AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 Etter å ha scrollet rundt på KG ser jeg at mange mistenker en krig i nærmere framtid. Personlig tror jeg ikke at Norge er av interesse og at borgerkrig er langt mer sannsyligvis dersom det blir krig en eller annen gang i framtiden. Hvorfor mener folk at krig er sannsynlig? Anonymkode: 2af4d...b6d
Gullik Skrevet 31. oktober 2016 #2 Skrevet 31. oktober 2016 Tror ikke veldig mange tror det blir krig. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #3 Skrevet 31. oktober 2016 1 minutt siden, Gullik skrev: Tror ikke veldig mange tror det blir krig. Finnes et par som sitter under "aktuelle saker og politikk" som tydeligvis tror det nå Ts Anonymkode: 2af4d...b6d
Gullik Skrevet 31. oktober 2016 #4 Skrevet 31. oktober 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes et par som sitter under "aktuelle saker og politikk" som tydeligvis tror det nå Ts Anonymkode: 2af4d...b6d For å svare på åpningsspørsmålet. Grunnen til at noen tror det blir krig, er selvsagt knuffingen mellom USA og Russland i Syria og dernest Ukrania/Krim. Men at mange tror det blir storkrig snart, tror jeg fortsatt ikke på.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #5 Skrevet 31. oktober 2016 7 timer siden, Gullik skrev: For å svare på åpningsspørsmålet. Grunnen til at noen tror det blir krig, er selvsagt knuffingen mellom USA og Russland i Syria og dernest Ukrania/Krim. Men at mange tror det blir storkrig snart, tror jeg fortsatt ikke på. Bare vent hvis Trump blir president. Han kommer til å starte 3. verdenskrig Anonymkode: 04421...adb 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #6 Skrevet 31. oktober 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes et par som sitter under "aktuelle saker og politikk" som tydeligvis tror det nå Ts Anonymkode: 2af4d...b6d De er ikke mange, det bare virker sånn. Det er litt som å ha to seksåringer som leker i etasjen over, det høres ut som det er minst 20 der oppe. Anonymkode: d102f...c6a 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #7 Skrevet 31. oktober 2016 Sitat Hvorfor tror så mange at det blir krig? Startet av AnonymBruker, 12 timer siden 6 innlegg i emnet AnonymBruker . Anonym 3 350 860 4 866 956 Kjønn: Ikke viktig · #1 Skrevet 12 timer siden · Rapporter innlegg Etter å ha scrollet rundt på KG ser jeg at mange mistenker en krig i nærmere framtid. Personlig tror jeg ikke at Norge er av interesse og at borgerkrig er langt mer sannsyligvis dersom det blir krig en eller annen gang i framtiden. Hvorfor mener folk at krig er sannsynlig? Anonymkode: 2af4d...b6d Fordi at i Irland så er det borgerkrig. Det er ikke så langt unna oss. Jeg tror ikke det blir krig. Det er ikke så mange som tror det? Anonymkode: 7ce9e...a98
Gjest Hapi Skrevet 31. oktober 2016 #8 Skrevet 31. oktober 2016 Fordi de tror på den propagandaen som man kaller nyheter.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #9 Skrevet 31. oktober 2016 Fordi nyhetern skremmer dritten ut av meg... Sliter med angst og dette gjør det ikke bedre. Anonymkode: 66837...b1f 1
Gjest Hapi Skrevet 31. oktober 2016 #10 Skrevet 31. oktober 2016 De velger jo ut saker, og velger vinklingen også, så ikke sikkert alt de sier på nyhetene er sant:
Gullik Skrevet 1. november 2016 #11 Skrevet 1. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi nyhetern skremmer dritten ut av meg... Sliter med angst og dette gjør det ikke bedre. Anonymkode: 66837...b1f Da har jeg et forslag: Kutt ut nyhetene et par uker. Nyhetene består stort sett av en oppsummering av alt faenskapet som har skjedd rundt om i verden det siste døgnet. Greia er at vi er 7 milliarder (sju tusen millioner) mennesker på jorden. Hvis det ikke skulle ha gått skeis et eller annet sted med så mange mennesker, så hadde det vært ganske utrolig. Hvis vi tenker etter, så står det kanskje ikke så værst til afterall
