsesøster (gratis) hvis det er barn i bildet og helsestasjonen har kapasitet og at samvær er en av grunnene til prøvene Ellers enig med resten, her er det bare å legge seg flat og bite tenna sammen en stund fremover. Det handler om at alle skal kunne være trygg på at rus og barn ikke forekommer samtidig, og det tar tid. Sjekk ellers ut mulighet for å ta prøver andre steder, det er noe som skurrer litt her (og det er ikke mor i seg selv som har myndighet til å kreve at han avlegger prøver). Anonymkode: 0e257...816 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå