Gå til innhold

Fahrenheit 9/11 propaganda eller opplysning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett filmen, dette var mildt sagt skremmende, hvist det er sant? Har noen her noen meninger om denne filmen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Noe har jo vist seg å være sant ihvertfall. Som f.eks at CIA aldri mente det var noen sammenheng mellom Irak og 9/11, og at Bush & Co glatt overså det.

Men klart, er jo ikke en objektiv film, noe han har gitt uttrykk for også.

Skrevet

han var nok neppe objektiv nei. Alltid 2 sider av en sak og den 2. siden fikk vi ikke sett så mye til kan man si.

Må si jeg likte den scenen med han soldaten som satt i tanksen og hørte på music : " burn mother fucker burn.. we dont need no....." . Litt brutalt men faen så jeg lo !

Skrevet

Michael Moore har vel aldri noensinne gitt uttrykk for at han er objektiv. Det har heller ikke vært målet hans å være objektiv.

Det er likevel godt at noen kommer med en motvekt til skremselspropagandaen bush-administrasjonen kommer med hele tiden. Sånn som f.eks. at krigen mot Irak var nødvendig i forhold til krigen mot terror. Det er foruroligende mange som virkelig tror at Saddam stod bak 9/11. Med frykt skal landet vinnes...

Men man må altså ikke se på den filmen som en objektiv kilde til informasjon.

Gjest Valhalla
Skrevet

Ligger vel to tråder minst på forumet allerede...kan jo sjekke de. Michael Moore lager propagandafilmer og han er meget flink til det.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Selvfølgelig er det propaganda, og han legger ikke skjul på det heller. Som han sa så fint i David Lettermanshow:

"my short-term goal is to get rid of G. W. Bush."

Fint korttidsmål å ha synes jeg ;)

Skrevet

Tror ikke det var så mange som viste at Saudia Arabia "eier" 7 % av USA...

Skrevet

Ikke noe og/eller ved Michael Moore. Han ER propaganda OG opplysning. Noe som vel er den eneste måten å bli hørt på i USA.

Skrevet

synes dokumentaren var kjedelig

dessuten får man jo ikke vite så veldig mye man ikke visste fra før

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...