Gå til innhold

Noen som vet hvordan neglene vokser fortere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet mitt er hvordan man kan få neglene på hendene til å vokse fortere? Har gjort en del research, men ble ikke helt fornøyd :fnise:

Er en negelriver, så jeg biter IKKE negeler, bare river de som en uvane. Har prøvd å spare til lange før, men rev de av uten å tenke meg om :Pogså tar det så sykt lang tid!! Er av den utålmodige typen, ja, det stemmer.. 

Men hvis du har noen kjerringråd som du bruker eller har noen passion innen negeler som du kan dele med meg, blir jeg veldig fornøyd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Neglene vokser bare så fort som genene dine tilsier. Mine vokser feks ca 4-5mm i uka, det er ganske fort, men jeg klipper dem ned fordi jeg brekker dem eller river dem opp på jobben hele tiden om de blir for lange.

Første bud er jo å slutte å rive neglene. Gjør du dette uten å tenke, så må du finne på en eller annen måte å slutte å gjøre det uten å tenke. Jeg har ingen gode tips, annet enn å få en du bor sammen med å måke til deg med en avis hver gang de ser deg rive negler. :fnise: *aversjonsterapi*

Kjøp deg negleklipper og en fin neglefil og begynn å bruke dem i stedet. Fil så snart du kan, før du begynner å rive. Etter hvert slutter du kanskje å rive fordi du er så vant til å file i stedet, og da kan du prøve å la neglene vokse en hel uke, før du klipper dem ned med negleklipperen før du filer dem til slik at de ikke har skarpe kanter.

Rinse and repeat. Omsider vil du kanskje få negler å snakke om du også. :) Ha for øvrig i bakhodet at neglene dine har blitt svake og kjipe og kan flise seg lett fordi du har revet dem så lenge. Da kan det ta en stund før neglene blir ordentlig sterke igjen.

Edit; Jeg snakker for øvrig av erfaring, jeg beit negler i tjue år, fra jeg var fire til jeg var 24. Omstendighetene da jeg sluttet var noe spesielle, men jeg klarte å slutte å bite negler i grove trekk omtrent på den måten jeg har skrevet her.

Endret av Minya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...