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #12 Skrevet 1. november 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi at i Irland så er det borgerkrig. Det er ikke så langt unna oss. Jeg tror ikke det blir krig. Det er ikke så mange som tror det? Anonymkode: 7ce9e...a98 Hva i alle dager er det du prater om? Det er da virkelig ikke borgerkrig i Irland. De hadde en borgerkrig, men den sluttet i 1923. I Nord-Irland var det en væpnet konflikt mellom lojalister/britiske myndigheter og irske nasjonalister (sistnevnte særlig representert ved IRA og lignende grupperinger), dog langt mindre omfattende enn noe vi ville kalt "krig", frem til 1990-tallet. Siden den gang har det i all hovedsak vært fredelig der. Uansett, trådstarter. Jeg tror det er en kombinasjon, og jeg tror ikke alle som sier de tror det blir krig i nærmeste fremtid mener det heller. For de fleste som tror Norge snart havner i krig tror jeg det skyldes at de rett og slett ikke har oversikt nok over ståa. De hører at Russland og Vesten bruker kjip retorikk om hverandre og at det smeller i en by som den lokale kebabsjappa er oppkalt etter, og de vet ikke at det vært uendelig mye verre i enkelte perioder før uten at det brøt ut krig her hjemme da heller. Kanskje kan du hive på litt angstproblematikk (det har jeg selv, om enn ikke på akkurat dette området) for enkelte også, man forbereder seg mentalt på det verste. Det er litt på samme måte som at folk tror vi dreper hverandre som aldri før her til lands, fordi de hører om to drap med få dagers mellomrom, selv om realiteten er at antallet drap i Norge er redusert med 60 % de siste 25 årene. For andre tror jeg nok det rett og slett handler om at man får et lite adrenalinkick av tanken. Fett, bomber og granater og shit. Om de faktisk surrer seg så langt inn i en eller annen forestilling om at det faktisk er realistisk med krig her i landet nå at de tror på det selv, eller om de bare later som for å skremme gruppen jeg nevnte i forrige avsnitt, vet jeg ikke helt. Det er også den gruppen som fort kan finne på å kalle oss andre, vi som ikke tror f.eks. at Russland gyver løs på et NATO-land eller at IS skaffer seg en regulær hær som angriper via Storskog, for naive og blåøyde. Noe vi selvsagt ikke er. Så har du også de som jeg tror prøver å bruke denne frykten til å "vekke" folket. De som ikke egentlig tror det kan bli noen krig her med det første, men som mener vi er på ville veier politisk (det være seg i forsvarspolitikk, innvandringspolitikk eller at vi deltar i feil allianser og posisjonerer oss dumt på den internasjonale politiske scenen) og tenker at det å skremme opp befolkningen kan føre til en kursendring. Det er forsåvidt legitimt nok, dersom de mener dette oppriktig, men det vil jo skremme opp den førstnevnte gruppen noe så jævlig. Det er vel kanskje også hensikten. Så jeg tror ikke man kan plassere alle de som lager tråder om den nært forestående atomkrigen i kongeriket i samme kategori. Noen er uvitende og/eller redde, noen synes krig er tøft og kult og noen ønsker å skape en viss frykt for å bruke den som brekkstang i egen politisk kamp. Anonymkode: 35bdc...933 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #13 Skrevet 1. november 2016 Jeg vil forresten hive på at jeg er enig med denne brukeren også: 13 timer siden, AnonymBruker skrev: De er ikke mange, det bare virker sånn. Det er litt som å ha to seksåringer som leker i etasjen over, det høres ut som det er minst 20 der oppe. Anonymkode: d102f...c6a Jeg tror nok det er noe i det. Det er få som kunne finne på å lage en tråd på et nettforum om at de tror det ikke vil bli krig på norsk jord med det første, men jeg tror alle som oppriktig tror på fullskalakrig på Gjøvik om tre år har interesse av å advare folket om det. Du får ikke akkurat tatt tempen på folkesjela ved å gjennomgå trådene som startes i diverse underfora på KG. Du lager ikke en tråd på Kropp og helse (eller hva det nå heter) om at du er helt uten helseplager eller en tråd i det kjæledyr-underforumet om at du ikke har katt heller. Anonymkode: 35bdc...933
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå