Gå til innhold

Koldbrann?! Hjelp :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble veldig bekymret her nå da jeg leste om brukne klør og koldbrann.

Pus kom inn med en avreven klo for noen dager siden, og det merket jeg da det kom blod fra såret. Dagen etter var han hos veterinær, som mente at dette kom til å ordne seg av seg selv med mindre han vasket seg mye på såret. Da skulle jeg bare sette på han en krage mente veterinæren. 

Det gikk noen dager og jeg syntes ikke han vaska seg mye der. Men de siste dagene vasket han seg mer der og jeg bestemte da i forgårs at han måtte ha på krage. Det har gradvis begynt å lukte veldig fælt fra poten hans og han trekker poten unna når jeg tar på den (mulig han har vondt), så det er tydelig at det er infisert og betent... :( 

Ringer selvsagt veterinær så snart de åpner, men ble fryktelig bekymret her nå, tenk om han må amputere :( Noen som har erfaringer med dette, hva gjorde dere/veterinæren med det og hvordan løste det seg? Burde jeg ringe veterinærvakta?? 

Anonymkode: f375c...e2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det lukter kraftig, ville jeg ringt veterinærvakten (koster uansett ingenting å spørre) men sannsynligvis får du beskjed om å vente til i morgen. Er nok en betennelse, og sannsynligvis hovent og gjør vondt.  Tipper de vil legge pus i narkose, rense såret og gi antibiotika. Så må du nok holde pus inne noen dager. Tviler på at de må amputere, men om det er så ille vil de nok bare amputere en klo eller en tå, ikke hele poten, så det går nok greit. 

Skrevet
21 timer siden, Tvist skrev:

Om det lukter kraftig, ville jeg ringt veterinærvakten (koster uansett ingenting å spørre) men sannsynligvis får du beskjed om å vente til i morgen. Er nok en betennelse, og sannsynligvis hovent og gjør vondt.  Tipper de vil legge pus i narkose, rense såret og gi antibiotika. Så må du nok holde pus inne noen dager. Tviler på at de må amputere, men om det er så ille vil de nok bare amputere en klo eller en tå, ikke hele poten, så det går nok greit. 

Tusen takk for svar! Det ordnet seg for pus, heldigvis ikke noe koldbrann og bare en overhysterisk matmor :) han hadde vanvittig vondt da tydeligvis, men så sa de at det med jevnlig rensing, krage og litt smertestillende skulle ordne seg i løpet av maks en uke. :) 

Anonymkode: f375c...e2a

Skrevet
23 timer siden, Tvist skrev:

Om det lukter kraftig, ville jeg ringt veterinærvakten (koster uansett ingenting å spørre)

Er du sikker? Trodde det kostet ekstra å ringe dit

Anonymkode: b9a4c...a3f

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker? Trodde det kostet ekstra å ringe dit

Anonymkode: b9a4c...a3f

Hvordan skal de kreve inn de pengene? Sende faktura etter at  du har fått råd? Mulig det blir gjort på forskjellige måter rundt om, men det koster normalt ikke mer enn tellerskrittene.

Godt å høre at det ordnet seg for pus. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...