AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg må ærlig si at jeg blir litt påvirket av media som pøser på med konflikten mellom USA og Russland, der Norge kommer midt imellom med tanke på at Russland leker bestekompis med lille Norge, og plasserer amerikanske soldater her, noe vår kjære nabo Russland ikke liker. Blir litt redd for at Russland plutselig skal se på det som veldig aktuelt å sende bombefly eller noe til Norge. Så hvis det skjer så er det jo plutselig vi som er de forhatte flyktningene. Hvor kunne vi eventuelt ha vært velkommen som flyktninger? Anonymkode: a4507...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Våre allierte i USA har reddet oss før og vil nok gjøre det igjen, der eller i Canada er vi nok velkomne Anonymkode: 4e311...319 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #3 Skrevet 31. oktober 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må ærlig si at jeg blir litt påvirket av media som pøser på med konflikten mellom USA og Russland, der Norge kommer midt imellom med tanke på at Russland leker bestekompis med lille Norge, og plasserer amerikanske soldater her, noe vår kjære nabo Russland ikke liker. Blir litt redd for at Russland plutselig skal se på det som veldig aktuelt å sende bombefly eller noe til Norge. Så hvis det skjer så er det jo plutselig vi som er de forhatte flyktningene. Hvor kunne vi eventuelt ha vært velkommen som flyktninger? Anonymkode: a4507...f3d Tror ikke Russland har plassert noen amerikanske soldater her i landet. Hvorfor skulle de det, når de attpåtil ikke liker det? Anonymkode: 9cb24...90f 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #4 Skrevet 31. oktober 2016 Vi hadde lagt ut i små gummibåter fra vestlandskysten med mål om å nå Canada. Et par km ut fra kysten hadde vi blitt plukket opp av kanadiske redningsskip og fraktet til Canada. Ikke noe problem. Anonymkode: 122f8...72f 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #5 Skrevet 31. oktober 2016 Vi kan dra til tyrkia Anonymkode: 94c8a...544 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #6 Skrevet 31. oktober 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må ærlig si at jeg blir litt påvirket av media som pøser på med konflikten mellom USA og Russland, der Norge kommer midt imellom med tanke på at Russland leker bestekompis med lille Norge, og plasserer amerikanske soldater her, noe vår kjære nabo Russland ikke liker. Blir litt redd for at Russland plutselig skal se på det som veldig aktuelt å sende bombefly eller noe til Norge. Så hvis det skjer så er det jo plutselig vi som er de forhatte flyktningene. Hvor kunne vi eventuelt ha vært velkommen som flyktninger? Anonymkode: a4507...f3d Hvis nordmenn har tenkt å dra et sted, drite i lovene og kulturen som allerede er der, oppføre seg respektløst, begår kriminalitet, snylter og ødelegger for lokalbefolkningen, da vil jeg tro det er best å forbli her så slipper de å bli ''forhatte flyktninger''. Men hvis det ikke tilfelle, så vil jeg tro at vi er velkomne overalt i Vesten hvor kultur og skikk ligner våre egne og integreringen blir lett. Anonymkode: b55ba...4fa 17
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #7 Skrevet 31. oktober 2016 Vi er jo ressurssterke flyktninger 😊 Klart mange ville ønsket oss. Jeg hadde flyktet til Island, da jeg tviler på at noen ville ønske å lage kaos der. Anonymkode: d1d24...5b1 7
Gjest Sjørøveren Skrevet 31. oktober 2016 #8 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg hadde bare flyttet til hjemlandet mitt Tyskland.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #9 Skrevet 31. oktober 2016 Dette har ikke jeg fått med meg, hva skjer? Kan det bli krig ganske snart eller? Anonymkode: dcbdd...6d4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #10 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg tror vi kan være ganske sikre på at Russland ikke har noen interesse av å starte 3. verdenskrig pga Norge. Men det som virkelig er farlig er situasjonen i Syria, hvor Russland og USA støtter hver sin side. Det som skjer i Syria er også veldig komplisert, og handler ikke bare om IS, men om olje, gass og petrodollar. Det handler om makt og økonomi. Skulle