Gå til innhold

Hvordan sende CV og sikre meg jobben??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det har seg slik at jeg er student og prøver å få meg en deltidsjobb. Jeg sendte for litt tid siden e-poster til flere steder der jeg kunne ønske meg å jobbe, fortalte litt om hvilket semester jeg var på og at jeg ønsket jobb og at de gjerne skulle kontakte meg. 

Jeg fikk svar tilbake fra et av stedene der jeg virkelig har lyst til å jobbe! De takket for interessen og spurte om jeg kan sende min CV. Jeg har tenkt å sende min CV nå. Jeg er litt nervøs for å sende CVen min fordi jeg har ikke all verdens erfaring, men studiet mitt er veldig relevant for denne jobben. De ønsker sikkert en med mer erfaring til jobben, men jeg har altså veldig lyst og håper ikke at de sier nei når de ser min CV. 

Så jeg lurte på burde jeg bare sende CV eller bør jeg skrive noe mer også for å øke sjansene for å få jobb? Har dere noen tips til hva jeg burde skrive for å øke sjansene mine? Noen tips til å piffe opp en CV som er ganske basic og ikke har all verdens erfaring? 

Jeg er veldig glad for at de tok kontakt, men vil altså ikke miste denne sjansen pga. CVen min. 

Har noen vært i en lignende situasjon - i så fall hva gjorde dere? Hva bør jeg gjøre? 

Beklager veldig rotete innlegg, men er litt nervøs fordi jeg vil gjøre best mulig inntrykk for å få denne jobben! :blomst:

Anonymkode: d040c...c3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send CV og en kortfattet søknad om hvorfor du er den rette for jobben.

En CV trenger ikke kun inneholde arbeidserfaring, den kan også inneholde alle eventuelle verv, eventuelt annen erfaring. 
Hva man bør ta med/ikke ta med, og eventuelt andre tips, kommer helt ann på hvilken jobb du søker på. 
ingen, absolutt ingen, forventer at en student skal ha masse erfaring. Dem har allerede vist interesse for deg, noe som sier at dem ikke har noe imot å ansette studenter på deltid.

Skrevet

Mange studiesteder har et karrieresenter som kan se over CVen din før du sender den.

Anonymkode: 2e5b2...7e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...