Gå til innhold

katt nekter å bruke klorestativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først en kort forklaring. Mine katter bor sammen med mine foreldre og min søster. De bor der da det er bra med ute muligheter og de har slått seg til ro der. Jeg derimot bor ved et traffikert sted så fant ut for et par år siden at de ville få det best der.

Det er 3 katter, og vi har 3 klorestolper, flere kattedoer, og de får mat og vann og masse kjærlighet hver dag. Men de er lei av at den ene katten ikke klarer å bruke klorestativet. Den klorer heller på vegger og tepper. De sier strengt fy.. og løfter også katten til klorestativet og viser katten hvordan den skal klore. Men katten er ikke interessert og nekter å bruke det. Det er ikke alltid vi får løftet han da han gjerne stikker av fra stedet der han har klort først før vi får tak i han. De to andre kattene derimot bruker alltid klore stativet.. men sistnevnte er bare til plage nå virker det som fordi han ikke gjør det han skal. 

Hvordan kan dette løses så han lærer seg å bruke klorestativet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere prøvd å spraye med Kattemynte (Catnip)`? Det kan hjelpe. Eller å ha et interessant klorestativ, litt stort med sitteplass oppe o.l. Plasseringen kan ha mye å si , kanskje dere kan stille et klorestativ der katten klorer? Eller ved et vindu, eller utgangen? Mine pleier alltid å klore før de skal ut, så de må ha et klorestativ ved utgangsdøra. 

Kanskje kan dere oppfordre ham til å klore på et av trærne i hagen? Jeg har 2 trær i hagen som er fullstendig oppklorte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...