dette utvikle seg til 3. verdenskrig, så vil mest sannsynlig hele Europa bli dratt inn i det og det vil ikke være trygt noen steder. Blir det krig er det heller ikke utenkeilg at atomvåpen også vil bli brukt. Så... Hvis det virkelig skulle bli krig, så er vi ganske fucked. Anonymkode: 4909b...9f9 9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #11 Skrevet 31. oktober 2016 Når Russland velger å leve i sin egen boble, men velger å få vrangforestillinger angående sin sikkerhetssituasjon, da er jo situasjonen ganske ustabil. Blir nesten som å ha Nord Korea som naboland. Men om vi har mye å frykte vet ikke jeg, det må bli opp til ekspertene å gi oss opplysninger om. Anonymkode: c3705...b20
QueenOfTheSidewalk Skrevet 31. oktober 2016 #12 Skrevet 31. oktober 2016 Tenker at mange ville dratt til Sverige og Danmark. Jeg selv hadde valgt Danmark. 1
Minlillesky Skrevet 31. oktober 2016 #13 Skrevet 31. oktober 2016 Danmark! Danmark står som en av de 10 tryggeste stedene å bo under en eventuel krig. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #14 Skrevet 31. oktober 2016 Blitt og slåss,ikke faen om jeg skal bli like feig som syrerne. Anonymkode: 9b0bc...70b 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #15 Skrevet 31. oktober 2016 Det er ikke hvis det blir krig,men når det blir krig. Anonymkode: 9b0bc...70b 2
Onar Skrevet 31. oktober 2016 #16 Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Lite sannsynlig at russerne angriper Norge, hvorfor: - vi er medlem i Nato - angripes en, angripes alle. - Vi overlevde den kalde krigen... - Norge utviser ikke aggresjon, kun passiv overvåkning, tilstedeværelse osv. - Europa har interesse av å holde Norge fritt pga av energiavhengighet, fisk osv. - Norge har en 1500 år gammel historie mot okkupasjon, det tok over 300 år å samle Norge til et rike for sterke slekter. Selv under danketiden hadde vi vårt eget lovverk inntakt (noe annet ville skapt for stor motstand blant den frie bonde" og riket ble betegner som "Danmark og Norge" og ikke Danmark. Norges geografi gjør oss generelt ekstremt vanskelig å holde kontroll på. Ref. Motstandskampen under 2. Verdenskrig for eksempel. - Og mange flere grunner. OG HUSK ALT FOR NORGE Derfor ville ikke jeg bekymret meg så mye mhp flykte. Endret 31. oktober 2016 av Onar 4
Gjest Pastpresent Skrevet 31. oktober 2016 #17 Skrevet 31. oktober 2016 Tror ikke noen vil ha interesse av å "ta Norge", men vi står i fare for å havne midt mellom om det skulle eskalere til en større konflikt. Og jeg som er godt voksen er faktisk litt urolig for fremtiden slik det har blitt nå.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #18 Skrevet 31. oktober 2016 16 minutter siden, Onar skrev: Lite sannsynlig at russerne angriper Norge, hvorfor: - vi er medlem i Nato - angripes en, angripes alle. - Vi overlevde den kalde krigen... - Norge utviser ikke aggresjon, kun passiv overvåkning, tilstedeværelse osv. - Europa har interesse av å holde Norge fritt pga av energiavhengighet, fisk osv. - Norge har en 1500 år gammel historie mot okkupasjon, det tok over 300 år å samle Norge til et rike for sterke slekter. Selv under danketiden hadde vi vårt eget lovverk inntakt (noe annet ville skapt for stor motstand blant den frie bonde" og riket ble betegner som "Danmark og Norge" og ikke Danmark. Norges geografi gjør oss generelt ekstremt vanskelig å holde kontroll på. Ref. Motstandskampen under 2. Verdenskrig for eksempel. - Og mange flere grunner. OG HUSK ALT FOR NORGE Derfor ville ikke jeg bekymret meg så mye mhp flykte. Artikkel 5 er ikke så enkel. er det for store kostnader/komplikasjoner så er det ikke sikkert dem løser ut den. Og i tillegg har vi en landssviker som generalsekretær. som aldri klarer å ta et standpunkt. Anonymkode: 9b0bc...70b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #19 Skrevet 31. oktober 2016 Vi har allerede planlagt å flytte langt vekk, fordi det blir bare verre og verre. Anonymkode: b57f2...041
EvaLena Skrevet 31. oktober 2016 #20 Skrevet 31. oktober 2016 Somalia er vel snart folketomt, så vi kan dra dit. De som opprinnelig er fra Somalia er jo allerede I Norge 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå